קראה ללקוחות קמצנים בפייסבוק (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
קראה ללקוחות קמצנים בפייסבוק | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק
רבים מאיתנו נוהגים להתמרמר על העבודה המעצבנת או על הבוס הקשוח ברשתות החברתיות, אבל נוטים לשכוח שפוסטים ויראליים עלולים להגיע לעיניים הלא-נכונות. את הלקח הזה למדו על בשרן שתי עובדות במסעדת הגריל "Famous Dave's" שבביסמארק, צפון דקוטה, שפוטרו השבוע לאחר שהעלו לפייסבוק פוסט גזעני למדי.

אחת העובדות, צעירה בשם אנדריאה קאסון, הצטלמה כשבידה שלט קרטון (שמזכיר שלטים של מקבצי נדבות חסרי בית) עליו נכתב: "יש לכם עודף? עזרו לי, אני עובדת ב-Famous Dave's בסוף השבוע של הפאו-וואו! כל דבר יעזור! חמישה סנטים, רבע דולר! זה יותר מהטיפים שלי".

ה"פאו וואו", למי שלא בקיא, הוא פסטיבל אינדיאני שנערך באזור ומביא אליו אלפי ילידים-אמריקנים לחגיגות. הם, כך מסתבר, לא נחשבים ללקוחות נדיבים במיוחד בקרב עובדי המסעדות המקומיות.

התמונה, שהועלתה כאמור לפייסבוק, הפכה ויראלית בן לילה והופצה ברשתות החברתיות. למחרת כשהגיעה לעבודה, התברר לקאסון כי במסעדה התקבלו עשרות תלונות על הפוסט ולקוחות רבים אף ביטלו הזמנות לקייטרינג.

קאסון עצמה טוענת שלא הכינה את השלט אלא רק הצטלמה איתו לבקשת חברתה: "אחת החברות שלי שעובדת שם הגיעה לבקר, והיא ביקשה ממני שאחזיק את השלט כדי שהיא תוכל לצלם אותו", סיפרה בראיון לחדשות המקומיות. "למרות זאת, אני לוקחת אחריות מלאה".

שתי העובדות פוטרו בעקבות המקרה, ומנהל המסעדה מייק רייט אף פרסם תגובה לא ממש דיפלומטית בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה: "כשעובד מחליט לעשות מעצמו צחוק, הוא יכול לעשות זאת מול כל העולם. למרבה הצער, מסיבות שאינן ברורות לי, לעיתים קרובות עובדים ממורמרים מנסים גם לבייש את מעסיקיהם ולטנף על מקום העבודה שלהם. ביקשתי מאנשי המדיה החברתית שלנו שלא ימשיכו לנסות ולמחוק את הפוסט הפוגעני הזה והמגוחך הזה. אני רוצה לאפשר לקהל לשפוט אותו בעצמם ולעשות צדק".

קאסון סיפרה בראיון לחדשות המקומיות כי בעקבות המקרה קיבלה לא מעט הודעות נאצה ואיומים, מה שככל הנראה יגרום לה לחשוב פעמיים לפני שתעלה תמונה נוספת לרשת.

זו כמובן לא הפעם הראשונה בה עובדים ממורמרים מסתבכים בעקבות פוסטים פזיזים ברשתות החברתיות. רק לפני כמה חודשים החליטה רשת המסעדות המקסיקניות "טאקו בל" לפטר עובד שהעלה לפייסבוק תמונה שבה הוא נראה מלקק ערימת טאקוס שלמה. מה שבטוח, אף אחד מהפוסטים הללו לא ישכנע לקוחות לתת לעובדים ברשתות המזון המהיר טיפים גבוהים יותר. 

>>כך תהפכו את הפייסבוק לכרטיס הביקור האולטימטיבי