אמנם בישראל האחד בינואר הוא לא יום חופש, אבל עבור ישראלים רבים הערב שלפני הוא בהחלט חג. חשוב לדעת גם שהוא כן יום בחירה בו עובדים רשאים לקחת יום חופש, שירד ממכסת הימים שלהם ובתיאום מראש עם המעסיק. אם אתם קוראים שורות אלו כנראה שלא ניצלתם את הבחירה הזו ונאלצתם להגיע הבוקר לעבודה כאילו לא היו חגיגות אמש, אחרי שחגגתם כאילו אין עבודה למחרת, או בקיצור- אתם במשרד ובהנגאובר. מה עושים ואיך שורדים את היום הזה בלי לסבול יותר מידי? הנה כמה טיפים:

שתו הרבה -  כן, שתיתם הרבה אתמול וזה מה שהביא אותנו למצב הזה. אבל שתיית מים היא באמת הטיפ הכי בסיסי שאנחנו יכולים לתת לכם, אלכוהול גורם להתייבשות ואתם חייבים להחזיר נוזלים לגוף. שתיית מים לאורך היום גם תעזור להעביר את תחושת האיכסה והבחילה שאתם חשים כרגע. ואם זה לא עוזר ואתם ממש סובלים מבחילה אתם יכולים לנסות משקה מוגז כמו קולה או ספרייט, שיש הטוענים שמסייע או ללכת דווקא לכיוון החם עם תה ירוק.

איכלו ארוחת בוקר- גם אם אתם אף פעם לא אוכלים בבוקר, גם אם ממש אין לכם תיאבון – תאכלו משהו. בעינינו פחמימות הם פתרון לכל דבר בחיים, אבל במקרה של הנגאובר אנחנו לא לבד; כמובן שאין צורך להתפרע ולהגזים, אבל חשוב להכניס משהו קטן לפה כדי להעלות את רמות הסוכר ולהרגיע את הבטן, זה כנראה גם יעזור לכם להיות מרוכזים ולהצליח לעבוד קצת.

כוונו את בהירות המסך- גם כשאנחנו במיטבנו, רעננים ונמרצים, הבהייה האין סופית במסך הלבן והבוהק לא ממש מועילה לנו, על אחת כמה וכמה כשאנחנו במצב מעוך שכזה. פשוט שחקו עם הגדרות המסך, הורידו את רמת הבהירות והימנעו מהסינוור, ככה העיניים שלכם פחות יתאמצו וכאב הראש לפחות לא יחמיר.

צאו לסיבוב- אם אתם מרגישים שאתם פשוט לא יכולים להחזיק יותר, עומדים להירדם על השולחן או סתם לא מצליחים להתרכז יותר, קחו הפסקה. אבל במקום הפסקת קפה או ריכולים במטבח, צאו החוצה- עשו הליכה קצרה, שתזרים את הדם בגוף ותאפשר לכם לנשום קצת אוויר.

אל תחמירו עם עצמכם- בואו נודה באמת, כנראה שאתם לא לבד וכולם סביבכם קצת יותר עייפים וקצת פחות מרוכזים היום מבדרך כלל. קחו את היום באיזי, תעשו את המקסימום שאתם יכולים ותזכרו שאתם במרחק כמה שעות מלחזור הביתה ולהימרח על הספה עד יעבור זעם.

הסיקו מסקנות- נכון זה קורה לכולם, אבל אם אתם כל כך סובלים אולי עדיף להימנע מזה להבא? שנה הבאה, נסו לזכור איך הרגשתם ביום הזה ותחליטו מראש - האם אתם מוותרים על השתייה בסילבסטר או מנצלים את יום הבחירה שלכם ופשוט לוקחים חופש ביום שאחרי.