אחד המדדים לבחינת שביעות רצון של עובד ממקום עבודתו הוא יכולת ההשפעה שלו בארגון, והאפשרות הניתנת לו להתפתח מבחינה מקצועית. דורון משלי הוא מתכנת ומעצב אשר עבד כפרילנס בתחום שנים רבות, עד שפגש את איזי. "אני בתחום של בניית אתרים מגיל 14, אוטודידקט עצמאי וסוליסט", מספר דורון, "אין לי תואר ברזומה, אך במהלך חיי למדתי קורסים מעניינים, בתכנות ועיצוב. כפרילנסר, הלקוחות נתנו לי לעשות את כל החבילה: אפיון, פיתוח, עיצוב, קידום אתרים. אחד מלקוחותיי היו חברת איזי, נהניתי לעבוד איתם, הם היו בעיניי אנשים מאוד חמים וכייפים,  סטארטאפ מאוד שונה מאלו שנתתי להם שירותים".

בשלב מסוים, החליט דורון להרחיב את המשרה בעיצוב ובמקרה היה באיזי מקום פנוי, "הצעתי להם את הרעיון והם לקחו אותו בשתי ידיים. הפסקתי לקחת פרויקטים חדשים ולהיות פרילנסר במשרה מלאה, נכנסתי למשרדים המגניבים והלא מפונפנים שלהם בלווינסקי, והתחלתי לעבוד באיזי בשנה האחרונה בפול טיים, כשכיר בפיתוח ועיצוב".

 "יצא לי לעבוד עם לא מעט חברות, ובאיזי יש משהו משפחתי שלא נתקלתי בו בשום חברה," אומר דורון. "מאוד נעים לי לעבוד באווירה מחבקת ותומכת, יש לי חופש ביטוי ואני יכול לממש כאן המון דברים שלא אוכל לעשות במקומות אחרים. בנוסף, יש תמהיל מעניין של אנשים, רובם צעירים.  אני שומע מהרבה חברים שלי בהייטק, שעל הנייר הם 'טופ', יש להם תנאים טובים וכו' אבל הם לא מאתגרים את עצמם מספיק, כאן אין פוזה, אבל יש לי עניין ותנאים טובים וכיף לי לבוא בבוקר".

משרדי איזי (צילום: דניאל סמדר)
"נכנסתי למשרדים המגניבים והלא מפונפנים בלווינסקי" | צילום: דניאל סמדר

דורון מספר כי מאז שהחל לעבוד במשרדי החברה, פיתח דשבורד ויזואלי כדי להציג את הדאטה שקיים בחברה בצורה שימושית וידידותית למשתמש, "אנחנו מנסים כל הזמן לשכלל דברים. התחלתי לעשות סקיצות ועיצובים וזה הפך לפיתוח שכולם התלהבו ממנו ולקוחות החלו להתעניין בו. לקחנו את זה שלב קדימה ומימשנו אותו כמוצר".

אפליקציית easy היא אפליקציית חיפוש לעסקים קטנים, המקבילה הישראלית של YELP, הענקית האמריקאית. המוצר המרכזי של איזי הוא האפליקציה שלה, המיועדת למשתמשי קצה ולמעלה מ-2 מיליון ישראלים משתמשים בה מדי חודש. בחודשים האחרונים התחילה החברה לפתח מוצר נוסף, שמבוסס על כמות הדאטה העצומה שמייצרים המשתמשים, במטרה לנצל אותו לטובת עסקים ומוסדות פרטיים וציבוריים (חשוב לציין שהדאטה נשמר בצורה אנונימית, כדי לא לפגוע בפרטיותם של הגולשים).

עם פרוץ משבר הקורונה, אפליקציית איזי התאימה את עצמה למצב החדש ומתעדכנת מדי יום עם כל מה שנחוץ לכולנו כדי לעבור את הסגר בשלום.

המוצר שפיתח דורון הפך למנוע שמנבא את סיכויי השרידות או ההצלחה של העסקים, ומעניק מידע עשיר לעסקים בישראל על הצרכים והביקושים של אנשים בארץ, לפי תחום עיסוק בכל מקום בישראל. המנוע הזה, עליו מבוססת אפליקציית איזי, מהווה כלי תומך החלטה לגופים שונים כמו רשויות מקומיות על מנת לתכנן תכנון עירוני בצורה חכמה - הכלי ממפה אילו עסקים קיימים בעיר, אילו עסקים כדאי לקדם ולפתח ובאילו מיקומים בעיר. חברות נדל"ן נעזרות בו על מנת להחליט מה תמהיל העסקים באזור מסחרי שהן מפתחות. חברות לייעוץ פיננסי, בנקים, וקרנות להלוואות נעזרות בו על מנת לקבל תמונה טובה יותר של מידת הסיכונים של לקוחותיהם.

"הרעיון הוא בין היתר, לתת עיניים לעסקים כדי שיוכלו להבין מה קורה סביבם", אומר דורון, "אנחנו מצליבים המון נתונים בהתאם לקטגוריה והמיקום הגיאוגרפי ומציגים את הניתוחים והתובנות בצורה ויזואלית נגישה ואסתטית - מפות חום, גרפים וטבלאות הממפים אילו עסקים נמצאים בסביבה, מה היוזרים מחפשים, כמובן תוך שמירה על פרטיותם, היכן אנשים נמצאים כשהם מחפשים קטגוריית עסקים מסוימת, האם הם לוקליים או לא, באילו שעות הם חיפשו ועוד. כלי הדאטה נותן מידע לבעלי העסקים שמתעניינים בפתיחת עסק באזור מסוים בעיר. הרבה חברות מתעניינות במוצר, ואנו עובדים איתן ומשפרים תוך כדי תנועה".

דורון משלי (צילום: דניאל סמדר)
בתחום מגיל 14, אוטודידקט בלי תואר | צילום: דניאל סמדר

ומעבר לפיתוח טכנולוגי, איך אתה מביא את עצמך לביטוי בעבודה?

"אני מאוד אוהב את השילוב בין שני העולמות  - פיתוח ועיצוב, והייתי שמח להמשיך להיות חלק מרכזי בכל מה שקשור בפרודקט וחווית המשתמש. באיזי יש לי את היכולת לשלב בצורה הרמונית את השניים ואני אשמח להמשיך לעצב ולפתח מוצרים וכלים שימושיים למשתמשים שלנו ולהמשיך להביא את איזי לצמיחה.
יצא לי גם להעביר מספר הרצאות למעצבים ומתכנתים על החיבור בין עיצוב לפיתוח ולהפך, בעיקר כדי לגשר בין שני העולמות ולשפר את התקשורת ביניהם. יש נטייה למעצבים ומתכנתים לעבוד בוואקום, ולא קיימת ממש תקשורת בין הצדדים וכל הבעיות מתחילות שם. אני מקווה לתת להם כלים לעבוד יותר נכון אחד עם השני ומאמין שחשוב לשתף ולתרום מהידע שאנחנו צוברים כדי שכולנו נייצר מוצרים יותר טובים למען המשתמשים שלנו."