טבלת שכר חודשי ממוצע בתחום האון ליין (צילום: צילוך מסך אתר צופים ברשת, גלובס)
השכר החודשי הממוצע בתחום האון ליין | צילום: צילוך מסך אתר צופים ברשת, גלובס

עלייה בביקושים למשרות בתחומי האון-ליין מתחילת השנה. חברות אינטרנט רבות שעוסקות בתחומים של משחקים, פורקס והימורים מפנות משאבי שיווק ומכירות לזירת האינטרנט ומחפשות עובדים לתחומים אלה.

בתחום המכירות נרשמה עלייה בביקוש של 35%, מתחילת שנת 2013 עד חודש ספטמבר. ניתן לראות גם עלייה בהיקף של 52% אצלי עובדי תמיכת לקוחות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

זינוק של 73% נרשם בביקוש לדוברי שפות: אנגלית, ספרדית, איטלקית, צרפתי, גרמנית, שוודית, הונגרית ועד שפות כמו סינית וערבית.

עלייה של 47% נצפתה בביקוש לאנשי קידום ושיווק און-ליין - מדובר במנהלי קמפיינים ואנשי SEO ו-SEM. ישנה גם עלייה של 84% במספר משרות הדרושים של מנהלי רשתות חברתיות.

תחום הרשתות החברתיות בצמיחה, כאשר התפקיד של Social Marketing Optimization, שצמח בשנה האחרונה, הביא לעלייה של 25% בשכר בהשוואה לתקופה המקבילה.

למרות העלייה בביקושים, במרבית התפקידים השכר לא עלה בהתאמה. בעוד שהביקוש בתפקידי און-ליין עלה בשיעור של 70% עד 100%, השכר עלה רק בשיעור של 10% עד 20%. נתון זה מוכיח כי חברות מוכנות להעסיק עובדים עם ניסיון נמוך, בשכר נמוך יותר.

בתחום השיווק במייל אפשר לראות שעובד עם עד שנתיים ניסיון מקבל 10 אלף שקל, ואותו עובד עם עד 5 שנות ניסיון מרוויח 12 אלף שקל. מנהל קמפיינים מתחיל באינטרנט יקבל 10 עד 13 אלף שקל, ואותו עובד עם יותר מ-5 שנות ניסיון יקבל 18 אלף שקל. מנהל רשתות חברתיות מתחיל מרוויח 7,000 עד 9,000 שקל. מנהל מוצר מתחיל באינטרנט מרוויח 16 עד 20 אלף שקל.

הסבה לתחום

"השוק צמא לאנשי און-ליין במגוון תפקידים, כאשר בעקבות כך הביקושים גדלו", אומרת פול צוקר, מנכ"לית קבוצת נישה. "מכיוון ומדובר בתפקידים יחסית חדשים, קשה למצוא מועמדים בעלי ניסיון. הדבר גרם לכך שחלק מהחברות היו צריכות להנמיך פרופיל ולקבל גם מועמדים בעלי ניסיון חלקי ואף ללא ניסיון כלל.

"עולם אפליקציות הווב התפתח כאשר קמו חברות ישראליות גדולות כמו קונדואיט, Wix ו-Revizer, שהגדילו משמעותית את הביקושים בתחום האון-ליין", אומרת צוקר.