עובדים מאושרים בדרופבוקס
הוצאות הדיור כלולות גם כן. עובדים ב"דרופבוקס"
בזמן שאתם מסיימים עוד משמרת חפיפה ללא תשלום כמלצרים, מאפרים או סתם באחד המשרדים – יש חברות שמעניקות למתמחים שלהן קצת יותר. בעצם, הרבה יותר. חברות גדולות רואות בעובדים הזוטרים ביותר, אלו שמתמחים במקצוע, כאופק עתידי שטוב להשקיע בו ומעניקות להם תגמול שרוב העובדים, לפעמים גם הוותיקים שבהם, יכולים רק לחלום עליו.

ג׳סיקה שו, סטודנטית לתואר ראשון במחשבים באוניברסיטת קורנל, שעבדה בעבר כמהנדסת תוכנה, פרסמה ביום שישי האחרון את רשימת המשכורות החודשיות שמרוויחים מתמחים בחברות הגדולות בארה״ב. אולי לא תופתעו שמרוויחים שם סכומים יפים, אבל כן תופתעו מכמה הם יפים: על ממוצע של 170 שעות עבודה בלבד, 42.5 שעות שבועיות מרוויחים בחברות כמו גוגל, אפל, פייסבוק וגולדמן זאקס מה שאנחנו עושים בכמה חודשים יפים. הסכומים שיוציאו לכם את העיניים כוללים את המשכורת החודשית של המתמחים, וגם את המלגות והוצאות הדיור שהחברות הענקיות הללו מעניקות להם.

בראש הרשימה נמצאת התמחות ב"דרופבוקס", שמציעה לעובדים הזוטרים שלה משכורת של 13,500 דולר בחודש – 52,164 שקלים. הרשת החברתית המקצועית "לינקדאין" מתחתיה עם תגמול חודשי של 12,600 דולר, או 48,686 שקלים, ואחריהן, יש תיקו בין "אמזון" בסן פרנסיסקו ל"פורסקוור" בניו יורק: 11,000 דולר – 42,504 שקלים, שעושים את החיים של המתמחים מאוד נעימים.

אין תמונה
כדאי להיות ברשת. לינקדאין
אם מוותרים בחישוב על ההטבות כמו הוצאות הדיור שניתנות למתמחים ובוחנים רק את המשכורות שנכנסות לחשבונות הבנק שלהם, התמונה קצת משתנה: חברת המסחר העולמית "ג׳יין סטריט" מובילה את הרשימה עם משכורת צנועה של 10,400 דולר, ״רק״ 40,185 שקלים, ואחריה "Fitbit" בסן פרנסיסקו שמציעה למתמחים שלה 9,300 דולר, 35,935 שקלים. דרופבוקס, שפתחה את רשימת המפנקות בכלל התגמולים, סוגרת את הרשימה הזו יחד עם "Yelp". אם התחלתם לרחם על המתמחים שם – אין צורך, המשכורת החודשית שלהם היא 8,500 דולר, 32,844 שקלים, בשבילכם.

את המידע המעניין הזה אספה שו לאט לאט מפרסומים ברשת, מהצעות ומחברים שעבדו במשרות הללו בארצות הברית. מה שמעניין, הוא שהרשימה, שפורסמה באתר אינטרנטי וזכתה לתשומת הלב של אתר VOACTIVE, הוסרה מהרשת לאחר הפרסום, לפחות כך נראה. עכשיו אפשר לקוות שגם החברות הישראליות – גדולות כקטנות, יבינו שהשקעה בדור העתיד של העובדים והענקת תגמול מספק לעובדים הזוטרים, יביאו להן עובדים בכירים טובים ומרוצים יותר.