הפוסט שפירסם עובד אסותא נגד לוחמת מג"ב (צילום: צילום מסך מתוך פייסבוק)
הפוסט שפירסם עובד אסותא נגד לוחמת מג"ב | צילום: צילום מסך מתוך פייסבוק

בשבוע שעבר פרסמנו ב-mako על אזרח ישראלי, ערבי מצפון הארץ, העובד כטכנאי רנטגן בבית החולים אסותא בת"א, שפרסם פוסט משמיץ עם תמונה של לוחמת מג"ב עוצרת צעיר ערבי בירושלים, שעל פי החשד היה מעורב בהפרות סדר בעיר.

הפוסט נוסח באופן מיני וגזעני, וכלל התבטאויות אלימות ובוטות, כגון: "נראה אותה לבד והבחור הערבי לבד ושניהם בלי נשק. היה מכניס את הזין הערבי שלו בה עד שהיא תגיד 'פלסטין חופשיה' ותתאסלם. זונה בת זונה עם של פחדנים", נכתב בלשון הפוסט המקורי.

בעקבות הפוסט, פרקליטה של הלוחמת, עו"ד אייל פלטק, פנה להנהלת בית החולים אסותא בדרישה לפטר את העובד לאלתר. במקביל, הלוחמת הגישה תלונה בתחנת משטרת מרחב דוד נגד העובד, וכן מסרה לידי החוקרים עשרות הודעות נאצה שקיבלה למסנג'ר שלה, בהן הצעות מיניות של גברים ערבים ששלחו לה גם תמונות של איברי מינם". "אני חוששת לחיים שלי", אמרה הלוחמת בעדותה במשטרה, "גברים שולחים לי איומים והצעות מגונות".

בעקבות התלונה העובד נעצר ונחקר במשטרה. יממה לאחר מכן הוא שוחרר והתיק בעניינו הועבר להחלטת הפרקליטות, האם להגיש נגדו כתב אישום. במקביל החוקרים מנסים לאתר את האנשים ששלחו את הודעות הנאצה לחיילת ואת הצעות מגונות כדי לחקור אותם.

בשבוע שעבר נערך לעובד שימוע לקראת פיטורים, וכעת ניתן לפרסם שהוא פוטר מעבודתו. "לא נאפשר לאנשים כאלה לעבוד אצלנו. נקודה", ציין גורם בבית החולים אסותא בתל אביב, "אנחנו מעסיקים יהודים וערבים אבל המקרה זה היה בגדר חציית קווים אדומים. זה לגיטימי להביע דעה אבל מה שהוא עשה זה דבר חמור מאוד, זו לא הבעת דעה".

עו"ד פלטק יגיש בימים הקרובים בשמה של הלוחמת כתב תביעה נגד העובד בדרישה לפצות אותה במאות אלפי שקלים. "אני מרוצה מכך שהנהלת אסותא הפסיקה את עבודתו של העובד. אי אפשר היה לעבוד לסדר היום על מקרה כזה של פגיעה באנשי כוחות הביטחון שימים כלילות שומרים על ביטחון המדינה ואזרחיה", הוסיף עו"ד פלטק.

 

תגובת בית החולים אסותא בתל אביב:

"הנהלת אסותא רואה בחומרה רבה את הפוסט שהעלה העובד ודוחה בשאט נפש את האלימות שלו. הוא זומן לשימוע לפני פיטורין פורמליים. הטכנאי לא עובד באסותא ולא יעבוד באסותא."