חרף מגבלות הקורונה, לא מעט אנשים מחליטים לדחות את החתונה שחלמו עליה ליעד לא ידוע או שנאלצים לחגוג בצורה מצומצמת בהתאם להנחיות. במקביל, חברות רבות במשק יוצאות מגדרן כדי לשמור על העובדים מרוצים בתנאי עבודה מרוחקים, וכך השילוב בין שני אתגרי הקורונה הוליד מיזוג מעניין של עובדים שבוחרים לחגוג את האירוע המשמח בחיים – דווקא במשרד.

״כשגילינו ששחף נאלץ לבטל את החתונה שלו יותר מפעם אחת, מיד החלטנו להתגייס ולסייע״, מספרת ג׳ניה מדבדב סמנכ״לית משאבי אנוש בחברת Fundbox. ״אפשרנו לו בשמחה רבה לקיים אירוע קטן, בכפוף למגבלות הקורונה, במשרדי החברה הריקים, וגם להשתמש בציוד המשרד כדי לשדר את האירוע בזום לאלה שלא יכלו להגיע - מפאת ההגבלות. היה מאוד מוצלח, כך לפחות זה נראה בתמונות, אנחנו שמחים מאוד שיכולנו לאפשר את זה ולקחת חלק״.

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
"החלל גדול ומושלם למסיבה, המשרדים מהממים והכי חשוב - אין שכנים שיתלוננו בשישי בערב" | צילום: בן קלמר, יח"צ
 

החתן המדובר, שחף גורן, הוא מדען נתונים ב-Fundbox, שבחר ביחד עם זוגתו נועם לחגוג מסיבת חתונה מצומצמת במשרדי החברה: "אחרי שכבר דחינו את תאריך החתונה שלנו פעמיים בעקבות ההגבלות והזיגזוג בסגירה ובפתיחה של תעשיית אולמות האירועים, הדיג׳יי של החתונה הציע לעשות לנו סט למסיבה מצומצמת", אומר גורן. "התלבטנו המון אם לקחת את ההצעה ואם יהיה כיף לחגוג חתונה במסיבה של 10 אנשים. נורא רצינו לקיים את חגיגות החתונה איכשהו בכל זאת, כי המתח שכרוך בלארגן אירוע, ההכנות לקראתו ואז לדחות אותו לא בפעם הראשונה הפך לקצת מעיק. רצינו לשחרר קצת, לשמוח ולרקוד. על האירוע המקורי שאנחנו מתכננים אנחנו ממש לא מוותרים, אבל החלטנו שהמסיבה המוקדמת תיקרא מסיבת 'אין חתונה' כדי לחגוג את הדחייה, לשחרר קצת לחץ ולחוות את השמחה."

איך מכאן הגעתם לחגיגה בעבודה?

"ניסינו לחשוב על מקומות מתאימים למסיבה והמשרדים של פאנדבוקס עלו כרעיון, כי הם גדולים מספיק לערוך אירוע כזה. לשמחתנו ממש זרמו במקום העבודה, פרגנו ושמחו לאפשר לנו לחגוג שם. החלל גדול ומושלם למסיבה, המשרדים מהממים והכי חשוב - אין שכנים שיתלוננו בשישי בערב".

הצעת נישואין בעבודה (צילום: גיל ריפה,  יח"צ)
"החלטנו שהמסיבה המוקדמת תיקרא מסיבת 'אין חתונה' כדי לחגוג את הדחייה" | צילום: גיל ריפה, יח"צ

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
"הדיג׳יי של החתונה הציע לעשות לנו סט למסיבה מצומצמת" | צילום: בן קלמר, יח"צ

איך החברים והמשפחה הגיבו כששמעו שאתם הולכים על זה?

"היו הרבה דילמות אם לעשות את המסיבה או לא. נועם בת זוגי לא הייתה בטוחה בהתחלה, כי ההנחיות אפשרו להזמין רק 10 אנשים, מה שגרם לנו לעשות סינון אגרסיבי בין החברים ואפילו לא להזמין את ההורים. בנוסף, היה לנו קשה לדמיין מסיבת ריקודים כזאת קטנה, אבל מקום העבודה פרגן מאוד, מה שעודד אותנו לזרום והדיג׳יי דאג שכולם ירקדו בטירוף כל הערב."

"מקום העבודה שלי סגר את כל הפרטים של ההצעה - לא הייתי צריך לדאוג לכלום, חוץ מלטבעת"

ישראל אורבך, העובד מזה 11 חודשים בחברת Melio, החליט להציע נישואין לבת זוגו במסגרת אירוע שהפיק עבורו מקום העבודה. "ידעתי שאני רוצה להציע לפני הכריסמס, כדי שנוכל לשלב את חגיגות האירוסין עם חופשה וטיסה לחו"ל", אומר אורבך. "תכננתי את המהלך חודש קדימה והתחלתי לגלגל תוכנית בראש. באחת השיחות במקום העבודה הודיעו לי שזכיתי בתחרות, כי הבאתי את מספר העובדים הגדול ביותר שהתקבלו לעבודה בחברה, האמת לא זכרתי שהשתתפתי בתחרות אבל אחד הפרסים לזוכים היה ארוחת שף פרטית – מה שהסתדר לי עם ההצעה המתוכננת."

