שבוע הראיונות להתמחות במשרדי עורכי הדין בפתח, וללא ספק מדובר באחד מהשבועות הקריטיים והמלחיצים ביותר במהלך התואר עבור הסטודנטים למשפטים. באמצעות אפרים לוי, שותף במשרד עמית, פולק, מטלון ובין האחראים על המתמחים בפירמה, ויעל רופא כהנוף, מנהלת משאבי אנוש בפירמה, ריכזו עבורכם את הטיפים הכי חשובים לקראת השבוע הנכסף, ותכלס לקראת כל ראיון:

תהיו אתם - אל "תתחפשו" למישהו שאתם חושבים שאנו מצפים לפגוש. אנחנו קודם כל אנשים ואחר כך עורכי דין, והעובדה שאנחנו עורכי דין טובים זה בזכות זה שאנחנו קודם כל שואפים להיות אנשים טובים. אנחנו מאמינים שאדם חייב לעשות את מה שהוא אוהב ולכן האווירה בפירמה שלנו והמורשת בה, היא מורשת של הערכה, כבוד לאנשים וחברות טובה, המהווה גם את הבסיס למקצועיות.

אותנטיות זה שם המשחק- המראיין מחפש במרואיינים שלו כנות, ישירות ושקיפות, ואם לא תתנהגו בטבעיות, תשמטו את הבסיס לכל אלו. אנחנו מחפשים פסיפס אנשים מגוון ולא "העתק הדבק" של אב טיפוס של מתמחה.   

אתם מתרגשים- זה מובן. המראיין שלכם מודע ומבין היטב את המעמד וההתרגשות הנלווית למעמד הראיון. מן הסתם, כל השותפים שמראיינים אתכם, התחילו גם הם כמתמחים, והיו במעמד זה, ולכן ההתרגשות היא טבעית.

תבואו ממוקדים- הריאיון תחום בזמן, ולכן חשוב שתהיו ממוקדים ומאורגנים בתשובות לשאלות שנשאלות.  

עו"ד אפרים לוי (צילום: יח"צ)
עו"ד אפרים לוי | צילום: יח"צ
יעל רופא כהנוף
יעל רופא כהנוף | צילום: אייל טואג

תדעו להסביר את העדפותיכם המקצועיות- אנו בפירמה מאמינים כי האדם הוא המומחה של עצמו ולכן אנו מאפשרים למתמחים לבחור עבור עצמם את כיוון ההתמחות. כך למשל במהלך תהליך הגיוס אנו מאפשרים למתמחים לסמן את העדפותיהם באיזה תחום או תחומים הם ירצו להתמקצע. לכן חשוב שתהיו ממוקדים גם בלהסביר את הסיבה שאתם יושבים בראיון להתמחות בתחום מסוים ולא אחר. 

תגידו מה שאתם רוצים וחושבים ולא את מה שאתם חושבים שמצפים לשמוע-  עו"ד אהרן פולק, אחד משלושת מייסדי המשרד, שעד היום מלווה מקרוב את תהליכי המיון וגיוס המתמחים, תמיד טוען שאנו צריכים אנשים שהם יהיו הטראבל מייקרס, לא אנשים שאומרים "כן", אלא אנשים שמתווכחים ולא מקבלים את כל דבר כמובן מאליו, אנשים שגורמים לנו לחשוב ומאתגרים אותנו.

תראו את "הרעב" בעיניים, את הפן הסקרני והיצירתי שבכם - מומחיות של עו"ד לא מתבטאת רק בפן המשפטי. מצפים מכם ליצירתיות, גמישות מחשבתית, סקרנות, שאפתנות, מוטיבציה, ורצון ללמוד ולהתפתח. אנחנו מחפשים מתמחים עם "רעב" בעיניים, שבאים אלינו מתוך הסתכלות ארוכת טווח ובאים לחפש בית לגדול בו, לצמוח בו ולהישאר בו.

השאירו חותם-  ספרו לנו מהו היתרון היחסי שלכם, אישי, ניהולי או מקצועי כאחד. צניעות היא עניין חשוב אך יחד עם זאת, הראיון זה המקום להבליט את מה שטוב בכם ולהראות את החוזקות שלכם.