בעידן ה-metoo היה אפשר לקוות שכבר עברנו את הימים בהם גברים הרשו לעצמם להטריד נשים באובססיביות על רקע רומנטי, אך המקרה הבא מוכיח שהדרך לשם עוד ארוכה.

עובד בחברה גדולה במרכז הארץ, חיזר באופן אובססיבי אחרי ר' (השם המלא שמור במערכת), שהייתה קולגה שלו לעבודה. החיזור היה מוגזם ואף מטריד באופן פלילי, עד כדי כך שהיא נאלצה להגיש נגדו תלונות במשטרה ואפילו לפנות לבית המשפט ולבקש את הרחקתו מסביבתה.

השניים נמצאים בשנות ה-20 לחייהם ועובדים בחברה למעלה מ-4 שנים. לטענת ר', היא ואותו עובד היו עמיתים לעבודה בלבד, ומעולם לא נוצר ביניהם קשר רומנטי ואפילו לא ידידותי.

"הוא טען שהוא אוהב אותי מאוד והתחיל לחזר אחריי באופן אובססיבי. הבהרתי לו שאני לא רוצה שום קשר איתו. ביקשתי ממנו פעמים רבות שיפסיק אבל כלום לא עזרה", טענה ר'. לדבריה, היא פנתה פעמים רבות למשטרה והוציאה נגדו צווי הרחקה בבית המשפט, אבל כלום לא עזר. "התלוננתי נגדו במשטרה וזה לא עזר, הוצאתי צווי הרחקה וכלום לא קרה. הוא המשיך להטריד אותי. ממש מפחיד", ציינה ר' בשיחה עם mako.

העובד נהג להגיע בשעות הערב לבית מגוריה ולהמתין לה מחוץ לבית, הוא הפתיע אותה בסיום יום לימודיה באוניברסיטה, הניח זרי פרחים ומכתבי אהבה על חלון מכוניתה, העלה סרטונים שלה ליוטיוב ללא הסכמתה ועוד.

"מי שאת נמצאת אתו הוא מפסידן, תהיי עם גבר שכל הזמן ידאג לך"

"הבהרתי לו פעמים רבות שיש לי חבר ושהתארסנו (מאז ר' ובן זוגה כבר הספיקו להינשא), ושבהתנהגות שלו הוא מפריע לזוגיות שלנו, למערכת היחסים. הסברתי שהוא גורם למתחים שעלולים להסתיים במעשים חמורים", הדגישה ר'.

ר' ובעלה פנו לבית המשפט השלום בבקשה להורות לעובד להפסיק להטריד אותם, אך הוא מנגד המשיך בשלו: "הוא פתח חשבון פייסבוק בשם שלי והוא נוהג להצהיר בו על האהבה שלו אליי. הוא העלה תמונות ופוסטים שלי, כולל סרטונים שתיעדו את המעקב שלו אחריי", טענה ר'.

בנוסף, אותו עובד הרבה לכתוב לה מסרים טורדניים, ואלו רק מקצת הדוגמאות: "אני אוהב אותך מאוד", "את יקרה לי מאוד", "שלום נסיכה", "מי שאת נמצאת אתו הוא מפסידן, חסר השכלה, תהיי עם גבר שכל הזמן ידאג לך".

לבני הזוג התגלה גם שהעובד עקב גם אחרי בן זוגה של ר', והטריד אותו כאשר הפיץ דברים שקריים על העסק שלו.

 "הוא פתח חשבון פייסבוק בשם שלי והוא נוהג להצהיר בו על האהבה שלו אליי. הוא העלה תמונות ופוסטים שלי, כולל סרטונים שתיעדו את המעקב שלו אחריי"

בית המשפט בחר בצעד נדיר

העובד טען להגנתו כי הוא אכן אוהב את ר', ושלטענתו אין בזה פסול שהוא מפרסם את רגשותיו ברבים ואין בזה להטריד אותה.

השופטת שדנה בצו הרחקה אסרה על העובד ליצור כל קשר עם ר' ובעלה - לא באופן ישיר ולא באופן עקיף, לא בביתם, לא בלימודים ולא בעבודתם, לא להתקרב לבית מגוריהם או למכוניתם במרחק של 500 מטר.

השופטת אסרה עליו לפרסם כל דבר אודות ר' ובעלה ברשתות החברתיות או באינטרנט, לרבות שימוש בתמונתה או אזכור שמה באופן מלא או חלקי.

בצעד נדיר השופטת קבעה כי הצו יהיה תקף למשך שנה וקבעה כי העובד המטרידן ישלם ל-ר' ובן זוגה הוצאות משפט בסכום של 2,500 שקל.