"לא הרגשתי שנעשה ערבוב בין העבודה לחיים האישיים, זה נראה לי טבעי", הוא משחזר, "אנשים ידעו שאני מתכנן להציע נישואין בקרוב. השיחות במשרד פתוחות ואנשים משתפים אחד את השני. כל אחד יודע כמה ילדים יש לכל אחד וכמה כלבים, היה טבעי לי לשתף וקיבלתי אפשרות להפיק אירוע יפה בתקופה שהמסעדות סגורות".

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
גם לטבעת הזאת דאגו ממקום העבודה | צילום: בן קלמר, יח"צ

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
"האירוע היה הרבה מעל הציפיות שלי" | צילום: בן קלמר, יח"צ

לא רק הקולגות פרגנו להצעה המתוכנת של אורבך: "השף התלהב מאוד שאני מציע אצלו במסעדה בתקופה זו. בשיחה נוספת עם השף לתכנון הערב, הוא מסר לי שמקום העבודה שלי דיבר איתו ושאני לא צריך לדאוג לכלום. החברה שלחה לי אתר עם עיצובים של סידורי בלונים וסידורי פרחים, האמת עשו בשבילי את הכל עד להזמנת צלם מקצועי שיגיע לתעד את ההצעה. הייתי צריך לדאוג רק לטבעת והורידו ממני המון תכנונים".

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
ישראל ונטע - עכשיו כבר מאורסים | צילום: בן קלמר, יח"צ

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
לקחו את העיצובים הביתה ומיד עלו על מטוס | צילום: בן קלמר, יח"צ

"האירוע היה הרבה מעל הציפיות שלי, הזמנו חברים משותפים של שנינו כי ידעתי שנטע זוגתי תרגיש בנוח שהם איתנו. קבענו שעת מפגש ואני ונטע הקדמנו במכוון כדי שרגע ההצעה יהיה אינטימי ורק אחר כך נחגוג עם כולם. היא התרגשה מאוד, האמת ששנינו כי, הכנתי נאום יפה ולא הצלחתי להגיד אותו. היא אמרה לי 'כן' ומיד אחר כך כל החברים נכנסו. למען האמת שנינו לא זוכרים איך היה האוכל, אבל החברים אמרו שהייתה רמה גבוהה. גם החברים שחגגו איתנו אירוסין התרגשו, כי בקורונה אין מפגשים חברתיים ולא מסעדות, אז בכלל האירוע הפך למיוחד עוד יותר. הכל נמשך כ-4 שעות, בסוף לקחנו איתנו את העיצוב היפה הביתה וטסנו לחו"ל. גם הטיסה הייתה הפתעה לנטע".

"כרגע סגרו לנו את השמיים שאנו בניו יורק ולא יכולים לחזור, זה נחמד, אבל מתישהו נרצה לחזור הביתה", הוא מסכם בחיוך ושומר על אופטימיות.

לא חששת שאולי היא תגיד "לא", אחרי שמקום העבודה הרים הפקה ועשרות אנשים בחברה יודעים וממתינים לעדכון?

"האמת לא היה לי ספק בכלל, היה לי ברור שהאירוסין שלנו ממתינים לרגע שאציע."

ואיך זוגתך הגיבה כששמעה שמקום העבודה גם היה מעורב?

"היא אהבה את המהלך, זה אומר הרבה על היחס שלי כלפי מקום העבודה, שנוח לי לשתף אותו באירוע כזה. יומיים אחר כך עלינו למטוס, דאגתי להכל מראש אפילו שהסבתא תעשה לנו בייביסיטר לכלב, רק שעכשיו היא קיבלה יותר זמן עם הכלב עד שיפתחו את השמיים ונחזור".

הצעת נישואין בעבודה (צילום: בן קלמר,  יח"צ)
"השף התלהב מאוד שאני מציע אצלו במסעדה בתקופה הזו" | צילום: בן קלמר, יח"צ

_OBJ

"חשוב לנו לא להיות רק המקום בו עובדי החברה עובדים לפרנסתם, אלא גם חלק משמעותי מהחיים שלהם", אומר זיו פז ממייסדי Melio. "העבודה היא המקום בו מושקע חלק ניכר מהזמן, לכן אנו רוצים לאפשר לעובדים לממש במסגרת העבודה גם הגשמות אישיות מעולמם הרגשי ביומיום. זו דוגמה לתרבות ולמערכת היחסים שהצלחנו כחברה לייצר עם ובין העובדים, בו ישראל לקח את זה צעד קדימה והרגיש בנוח ומספיק קרוב כדי להעניק לנו את האפשרות להיות מעורבים באחד הרגעים המשמעותיים בחייו, זה מרגש לראות את זה קורה."