גבר ניו אייג'י-מעגלי גברים-2 גברים לוחצים ידיים (צילום: ZoneCreative, Istock)
לפגוש אנשים עם אותם תחומי עניין | צילום: ZoneCreative, Istock
הרשתות החברתיות כבשו כבר את עולם העסקים והקריירה, אבל כולנו יודעים שאין תחליף לפגישה פנים אל פנים, להיכרות אישית שמשאירה חותם ומקדמת אותנו. יש מי שהשכיל לשלב בין שני הצרכים הללו והקים רשת שמוציאה את היחסים המקצועיים מהעולם הווירטואלי אל האמיתי: קוראים לזה Meetup, הטרנד העולמי האחרון בתחום הנטוורקינג והעבודה האישית.   

 מדובר ברשת הגדולה ביותר בעולם לקבוצות מקומיות שנפגשות פנים אל פנים ומקדישות את המפגשים לנושאים ספציפיים. Meetup מאפשרת לכל אחד לארגן או להצטרף לקבוצה בתחום שרלוונטי לו בדיוק - בין אם בין מדובר במפתחי תוכן שרוצים לפגוש עובדי חברות תוכן כדי לקדם את הקריירה שלהם, ובין אם במעריצי "משחקי הכס" שעוד לא התגברו על פרק החתונה האדומה וחייבים לדבר עליו עם עוד מכורים לדבר.

 הרשמה באתר מאפשרת לפתוח פרופיל ולחפש קבוצות שקיימות באזור וגם להקים קבוצה משלכם, אותה יוכלו למצוא אנשים שחולקים איתכם את אותו תחום עניין או מטרה. כך, למשל, תוכלו למצוא זו לצד זו את קבוצת "העיתונאים והמוציאים לאור" ואת קבוצת "הסורגות השיכורות", קבוצה של מתכנתים וחוקרים לצד קבוצה של בישול טורקי וכמובן קבוצות של נטוורקינג עסקי בשלל תחומים. הקמת הקבוצה כרוכה בהצהרה על כוונותיה, וחלק מהקבוצות סגורות ודורשות פניה למקים הקבוצה והוכחה של ידע מקצועי קודם או ניסיון ספציפי, מה שמאפשר סינון קפדני של המשתתפים.

 אחרי בניית בסיס חברים, מארגנת הקבוצה פגישה פנים אל פנים. הפגישות בדרך כלל לא רשמיות וכוללות מינגלינג על כוס בירה או קפה ולפעמים גם פעילויות שמתאימות לאופי הקבוצה, כמו הרצאות מקצועיות מפי אורחים ומומחים. כך מאפשרת הרשת ליצור קשרים אישיים ומקצועיים עם אנשים שחולקים איתכם תחום עניין משותף במטרה לעזור זה לזה, להכיר ולהתחבר באמת, לא רק ב"לייק" רגעי.

 מאיפה הגיעה אלינו הרשת הזו? ובכן, Meetup, תאמינו או לא, היא תוצר של פיגועי הטרור ב-11.9: סקוט היפרמן, אחד המייסדים של החברה, גר אז לא רחוק ממגדלי התאומים בניו יורק. הפעמים היחידות בהן חשב על השכנים שלו, הוא מספר, היו כשקיווה שאף אחד מהם לא יטריד אותו. ואז התאומים נפלו. היפרמן מצא את עצמו נעזר בדיוק באותם שכנים מהם ניסה להתעלם בעבר: הם סייעו זה לזה, תמכו ודאגו ובעיקר – נפגשו הרבה, יותר מאי פעם. את  Meetup הוא הקים תשעה חודשים אחרי המתקפה, במטרה כדי להגדיל את הקהילות האמיתיות שקיימות מחוצה לרשת.

  מאז היא כבר הספיקה להכות גלים, עם יותר מ-15.7 מיליון חברים ב-140 אלף קבוצות שונות ב-196 מדינות מסביב לעולם. מדי יום נפגשות יותר מ-9,000 קבוצות Meetup ברחבי העולם – הצלחה מסחררת לכל הדעות.

 בארץ Meetup עדיין לא מוכרת לכולם, אבל היא בהחלט תופסת תאוצה בתחום העסקי וכבר עכשיו אפשר למצוא קבוצות בשלל נושאים: מקבוצה של פרילנסרים שמפגשים ומתייעצים, דרך קבוצות עסקים בירושלים, ישראלים שמתעניינים בלימודים בארה"ב, קבוצה מהנגב שעוסקת בתוכנה, מפתחי משחקים סלולריים, קבוצות לעסקים קטנים, קבוצה לסטארטאפים וכן הלאה.

 המטרה של Meetup, כך מצהירים המייסדים, היא להחזיר לחיים את הקהילות המקומיות תוך הנחה שאנשים יכולים לשנות את חייהם ואת העולם כולו על ידי התארגנות קבוצתית. ייתכן בהחלט שאחת הקבוצות ברשת תביא שינוי ממשי שישפיע על החיים של כולנו – אבל ספק אם תהיה זו קבוצת ה"הסורגות השיכורות".

 >> איפה תוכלו ללמוד לימודי הארי פוטר?