אם גם אתם גדלתם בנייניטיז, אתם בטח מכירים בעל פה את רוב הקלאסיקות של דיסני, ביניהן, כמובן, סיפורה האהוב של אריאל, בת הים שרצתה לצאת ליבשה ולהיות חלק מעולמם של ההולכים על שתי רגליים.

כשלירון בן זקן, בת 30 מתל אביב, קיבלה עוד "לא" אחרי שנה של חיפוש עבודה, הפלייליסט בספוטיפיי השמיע לה במקרה את השיר “part of your world” ("עולמם של בני האדם") מתוך הסרט האייקוני, והיא התחילה לזמזם אותו בראש עם מילים שממחישות את עולמה היום – כמי שחולמת להיות חלק מעולם ההייטק.

מאותו הרגע היא התחילה לגלגל את הרעיון להקליט את השיר הזה מחדש, בגרסה שלה: "הרמנו את זה בעיקר בכיף", היא מספרת בראיון ל-mako, "יצאנו מנקודת הנחה שזה לא באמת עומד לקרות בקצה", היא צוחקת. בכל זאת, גם היא לא האמינה שהסרטון יהפוך לויראלי כל כך ויחרוך את לינקדאין.

זה עשוי מדהים. איך הפקת את הדבר הזה?

"לשמחתי יש לי חברים מאוד מוכשרים שהצטרפו לזה ביחד איתי".

כמה זמן לקח?

"מהשיחה הראשונה עד שזה יצא לקח 3 שבועות, כולם חברים שעשו את זה בהתנדבות מלאה. אחד מהם הוא מישהו שלא פגשתי פנים מול פנים מעולם", מתארת לירון בהתרגשות, "הכרנו בקורס PoMa של ג'ולט. קורס שהתקיים כולו בזום, והוא עבד איתי על הפרויקט הזה".

לירון בן זקן (צילום: יעל כפיר, באדיבות המצולמת)
לירון בן זקן - לא ציפתה שהשיר יהפוך ללהיט בלינקדאין | צילום: יעל כפיר, באדיבות המצולמת

יש כבר תגובות?

"כן. וואו מאוד מפרגנות, אני סופר מופתעת. לא חשבתי שזה יגיע לכאלה מימדים. אני שמחה שאנשים רואים את מה שהם רואים, שהצליחו להתחבר לראש שלנו. הרבה פעמים כשאתה מזמזם משהו בתוך המוח שלך, לא תמיד אנשים מצליחים להתחבר אליו".

"אני לא בנאדם כזה שמשתפך וכותב פוסטים על עצמו ברשתות החברתיות. זה מביך אותי, מרגיש לי לא בנוח לפרסם את עצמי", היא מצטנעת, "והנה בזכות הסרטון יש הצעות חדשות שמגיעות לפתחי אחרי שנה שהיה צריך להיאבק".

האם סרטון מהסוג הזה באמת עוזר למצוא עבודה חדשה?

לירון היא לא הראשונה שהלכה על קונספט יצירתי של פניה למעסיקים פוטנציאלים. אבל נשאלת השאלה האם באמת זה מה שיעזור לה להגיע למשרה המיוחלת? לפי איך שהסרטון הפך לויראלי, זאת אולי ההוכחה לכך שהיא הצליחה להגיע להרבה אנשים, ביניהם גם מגייסים פוטנציאליים.

"בין יתרונותיה של גישה זו, ניתן למנות הפגנה בהירה יותר של המיומנויות הרכות של המועמד, מושג המבטא כישורים ומיומנויות הניתנים להעברה בין עיסוקים שונים, כגון יצירתיות, חוש הומור, חשיבה מחוץ לקופסה, דמיון ועוד. לעומת כתיבה יבשה של קו"ח, הסרטון מאפשר למחפש העבודה להציג את יכולותיו בהעברת המסר בצורה היתולית המושכת תשומת לב, בתחכום של העברת המסר וכו'", אומרת פרופ' ליאת קוליק, מומחית לעולם העבודה מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן.

עם זאת, פרופ' קוליק מציינת כי ייתכנו גם חסרונות למי שמחפש עבודה בצורה יצירתית כזאת: "בצד יתרונות אלה, ניתן להצביע גם על חסרונות בשיטה זו. ראשית, במקרה זה על המנהל או איש משאבי אנוש להיות בעצמו עם ראש פתוח לצורות הצגה חדשות ולא מסורתיות, ושנית לעיתים גם מועמד בעל נתונים טובים ומרשימים שעשויים היו לעבור היטב בקו"ח בכתב, יכול 'לפספס' את העברת המסר בסרטון אם אינו בנוי היטב".

קרדיטים לסרטון:
מילים: לירון בן זקן, עדי קשי, שחר סגל.
שירה: ענבל מילוא בכר.
הקלטה וסאונד: מעין מילוא.
עריכת וידאו: אלמוג זכאי.