למשבר קורונה, כידוע, השפעה ישירה ודרסטית על שוק העבודה, אשר באה לידי ביטוי במיוחד בעלייה חדה באבטלה ומכאן להיצע גדול של מועמדים פוטנציאליים לכל משרה אל מול קיטון דרמטי בהיצע של משרות. מצב זה מאפשר למעסיקים להעלות את רף הכניסה ברמת "פרופיל משרה" ולבחור לראיין רק מועמדים חזקים אשר עונים על כל הדרישות וללא גמישות.  

במציאות תעסוקתית זו, השקעה בעריכת קורות חיים מקצועיים , מדויקים ומותאמים  לתפקיד המבוקש, לצד השקעה בפרופיל איכותי ברשת החברתית-עסקית 'לינקדאין', הכרחית ומעלה את הסיכויים למציאת עבודה. כתיבה ועריכה נכונה מסייעת במציאת עבודה וזאת באמצעות הבלטה  של ניסיון מיומנויות והישגים המשפרים את הסיכוי להגיע לראיון עבודה.

מאידך, איכות ירודה של קורות חיים במקרים רבים מהווה חסם משמעותי. בשוק העבודה בו מגיעים עשרות רבות של קורות חיים לכל תפקיד, המסמך זוכה לסקירה ראשונית של כ-10 שניות בלבד.  מועמדים עם ניסיון רלוונטי ומרשים אך עם קורות חיים לא מקצועיים מפספסים הזדמנויות רבות. כך גם לגבי כתיבה נכונה של פרופיל לינקדאין.  למשל, כתיבת פרופיל נכון ברמה הטכנית באמצעות שימוש במילות מפתח נכונות מעלה את הסיכוי למציאת עבודה וזאת באמצעות חשיפה גדולה ורחבה יותר לפרופיל האישי של העובד.

ההשקעה הנדרשת היא ברמת התוכן והנראות כאחד

חשוב לבנות את קורות החיים כמסמך שיווקי ולזכור כי קורות החיים הם לא רק הביוגרפיה, אלא המוצר עצמו ולכן יש להציג בצורה ברורה ואחידה את הניסיון והערכים המוספים. יש להדגיש נקודות חוזקה, מומחיות והישגים שצברתם עד כה בקריירה.

גם לפרופיל לינקדאין הכתוב וערוך נכון יש השפעה ותרומה בהעלאת החשיפה להזדמנויות ובמיתוג נכון בשוק העבודה. כלי זה מאפשר לעובד "לראות ולהראות" על-ידי חשיפה למשרות חדשות אשר מתפרסמות ברשת ומאידך, פנייה יזומה על-ידי מעסיקים או "הנטרים" אשר מאתרים מועמדים באופן יזום.   

כמו כן, לינקדאין היא זירה חברתית ומקצועית מובילה אשר מהווה פלטפורמה טובה ליצירת נטוורקינג שקשה לייצרו פיזית, בוודאי בימי קורונה. עבור עובדים ומחפשי עבודה כאחד היא מייצרת הזדמנויות חדשות וחשיפה אליהן, אפשרות לקידום מועמדות עצמאית וכך מסייעת לפתיחת דלתות מקצועיות ולפיתוח קריירה.

אורית בראון קאופמן  (צילום: רז רוגובסקי)
צילום: רז רוגובסקי

עבור מעסיקים המגייסים בעידן טכנולוגי מתקדם, קו"ח/פרופיל לינקדאין הינם "כרטיס ביקור" של העובד. בעלי פרופילים "מושחזים" עם ניסיון רלוונטי ומקומות עבודה טובים, יזכו להצעות עבודה רבות יותר. יתר על כן, מכיוון שמעסיקים מתמודדים עם עשרות רבות של קורות חיים לכל משרה, בוודאי בימים אלו, התרשמותם מהישגים מקצועיים, מיומנויות מקצועיות או השכלה גבוהה ממוסד אקדמי נחשב בהחלט מהווים ערך מוסף ומסייעים ביצירת הבידול מול מועמדים אחרים.

לפיכך, למרות שהם קיימים פה כבר לא מעט שנים, אין להם באמת תחליף. קורות חיים ופרופילי לינקדאין כתובים וערוכים נכון, מבליטים חוזקות, מומחיות, הישגים וערך מוסף שמסייעים לייעל ולהאיץ את תהליך מציאת העבודה. חשוב לזכור כי השקעה בכלים אלו הינה השקעה לטווח רחוק בהיבט של ניהול קריירה וזוהי "עבודת הכנה" הכרחית לפני שמתחילים בחיפוש . אחר כך, נדרשת עבודה פרואקטיבית. כל אדם מוכר את עצמו ומציע את כישוריו וניסיונו לשוק העבודה, ההבנה כי כל אדם הוא הסוכן האישי של עצמו וכי חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה, היא זו שגורמת לדברים לקרות והיא המפתח להצלחה.

 

הכותבת הינה אורית בראון קאופמן מנהלת Manpower Talent לייעוץ וליווי קריירה