שמענו על לא מעט ישראלים, ואפילו סלבס, שקפצו על ההזדמנות לטוס לנופש במדינות ירוקות לפני שנכנס הסגר לתוקפו. ומה יעשו אלו שעדיין נדרשים לעבוד מרחוק, אבל פשוט לא יכולים לשאת את המחשבה להישאר שוב כלואים בבית?

מתברר שבימים האחרונים טסו עשרות ישראלים לטורקיה ומשם לחופי דרום סיני, ולא רק כדי לנפוש נטו עד לסיום הסגר ובכלל, רבים מהם לקחו איתם לצד בגדי הים גם ציוד עבודה – כמו מחשבים, ציוד צילום ואלקטרוניקה -  כי אם כבר עובדים מרחוק, אז הכי רחוק שאפשר.

הישראלים ששוחחנו איתם הספיקו לרכוש את הכרטיסים יום לפני הטלת הסגר, והגיעו לפני כמה ימים לחושות האינטימיות באזור ביר-סוויר שבסיני, כשהם מתכוונים לשלב הרבה עבודה וגם הנאה.

הישראלים שברחו מהסגר - וירדו לעבוד מהחושות בסיני (צילום: שרון בנימין, צילום פרטי)
"קנינו סים מצרי עם החבילה הכי גבוהה. הגלישה באינטרנט קצת איטית אבל מסתדרים" | צילום: שרון בנימין, צילום פרטי

כדי להצליח במשימה השאפתנית הם בנו להם מעין משרדים בתוך החושות, מטרים ספורים מהחופים המרהיבים ביופיים. "אני וחבר הגענו לכאן כדי לעבוד וגם ליהנות", מספר לנו עומר מתל אביב, בונה אתרים ואיש שיווק דיגיטלי, המאושר מהסידור החדש. "קנינו סים מצרי עם החבילה הכי גבוהה. הגלישה באינטרנט קצת איטית אבל מסתדרים. יש פה אווירה כיפית, מוסיקה מגניבה, יש פה עשרה ישראליים. גם תיירים מרוסיה וארגנטינה והמקום ממש בתולי כמו לפני שש שנים".

עדיף לעבוד מהארץ או מסיני?

"אין מה להשוות בכלל. אין את האווירה של העבודה הקודרת, בארץ אתה עובד בבית במקום סגור. זה מדכא מאוד. פה הכול פתוח, מרחבים גדולים, ים, נופים, מוסיקה אוכל וכיף לעבוד באווירה כזו".

זה לא פוגע לגם בתפוקה?

"להיפך, אתה מספיק המון דברים לעשות - יש פה מוטיבציה. זה חוף קרוב מאוד לגבול ולכן אין בעיות של קליטה בשיחות טלפון. מאחל לכולם בארץ לעבוד מסיני. אתה לא מבין כמה כיף".

שרון בנימין, הגיע לסיני כדי לערוך סרט שהוא עובד עליו. הוא הסביר לחבריו שכדי לעבוד באופן יעיל הוא צריך ראש פתוח ושקט, ולא לשבת בבית כלוא וסגור ולצאת רק בשביל לקנות מוצרים בסופר: "רק כשמגיעים לסיני מבינים כמה כיף להיות פה ואיזו אווירה מדהימה יש כאן. סביבה לעבוד בה בראש שקט בלי רעשי מכוניות, אתרי חדשות וסביבה רועשת", הוסיף עומר.

הישראלים שברחו מהסגר - וירדו לעבוד מהחושות בסיני (צילום: שרון בנימין, צילום פרטי)
"מאחל לכולם בארץ לעבוד מסיני. אתה לא מבין כמה כיף" | צילום: שרון בנימין, צילום פרטי

גם רון השוהה באזור דהב די מרוצה מהקונספט. הוא הגיע לכתוב תסריטים לסרט או סדרה שהוא מתכוון להציע בעתיד לאחד מערוצי הטלוויזיה. "איפה תמצא מקום כזה שאפשר לעבוד בו בלי ששוטרים ירדפו אחריך ויחפשו לתת לך דו"ח על אי עטיית מסיכה או בגלל שהלכתי להפגין", הוא מספר, "פה רגוע, אין הרבה אנשים, חופים מדהימים, נופים שנותנים השראה לעבוד בשקט ובכיף בלי דאגות ובלי לחשוב שמחר בבוקר יש עוד סגר".

איך קיבלו אתכם שם?

"המקומיים שמחו לראות ישראליים. יש פה אווירה של גן עדן. כיף לעבוד פה וגם לצלול וליהנות משקיעות וזריחות והרבה מאוד שקט ורוגע".

חשוב להזכיר שמשרד החוץ הוציא אזהרת מסע חמורה לישראלים המתכננים לנפוש במצרים ובסיני בפרט, בשל חשש לפיגועי טרור בתיירים. זה לצד העובדה שמצרים וטורקיה נחשבות למדינות אדומות, ולכן כשיחזרו הישראלים הם יידרשו להישאר 14 יום בבידוד. האם תחושת גן העדן שהם מדווחים עליה כעת שווה את השבועיים שיבואו לאחר מכן? שאלה טובה.