שנת הקורונה גרמה למעסיקים להבין שבריאות העובד היא אינטרס חשוב להצלחת הארגון. המודעות לחיים בריאים - המשלבים כושר, מזון בריא והעצמת העובד - הפכה לתופעה שכנראה תמשיך גם אחרי עידן הפוסט קורונה.

המטרה היא ליצור מעטפת עשירה לעובד, להתחשב בחוויה האישית שלו, כך שהוא יגיע למשרד מלא באנרגיות. בעבודה לעיתים יש הרבה לחץ, וכאשר מכניסים ללוח הזמנים תוכנית שמובילה לאורח חיים בריא - הלחץ יורד והעובדים מוכנים להשקיע ולתרום יותר.

הנגיף שתקף את העולם כולו, העלה את המודעות לבריאות, הפיזית וגם הנפשית. רבים אכלו בצורה לא מאוזנת והבידודים גרמו לקשיים נפשיים, שגם הם זקוקים לטיפול. לכן, סביבת העבודה הפכה להיות קריטית אף יותר עבור העובד בעידן הנוכחי. פעם כשרצו להעניק לעובד הערכה על עבודתו, הוא היה מקבל הטבות חד פעמיות במהלך השנה. היום במקומות רבים הוא מקבל מעטפת הכוללת מזון בריא במטבח, פעילויות ספורטיביות מגוונות, הרצאות הקשורות להעצמה אישית שאף תורמות לחיבור בין בני המשפחה לעבודה של העובדים. ומה המעסיקים מרוויחים? תוצאות עסקיות מרקיעות שחקים.

אישה מלאה מתאמנת (צילום: Nina Buday, Shuttrstock)
התעסקות באורח חיים בריא במשרד מגבשת את העובדים | צילום: Nina Buday, Shuttrstock

הגישה של ה-Wellness מדגישה את הצורך באיזון בין בית, משפחה, קריירה, סיפוק ורווחה אישית. כאשר העבודה דואגת שהעובד יקבל את האיזון הזה, הוא מלא מוטיבציה. בזכות הגישה הזו ששמה את העובד במרכז, ומעניקה לו את המעטפת הזו, העובד נותן מעצמו בחזרה. הדאגה לבריאות העובד עוזרת לעובד להכיר את עצמו טוב יותר, להבין היכן הוא צריך לתת דגש גדול יותר בחיים שלו, מה נכון לו יותר לאכול, איזה אימונים כדאי לו לעשות ועוד. לעיתים אותם אימונים יכולים לסייע לגלות בעיה רפואית כלשהי שהזניח ולעודד ללכת לבדוק ולהבריא. עוד היבט שחשוב לציין הוא שכאשר בני המשפחה של העובד רואים איך העבודה מתגמלת ודואגת לעובד, הם לא עושים פרצוף חמוץ כאשר הוא נשאר שעה נוספת בעבודה.

אותה התעסקות באורח חיים בריא במשרד, מגבשת את העובדים. הם פוגשים אחד את השני באימוני כושר או בהרצאות על העצמה שהעבודה מקיימת עבור העובדים ובני משפחתם. כך הם מכירים אחד את השני טוב יותר, משתפים זה את זה בחוויות האישיות שלהם ועל ההתקדמות האישית.

יבה מרקוביץ - סמנכ"ל משאבי אנוש בהכשרה חברה לביטוח (צילום: אבישי פינקלשטיין,  יח"צ)
יבה מרקוביץ - סמנכ"ל משאבי אנוש בהכשרה חברה לביטוח | צילום: אבישי פינקלשטיין, יח"צ

לדוגמה, ב"הכשרה חברה לביטוח", תוכנית ה- Wellness הפכה לשיחת היום במשרד. העובדים החלו לשים לב יותר לעצמם ושינו הרגלים ישנים או כאלה שנשאבו אליהם בעקבות בידודי הקורונה. כאשר הם מגיעים למטבח הם מעדיפים לקחת פרי או שייק, במקום פחמימה ריקה. לאחר אימוני כושר במשרד, הם מתעניינים יותר במזון בריא ומנסים לקבל טיפים על מנת להשתפר. בסופי השבוע העובדים מתקבצים יחד להרצאה שבועית, על מנת להפוך את המשפחה לחלק מחיי העבודה של העובד.

בנוסף, בהכשרה  משלבים אפליקציות ייעודיות עבור העובדים, המודדות צעדים ושולחות טיפים לאורך היום - ובכך מעודדות אותם לעשות ספורט ולשמור על אורח חיים בריא. אפליקציית ראמבל מאפשרת ליצור תחרויות בין העובדים על צעדים, כשניתן לזכות בפרסים אטרקטיביים. כך אורח חיים בריא הופך לשיחת היום, וגם העובדים שלא נהגו בעבר לעשות כושר, יתחילו. אומנם הטרנד הוא חדשני, אבל ההצלחה המיידית שלו תהפוך את "שנת הבריאות" שהוכרזה השנה בחברה לסטנדרט, גם לשנים הבאות.

הכותבת יבה מרקוביץ, היא סמנכ"ל משאבי אנוש בהכשרה חברה לביטוח