"אנחנו לא רק אומת סטארטאפ, שבונה חברות, יש גם חשיבות אדירה להשפיע על החברה שלנו, לעשות אותה טובה יותר וחזקה יותר" אומר  חמי פרס, שותף מייסד בקרן ההשקעות פיטנגו, שבשבוע שעבר אירחה מפגש משקיעים של האקסלרטור המשותף לארגון קמא-טק והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף בני ברק. אירוע המשקיעים הייחודי נועד עבור סטארטאפים חרדיים ובמסגרתו הציגו יזמים ויזמיות של 10 סטארטאפים חדשניים את מיזמיהם בפני צוות פיטנגו, רשות החדשנות וקבוצת משקיעים מובילה בתעשייה.

"לארח מפגש משקיעים של קמא-טק בפיטנגו, כחלק אינטגרלי מהאקוסיסטם, הוא ברכה שכולנו יכולים לחלוק. כשחושבים על חדשנות, צריך לזכור שהיא היתה חלק מהקמת המדינה - היא היתה צורך" אומר פרס. "עכשיו אנחנו נכנסים לתקופה בהיסטוריה שבה חדשנות לא מונעת מהצורך לשרוד, אלא היא מונעת ממהות, מהשאלה למה אנחנו עושים את זה. זה נקרא תיקון עולם. אנחנו נכנסים לעידן של שיתוף פעולה. אני מאמין שחדשנות תגיע מחלקים שונים בחברה, מבתי ספר, אוניברסיטאות, מאנשים בודדים שרוצים לשנות את העולם ולהפוך אותו לטוב יותר. לכן יש חשיבות אדירה לשיתוף הפעולה הזה שיזהה חברות שיש להן השפעה טובה יותר על החברה שלנו".

פיטנגו תומכת בקמא-טק מיום הקמתו, כחלק מתפיסת עולם שגיוון והכללה הם מפתח להמשך צמיחה של ההייטק בפרט ושל החברה הישראלית בכלל, ומעורבת רבות במיזם לאורך השנים. חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו, הוא חבר בוועדה המייעצת של קמא-טק ואירח היום את המפגש לצד אריה לייטסטון יועץ בכיר לשגריר ארה״ב בישראל.

התמיכה היא סוד ההצלחה

המחזור הראשון של האקסלרטור המשותף החל את פעילותו בספטמבר האחרון עם 10 סטרטאפים שנבחרו מתוך מאות שהגישו מועמדות. משך כל מחזור הוא 6 חודשים, במהלכם קמא-טק מציע  למשתתפים מעטפת מקצועית, ליווי והכוונה בהקמת המיזמים וקידומם אל עבר שוק המטרה, תוך סיוע באיתור לקוחות, שיתופי פעולה וגיוס השקעה. האקסלרטור מופעל זו השנה הראשונה כשיתוף פעולה ייחודי בין ארגון קמא-טק, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה באמצעות מעוף, בסיוע משרד העבודה והרווחה ועיריית בני ברק. האקסלרטור מנוהל מקצועית על ידי ארגון קמא-טק שהוקם על ידי יזמים חרדים על מנת לאפשר קידום חרדים בהייטק הישראלי ובשיתוף של בכירי ההייטק בישראל, בהם פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, שיזם יחד עם הארגון את המאיץ ומשמש כיו"ר התכנית.

הסטרטאפים שקיבלו ליווי בתכנית, מייעדים את הפתרונות שלהם לציבור הרחב, ולא רק לציבור החרדי. כך, ניתן למצוא בין המיזמים המבטיחים פתרון להתאמת תרופות מבוסס "ביג דאטה", ניטור פשיעה פיננסית, ואת "מירי" עוזרת קולית לרכב והגנה על כרטיסים חכמים.

"מדובר בשיתוף פעולה פורץ דרך וראשון מסוגו. שילוב הכוחות של קמא-טק ובכירי ההייטק הישראלי, יחד עם משרד הכלכלה והתעשייה, מעוף ועיריית בני-ברק, הוא המפתח להצלחה ומינוף היזמים והיזמיות גם בסביבה התחרותית שיש היום" אמר משה פרידמן, מנכ"ל ארגון קמא-טק. "סוד ההצלחה של התוכנית הוא התמיכה שאנחנו מקבלים מאנשים כמו חמי פרס, פרופ׳ אמנון שעשוע, וכדומה, היזמים והמשקיעים המובילים בישראל, שתומכים בתכנית ומלווים אותנו ואת היזמים בידע, בתמיכה, ובייעוץ, מה שמאפשר לנו לתת ליזמים בתכנית את הידע והקשרים האיכותיים ביותר שיש בהייטק הישראלי".

"כאמריקאים, אנו מאמינים שליזמות, ולטכנולוגיות חדישות בפרט, יש את הכוח לעזור לנו להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר בעולם". אמר אריה לייטסטון, יועץ בכיר לשגריר ארה"ב בישראל. "בקהילה החרדית קיימים כשרונות רבים ומוחות מבריקים שמסוגלים לתרום לקידום ההיי-טק בישראל. דרך יוזמת השותפות במזרח התיכון של השגרירות האמריקאית (MEPI) אנו תומכים בעמותות כמו קמאטק שפותחות את עולם הסטארט-אפים בפני המגזרים בישראל שנותרו בשוליים, ביניהם המגזר החרדי, הערבי והאתיופי. פרויקטים אלה נועדו לעזור ליזמים בתחילת דרכם לפתח כישורים עסקיים שיאפשרו להם להשיק מיזמים חדשים, ולהביא לשילובם באקוסיסטם הישראלי, כל זאת במטרה לקדם צמיחה כלכלית ולבנות חברה מלוכדת יותר".

האקסלרטור בבני ברק הינו חלק מתוכנית אקסלרטורים רחבה הפועלת במימון משרד הכלכלה, שבמסגרתה הוקמו למעלה מ-20 אקסלרטורים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת אשר מופעלים על ידי מערך מעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.