רוגלך במלית אגוזים לימונית של מיקי שמו (צילום: דניאל לילה, אוצר העוגיות של מיקי שמו, על השולחן)
רבע מהנשאלים הודו שהם מביאים מאפים מתוקים כדי להתחבב על הממונים עליהם במשרד | צילום: דניאל לילה, אוצר העוגיות של מיקי שמו, על השולחן
מי לא זוכר את הפרק הקלאסי של "סיינפלד", שהוקדש לשנאתה של איליין את מסורת עוגות יום ההולדת במשרד? ובכן, מסתבר שהבאת עוגה למקום העבודה היא כבר מזמן לא נחלתם הבלעדית של חוגגי יום ההולדת, אלא של כל מי שחשקה נפשו בקידום והעלאה במשכורת.

סקר שערך מותג הסוכר "ווייטוורת'" בבריטניה העלה נתונים מעניינים על הקשר שבין כמות הפחמימות והשוקולד שאנו מביאים למשרד, ובין הסיכויים שלנו להתקדם בעבודה.

רבע מהנשאלים הודו שהם מביאים למקום עבודתם מאפים מתוקים מעשי ידיהם כדי להתחבב על הממונים עליהם במשרד. אגב, לא מדובר באירועים חד פעמיים – רוב הנשאלים ענו כי הם אופים עוגות במיוחד למטרה זו לפחות פעם בחודש.

גם אלה שלא ממש ניחנו בכישורי אפייה לא טומנים ידם בצלחת: עשרים אחוזים מהנשאלים התוודו שהביאו למשרד עוגות קנויות והציגו אותן כשלהם – ואילו אחד מכל עשרה נתפס בתרמית. מסתבר שהאג'נדה מאחורי הבאת העוגות למקום העבודה לא תמיד קשורה לקידום – 10 אחוזים מהנשאלים מעל גיל 45, סיפרו שאפו עוגה לקולגות כדי למצוא פרטנרים רומנטיים.

"עם טרנד האפייה שסחף את המדינה, לא מפתיע לראות אותו כובש גם את מקומות העבודה שמאמצים את התחרויות הללו בין העובדים. זו דרך מצוינת להקליל קצת את האווירה במשרד וכמובן לזהות מי הם הקולגות התחרותיים ביותר!", אמרה הקונדיטורית קייט מור ל"דיילי מייל" הבריטי.

"החלפת מתכונים ועוגות היא דרך מצוינת לגבש את הצוות – מדהים לראות איזה מידע אנשים יחלקו ביניהם על כוס תה וחתיכת עוגה". 

אז האם יש למניפולציות המתוקות הללו השפעה אמיתית על הקריירה שלנו, או שמא מדובר בפחמימות ריקות? לפני שאתם ממהרים לנפות קמח ולגרד קליפת לימון, נזכיר שעוגות תוצרת בית לא ישפיעו על כל אחד – גם לא על הבוס שלכם. עובדה, חצי מהנשאלים הודו ששיקרו לגבי טעמם של המאפים הביתיים שהביאו הקולגות כדי שלא להסתכסך עמם, מה שעלול ליצור מעגל אינסופי של חוסר נעימות במקום העבודה. יכול להיות שאיליין צדקה, בסופו של דבר?