הגיע עוד יום בעבודה, אבל זה לא "סתם עוד יום", זה יום חדש ואחר, לא היה ולא יהיה עוד יום כמותו. זה יום שהרבה מאיך שהוא יראה ומאיך תרגישו במהלכו ובסיומו תלוי בכם. אז איך עושים את היום הזה טוב יותר? והכוונה היא נטו ברמה האישית – בהרגשה הכללית שלכם.


אתם יכולים להיות מאוד מוצלחים מקצועית ולהביא הישגים, אבל עמוק בפנים אתם סובלים מכל רגע, והשיטה הזאת לא יכולה להחזיק מעמד לאורך זמן. רגע לפני שאתם מאבדים אחיזה ונשחקים עד דק, ליקטנו עבורכם שלוש עצות קטנות שיהפכו את היום שלכם בעבודה לכזה שנהניתם ממנו, ולא רק שרדתם אותו.

טיפ 1: לעצור ולהתחבר לעצמכם

גם אם אתם טיפוסים מאוד פרקטיים ומתרחקים מרוחניות, חשוב להבין שלאנרגיה שלנו יש השפעה עצומה על החיים שלנו. אם אנחנו יודעים ליצור ולשמור על האנרגיה שלנו, לא רק שנהיה טובים יותר בכל דבר שנעשה, גם נהנה מהדרך ונסיים את היום עם אוויר לנשימה.

אחד הכלים הכי חזקים לטעון את עצמנו באנרגיה הוא עצירות במהלך היום – הכוונה לרגעים מוגדרים מראש בהם אנחנו מחליטים במודע לקחת "פסק זמן", לנשום בנחת ולהתחבר לעצמנו. זה זמן של הורדת טורים, האטת הקצב והמחשבות. זמן שאנחנו מרשים לעצמנו רגע של מנוחה אמיתית, שמשמעותה מנוחה בראש ובלב.

תמונת אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לכתבה (אילוסטרציה: Shutterstock)
חשוב ליהנות מהדרך ולסיים את היום מאושרים | אילוסטרציה: Shutterstock

אז איך עושים את זה? יש המון דרכים, והמטרה שלכם היא למצוא את זו שהכי מתאימה לכם. היו יצירתיים! יש כאן שתי רמות ביצוע – הפנימית והחיצונית. ברמה החיצונית-טכנית אפשר למשל לצאת לסיבוב ולהחליף סביבה. לצאת לקפה, לסיבוב בחוץ, לארוחת צהרים במקום אחר או עם אנשים אחרים, לצאת לשיחת טלפון. ברמה הפנימית, והיא זו החשובה באמת, הדגש הוא על הגוף והמחשבות - אפשר לנשום נשימות נעימות ורגועות, לחייך, להרפות את השרירים (במיוחד בראש) ולנשום עמוק.

טיפ 2: פוליטיקה חיובית

פוליטיקה היא דבר חשוב וככל שנכיר בזה מהר יותר כך ייטב לנו. היא לא חייבת להיות "דבר מלוכלך" או שלילי, להפך - היא הדרך החכמה להתנהל מול אדם אחר כדי לקדם דברים. הרבה מההצלחות שלנו בעבודה נמדדות בהשפעה שלנו על אנשים אחרים. האם הצלחנו לגרום להם לעשות את מה שרצינו? לרתום אותם לרעיון? לקבל מהם פידבק חיובי?

לפני שאנחנו ניגשים לצד השני כדי "להשיג" משהו, חשוב שנבנה לנו "מפת אינטרסים". זוהי תמונת ברורה של המצב שתאפשר לנו לגשת לסיטואציה בצורה הנכונה ביותר. הקדישו לכך 3 דקות (זה הכל) ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות (מומלץ בכתב):

מי האדם שעומד מולי? מה הוא רוצה ולמה? מה חשוב לו?

מה אני רוצה להשיג בסיטואציה, ובכלל להשיג מול אותו אדם? למה?

איך הכי נכון "לתקוף את זה" כדי להגיע לתוצאות הכי טובות?

טיפים שיעזרו לכם ליהנות מהעבודה (אילוסטרציה: Shutterstock)
בתוך כל "השוטף", כדאי לעצור ולהציב יעדים אישיים | אילוסטרציה: Shutterstock

טיפ 3: סמן יומי

ימי עבודה לרוב גדושים במשימות. יכול להיות שהיום שלכם מתוכנן בקפידה או הראש גדוש מטרות. בתוך כל "השוטף" הזה, כדאי לעצור בתחילת היום ולבחור לכם דבר אחד שאתם רוצים להשיג היום, כלומר לשים רגע בצד את ה"מרוץ" ולהסתכל על היום הזה במבט ממעל - לבחור דבר אחד שבא לכם וחשוב לכם לקדם, שהוא בר ביצוע היום ושאם הוא יקרה אתם תהיו מאוד מרוצים מהיום הזה.

היעד הזה נקרא "הסמן היומי", רשמו אותו על דף או צרו לכם שותף קבוע אותו אתם משתפים ב"סמן היומי" שלכם. תנו לסמן הזה להסתובב איתכם בראש במהלך היום, להוביל אתכם לקידום שלו. בסוף היום, עצרו והתבוננו – האם הוא קרה? האם אתם מרוצים מהדרך שבה ביצעתם אותו? או מה גרם לכם לוותר עליו היום?

יש המון כוח לשימוש בסמן היומי. זוהי נקודת פוקוס של מה שחשוב שלנו היום, אלמנט אחד פשוט וברור שהגדרתם לעצמכם, שיזיז את הדברים שחשובים לכם קדימה. ולא פחות חשוב, דרך נהדרת להיות מרוצים מעצמכם.

הכותבת ליטל כסיף שניידר, היא מאמנת עסקית המתמחה בפיתוח ושינוי קריירה, ליווי מנהלים, וצמיחת עסקים.