בעוד 58% מהעובדים בישראל טוענים כי הם מרוצים מהאיזון בין הזמן שהם מקדישים לעבודה והזמן שהם מקדישים לתחומים אחרים בחייהם, הרי ש-36% טענו כי התקשו לתפקד בחיי המשפחה בשל הלחץ בעבודה - כך מראים נתוני הסקר החברתי בנושא איזון עבודה בית, שפירסמה היום הלמ"ס.

מספר העובדים הלחוצים משתנה עם הגיל. מבין אלה שדיווחו כי התקשו באיזון, 26% הם צעירים עד גיל 24, ו-27% בני גיל 45 ומעלה. בקרב עובדים בגילים 44-35 המספר גדול בהרבה ועומד על לא פחות מ-44% המתקשים בתמרון בין עבודה ומשפחה. עוד מראה הסקר כי כל עובד שלישי (36%) עבד לפחות פעם בחודש בזמנו הפנוי על מנת לעמוד בדרישות העבודה - 53% מבעלי משלח היד אקדמי והניהולי, לעומת 23% מעובדי מכירות ושירותים והעובדים המקצועיים בבינוי ובחקלאות.

שלא במפתיע, כמעט מחצית מהמועסקים, 46%, חווים מתח או לחץ נפשי בעבודתם. 21% מהעצמאים ו-15% מהשכירים מדווחים על מתח ולחץ נפשי לעתים קרובות.

הישראלים לא מרגישים חופשיים לחשוף רגשות בעבודה

עוד עולה מהסקר כי העובדים החרדים מרוצים יותר: 68% מהם היו מרוצים מהאיזון בין העבודה לתחומים האחרים בחייהם, לעומת 56% מהמסורתיים והחילונים.

עובדים בישראל מדווחים כי אינם מרגישים חופשיים לחשוף רגשות בעבודה, כאשר 41% דיווחו כי נאלצו להסתיר את רגשותיהם. בדיקת המגזרים השונים מלמדת כי 58% מהמועסקים בשירותי הבריאות, הרווחה והסעד חששו להיחשף, 53% במינהל המקומי והציבורי ו-52% בשירותי החינוך.

רק שליש מבין העובדים עברו הכשרה כלשהי והשתתפו בשנה האחרונה בקורס או בהכשרה מקצועית על מנת לשפר את המיומנות בעבודה. ב-75% מהמקרים המעסיק שילם עבור ההכשרה. רוב העובדים (62%)  סבורים כי הסיכויים שלהם לתעסוקה עתידית השתפרו הודות להכשרה.

74% מהשכירים דיווחו כי הממונים עליהם נועצים בהם לפני שקובעים את משימותיהם, אך רק 41%  מהשכירים יכולים להשפיע על החלטות החשובות לעבודתם. מול המספר הזה מוזר לגלות כי מרבית המועסקים, 84%, סבורים כי הם עושים עבודה מועילה תמיד או לעתים קרובות, ורק 15% סבורים כי עבודתם מועילה מדי פעם או אף פעם לא.

עוד נתון מפתיע , שאולי סותר את שביעות הרצון הרבה, הוא כי עבודתם של 78% כרוכה במשימות מונוטוניות שחוזרות על עצמן.

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

חמשת העקרונות שיהפכו אותך למעסיק שאי-אפשר לעמוד בפניו

כך תמנעו אפליה על רקע נטייה מינית