בימינו לא מספיק לשלוח קו"ח באופן פסיבי כדי למצוא עבודה, כאשר כבר למעלה מעשור Linkedin היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר כדי לעשות את זה. זה לא סוד שמגייסים רבים מנצלים את הרשת החברתית כדי "לצוד" מועמדים פוטנציאליים, ובתקופת הנוכחית, כאשר לרוב שלב הראיון הפרונטלי נחסך ושיחת, הם משתמשים בה ככלי סינון ראשוני ויעל במיוחד.

אבל מה זה אומר בעצם? שאתם, מחפשי העבודה, חייבים לדאוג לנראות הפרופיל שלכם ולהשקיע בכל חלק וחלק. ואם עדיין אין לכם פרופיל כזה – הגיע הזמן לפתוח, ומהר.

כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ניסחנו עבורכם 8 טיפים כיצד לשדרג את הפרופיל שלכם – כך שתגיעו לעבודה המושלמת:

  1. תמונת פרופיל

הקפידו על תמונה ייצוגית ומותאמת לתחום. הפנים קדימה, צילום של החזה ומעלה, עם חיוך ורקע יחסית נטרלי - לא תמונות מחתונה, מטיולים וכו'.

  1. headline

הכותרת שמופיעה ממש מתחת לשם שלכם חייבת להיות מעודכנת תמיד. זו דרך נהדרת למשוך תשומת לב והיא מיד מראה למעסיק הפוטנציאלי שהפרופיל שלכם רלוונטי למה שחיפשתי.

אך שימו לב: אם הכותרת שבחרתם לשים היא גנרית, כלומר, אם נחפש לדוגמה "מפתח תוכנה" ובכותרת שלכם כתוב "Software Developer", ככל הנראה שנמצא אלפי מפתחי תוכנה כמותכם. לכן, כדאי להוסיף לכותרת מילות מפתח אשר ייחדו אתכם, למשל: Software Developer | looking for my next challenge.

אם הגדרת התפקיד שלכם ייחודית זה נהדר - כתבו אותו והוסיפו מילת מפתח אשר תקל על החיפוש. אם יש לכם מספר הגדרות תפקיד, בחרו אחת בלבד שהכי מאפיינת אתכם.

קחו בחשבון שהוספה מוגזמת של מילות מפתח בחלק זה גורמת לפרופיל שלכם להראות מתאמץ מדי, לא אמין ולעיתים גם להיחשב כספאם - אז הימנעו מזה.

  1. מילות מפתח בכישורים שלכם

עוזרות לכם, מחפשי העבודה, לשפר את תוצאות החיפוש. במקביל הן עוזרות למגייסים לאתר מועמדים פוטנציאליים. מה שרבים וטובים עדיין לא יודעים זה שהכישורים שלכם נחשבים גם הם מילות מפתח. כלומר, הצבת מילת מפתח בחלק של ה"skills", תופיע גם כשאר מישהו יחפש את מילת המפתח או את הביטוי. המגבלה היא עד 50 מילים - אך רצוי לא להגזים כמובן - אז מה אכפת לכם לנצל את זה?

  1. הישגים אישיים

מתחת לתפקידים שעשיתם בעבר, כדאי לציין הישגיים אישים שאתם גאים בהם. רוב מחפשי העבודה נרתעים מלציין הישגים בקו"ח או בלינקדאין, אך זאת טעות חמורה. זה בדיוק המקום "לעוף על עצמכם" ולספר למעסיקים מה אתם שווים באמת.

נסו לחשוב על פרויקטים שיזמתם, תוכניות שקידמתם, ייעול תהליכי עבודה או מספרים שהגדלתם והכניסו אותם בחלק הרלוונטי. אם אתם עובדים בתחום הגיוס למשל, אתם יכולים לכתוב: "בתוך שנה גייסתי כ-5 צוותי עובדים, אשר הגיעו לתפקידי מפתח בחברה". זה ישפר פלאים את הפרופיל שלכם, מבטיחה.  

