ירידי תעסוקה הם הזדמנות אמתית עבור סטודנטים וסטודנטיות, למצוא את דרככם פנימה לשוק התעסוקה – במיוחד בתחומי ההיי טק בירידים הטכנולוגיים. הרי כששולחים לחברות היי טק קורות חיים, הם נעלמים בתוך ים קורות החיים שהחברות מקבלות. ואם כבר הצלחתם לשרוד את השלב הזה, רוב החברות והסטרטאפים מחפשים ניסיון קודם לרוב המשרות, מה שעוד יותר מצמצם את מרחב האפשרויות. לעומת זאת, בירידי התעסוקה אתם קהל היעד של החברות המשתתפות ביריד. זוהי הזדמנות להציג את עצמכם למעסיקים באופן אישי, ולהשאיר רושם חזק – כזה שככל הנראה היה לכם קשה מאוד להשיג דרך שליחת קורות החיים בלבד

 אבל - ויש כאן אבל - לא מספיק רק לבוא ליריד התעסוקה ולקוות לטוב. אם אתם באמת רוצים לצאת עם הצעת עבודה קונקרטית, חשוב שתגיעו מוכנים מראש. איך עושים את זה? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להתכונן:

1. תחקיר חברות

השפע ביריד עשוי להיות מבלבל, כי לכאורה (אבל רק לכאורה) מציעים המון משרות אפשריות. אבל למעשה, רק מעט מהמשרות האלה רלוונטיות עבורך. לכן חשוב לערוך תחקיר מקדים על החברות המשתתפות ביריד. קראו על כל אחת מהחברות וסמנו את החברות שהייתם רוצים לעבוד עבורן. קראו עליהן כדי שתוכלו להפגין בקיאות וידע ברגע האמת, והכי חשוב - בדקו איזה משרות פתוחות מפורסמות באתרים שלהן, ומה הם הכישורים הנדרשים. המידע הזה יכול לחסוך לכם זמן יקר ערך, ולאפשר לכם להשקיע בחברות הרלוונטיות את מירב המאמצים.

2. הכנה מוקדמת: הצטיידו במספר גרסאות של קורות חיים והתאמנו על משפטי הפתיחה

הכינו כמה גרסאות של קורות החיים, שיציגו מנעד רחב של הכישורים שלכם. התחקיר המקדים יכול לסייע בכך, כי הוא יעזור לכם לבנות את הגרסאות השונות בהתאם לפרופילים שמבוקשים על ידי החברות. לאחר שהשלמתם את כתיבת הגרסאות, הדפיסו מספר גדול ככל האפשר של עותקים, ואם יש לכם כרטיסי ביקור דאגו להביא גם אותם.

3. הבליטו את החוזקות שלכם

נכון, קרוב לוודאי שאין לך ניסיון רב, אבל יש גם דרכים אחרות להבליט את עצמך ואת הייחודיות שלך. מצטיינים בלימודים? זכיתם במלגות? פרויקט שעבדתם עליו זכה בשבחים? ציינו את זה בקורות החיים וספרו על כך במפגשים פנים אל פנים. יש לכם תחומי עניין רלוונטיים? גם את זה כדאי לציין. ובכלל, מומלץ לחשוב מחוץ לקופסה ולהיות יצירתיים, אתם יכולים לקחת על עצמכם פרויקט עצמאי, לפתח אותו, ולהציג אותו. הוא יהווה דוגמה ליכולות שלכם ולשמש התנסות מעשית, גם בלי שקיבלתם עליו תשלום.

4. זכרו שאין הזדמנות שניה ליצירת רושם ראשוני

היריד הוא לא בדיוק ראיון עבודה רשמי, אבל הוא כן מפגש ראשון עם שורה של מעסיקים פוטנציאליים. לכן כדאי להתלבש בצורה שתשאיר רושם חיובי ורציני (עדיף לא כפכפים ומכנסים קצרים, למשל).

חשוב להגיע בזמן ליריד ולבדוק את התוכנייה. חלק מהחברות עוזבות מוקדם, ואולי אחת מהן היא המעסיקה הבאה שלך. ההמלצה היא להגיע בתחילת היום, כך תוכלו להיות הראשונים לפגוש את נציגי החברות, כשהם רעננים ופנויים יחסית ותוכלו לקבל את מלוא תשומת הלב.

כדאי גם להגיע מוכנים לראיון קצר; לא פעם קורה שנציגי החברות מבקשים לראיין עוד במהלך היריד, לכן כדאי לחשוב על שניים או שלושה משפטי פתיחה, שישאירו אצלם רושם טוב.

 5. התנהלו בחוכמה ונצלו הזדמנויות

במהלך השהייה שלכם ביריד אתם צפויים לדבר עם אנשים רבים - נציגי החברות וקרוב לוודאי גם מועמדים אחרים. שימו לב להזדמנויות, והכו בברזל בעודו חם. פטפטתם עם נציג של חברה? בקשו ממנו את כרטיס הביקור או פרטי התקשרות ונסו ליצור קשר בהמשך - לשלוח שוב קורות חיים למייל האישי ולהזכיר מי אתם, לצרף לרשימת הקשרים בלינקדאין וכך הלאה.

והכי חשוב - שיהיה המון בהצלחה!

הכותבת מרב לייפר היא מנכ"לית see.V, חברה המתמחה בגיוס מפתחי תוכנה לסטרטאפים ולחברות הייטק