לא כל מקום עבודה מחלק תארי "עובד מצטיין" או מספק משוב ראוי לשמו לעובדים, ולכן - לא פעם - ישנם עובדים מצטיינים שאינם יודעים שהם כאלה. מה גם שלאנשים לא תמיד קל להודות בפני עצמם - שלא לדבר על בפני אחרים - בכך שהם עובדים למופת.

מרבית האנשים אינם רוצים להתרברב או להיתפס כשחצנים, אבל יש חשיבות רבה לכך שעובדים בולטים לטובה במיוחד יכירו בערך עצמם. אפשר כמובן לבקש משוב מהבוס, אבל הדבר תלוי בנסיבות האישיות של העובד ובסגנון הניהול של הבוס שלו, ולכן זה עלול להיות מסובך לעיתים.


כיצד, אם כן, ניתן לדעת האם אתם עובדים שהם "בסדר", או שאתם עובדים מצטיינים? אתר חדשות העסקים "ביזנס אינסיידר" קיבץ רשימה של 11 סימנים לכך שאתם עובדים למופת שכל מעסיק היה מתקנא בכאלה.

1. אתם מסתדרים נפלא עם עמיתיכם לעבודה

אם לא די בכך שתענוג להיות בסביבתכם במשרד, אתם גם מצוינים בעבודת צוות. בנוסף לכך, קרוב לוודאי שמשמעות הדבר היא שאתם גם מתאימים בדיוק לתרבות הארגונית של החברה בה אתם מועסקים.

 

2. אתם ישרים

מנהלים טובים אוהבים עובדים ישרים. אתם גלויי לב מול הבוס והעמיתים שלכם בעבודה. אתם מדברים בכנות ובצורה ישירה. חשוב מכל, אינכם מתדרדרים לכדי שימוש בדרכים מרושעות וזדוניות כדי להתקדם.

בחברות עם תרבות ארגונית חולה, יתכן כי יושרה לא תזכה להערכה רבה - ואולי אף עלולה לגרום לכם להסתבך בצרות. אבל אם אתם עובדים בחברה עם יסודות אתיים איתנים, יושר נוטה להשתלם בטווח הארוך.   

3. אתם בשיפור עצמי מתמיד

מרבית העובדים, מחליטים בשלב מסוים להסתפק בתוצאות שמספקות את המנהלים שלהם. אבל עובדים מצטיינים לעולם אינם שבעי רצון לחלוטין. הם לומדים ללא הפסקה דברים חדשים, מנסים גישות חדשות, ושואפים לעבוד בצורה חכמה יותר. הם קצת חסרי מנוחה ותמיד מנסים להשתפר.

4. אתם לוקחים אחריות

שוב, אם אתם מועסקים בחברה נטולת יושרה, נטייתכם לקחת אחריות עלולה קצת לפגוע בכם. אבל אם יש לכם מנהל הגון, העובדה שאתם מקפידים לתת דין וחשבון ולקחת אחריות כנראה תתקבל בברכה רבה.

5. אתם אמינים

אתם לא נוהגים להתרברב בכך, אבל אתם עובדים כמו שעון. כשאתם אומרים שתעשו משהו, אתם תמיד עושים אותו. אתם מהימנים ואפשר לסמוך עליכם - תכונות שהופכות אתכם לנכס שערכו לא יסולא בפז בפרויקטים חשובים.

6. אתם מתעלים מעל ל"פוליטיקה המשרדית"

בעולם התאגידי האמריקאי, לפחות, איש אינו חסין לחלוטין מפני "פוליטיקה משרדית". לכן, מרכיב חשוב בהצלחה בעבודה (ולפעמים החשוב ביותר) הוא ללמוד איך לנווט את דרכך בפוליטיקה של מקום העבודה.

אולם אם אתם מאותם אנשים שמצליחים להתמודד בהצלחה עם מצבים שעלולים להתפתח לכדי ויכוח, ומבלי להיכנס לדרמות, זה סימן טוב.

7. אתם מדריכים עובדים אחרים

אם עובדים אחרים מבקשים את עצתכם, אתם יכולים להיות בטוחים שהם כבר רואים בכם עובדים מצטיינים. אתם טובים בעבודתכם עד כדי כך שלא רק שאתם מצליחים באופן אישי, אלא שאתם מסוגלים לסייע לאחרים גם להצליח.

8. אתם נוקטים יוזמה

אתם לא יושבים וממתינים שיאמרו לכם מה לעשות. אתם יוצאים, מוצאים בעיות, ואז עובדים על למצוא פתרונות להן. זה מאפשר לכם לנצל כל הזדמנות שנקרית בדרככם.

 

9. אתם מבטאים את עצמכם

כל מעסיק חולם שיהיו לו עובדים שיודעים לתקשר עם אנשים אחרים. אתם לא שומרים דברים בבטן, ואומרים את הדברים בצורה ברורה. זהו אחד הכישורים החשובים ביותר.

10. אתם מסיימים את מה שהתחלתם

שאפתנות ודמיון הם חסרי ערך ללא כושר התמדה. יכולים להיות לכם המון רעיונות ותוכניות מצוינים, אבל אם לא תשלימו אף פרויקט, לעולם לא תהיו עובדים מצטיינים. מנהלים אוהבים עובדים שאומרים מה הם מתכוונים לעשות - ואז עושים את זה.  

11. אתם בעלי מודעות

להיות אדם נחמד זה טוב, אבל זה לא תמיד יעזור לכם במקום העבודה. עובדים שזוכים לתשומת לב הם בדרך כלל אנשים בעלי מודעות - כלומר חרוצים, שקדנים, מסודרים ורעבים להישגים. אם תבואו לעבודה מדי יום עם גישה חיובית ומודעות, תוכלו לבסס את מעמדכם כעובדים למופת.

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

הגעתם לגיל הפנסיה? לא בטוח שכדאי לכם לפרוש בישראל

משכורת של 150 אלף שקל לעבודה של חודש