  1. התנדבויות

לרובכם החלק הזה נראה מיותר ואף זניח, אך בעצם מדובר בחלק מאד חשוב שנותן למעסיק קצת רקע אישי עליכם ועל מי שאתם כבני אדם. ומי יודע, יכול להיות שאותו מעסיק גם הוא התנדב באותה עמותה והנה לכם מכנה משותף. זה נקרא בידול.

  1. כישורים

ככל שיש לכם יותר skills, כך החשיפה שלכם עולה, מאחר שהאלגוריתם שולף את הפרופיל בהתאם לחיפושים – ובסעיף 3 כבר הסברנו למה חשוב להוסיף שם מילות מפתח.

על מנת להוסיף מיומנות, צריך ללחוץ על add a new skill ואז ניתן לבחור מבין האופציות המוצעות או לכתוב לבד מיומנות ולהוסיף אותה לרשימה.

ניתן להציג עד 50 skills, אך מותר שיהיו 3 כישורים אשר יופיעו בראש החלק. לכן יש לבחור את שלוש המיומנויות שהכי רלוונטיות לתפקיד שלכם. (בוחרים את הסדר עם העיפרון).
בתוך כל קטגוריה ניתן לשנות את הרשימה לפי סדר החשיבות לתפקיד, וב-endorsement החברים שלכם יכולים להעיד על זה שיש לכם את המיומנויות שכתבתם – בקשו מהם מבלי להתבייש.

  1. המלצות

זה למעשה שונה מה endorsements שהזכרנו בסעיף הקודם, מכיוון שהוא מחובר ישירות לאדם שממליץ, מה שאומר שניתן לראות מי המליץ ומה בדיוק הוא כתב.

רצוי לבקש ממנהלים, לקוחות או קולגות שיכתבו המלצות. אפשר לשלוח דרך הלינקדאין בקשה למישהו ספציפי שיכתוב לכם המלצה.

שימו לב שהלינקדאין מנסח את הבקשה בצורה קצת קרה ומנוכרת, ולכן כדאי לכתוב משהו קצת יותר אישי ולשלוח לאותו אדם שאתם רוצים לקבל המלצה ממנו.

המטרה היא לקבל בין 2 ל-3 המלצות לכל היותר, על מנת ליצור אמון ולגרום למעסיקים להתחבר אליכם.

אל תחששו לפנות לאנשים שעבדו איתכם בעבר ולבקש מהם המלצה. ככל הנראה, הם יבקשו את אותו דבר מכם. אך לפני שאתם עושים את זה, רצוי להכין מראש את אותו אדם שאתם רוצים לשלוח לו את הבקשה להמלצה.

ניתן גם להיכנס לפרופיל של אותו אדם שממנו רוצים לבקש בקשת המלצה ולבקש המלצה דרך הפרופיל שלו ישירות.

  1. קבלו השראה מאחרים

או במילים פחות מכובסות: פשוט העתיקו מהם. כן כן, כולם עושים את זה וזה לגמרי בסדר. כנסו לפרופילים של אנשים בעלי תפקיד זהה ותראו מה הם כתבו בכותרת ובכישורים - אולי תמצאו כמה מילות מפתח שלא חשבתם עליהן לפני?

לפני שאתם רצים לעשות את זה, עדיף קודם שתתחילו עם הרעיונות שלכם, ורק בסוף תבדקו מה קורה בחוץ.

שירלי תדיון - ליווי והכנה לראיונות עבודה (צילום: יסמין ברדה, באדיבות המצולמת)
שירלי תדיון - ליווי והכנה לראיונות עבודה | צילום: יסמין ברדה, באדיבות המצולמת

אם תיישמו את הטיפים האלו ותלמדו כיצד לעשות את זה חכם, אתם תשפרו פלאים את הפרופיל שלכם, תייצרו בידול משאר המועמדים ותגבירו פניות של מעסיקים רלוונטיים. בהצלחה!

הכותבת שירלי תדיוןהיא עצמאית בתחום הגיוס ומלווה תהליכים של חיפוש עבודה - משלב שדרוג הקו"ח ועד להצלחה בראיון.