עובדות בגוגל מקבלות שכר נמוך יותר מעובדים גברים ברוב דרגי העבודה. ככל שהדרג גבוה יותר בתאגיד, פערי השכר גדולים יותר. ממצא זה עולה מנתונים שאספו עובדי החברה, ונחשפים לראשונה. גיליון נתונים שהגיע לידי "ניו יורק טיימס" מכיל נתוני משכורות ובונוסים ל-2017, שאותם סיפקו 1,200 עובדים של גוגל מארה"ב, שמהווים 2% מכח העבודה הגלובלי של החברה. גוגל אמרה כי המידע מציג תמונה לא שלמה של השכר בה.

ענקיות הטכנולוגיה של ארה"ב ממשיכות להתעצם בעושרן והשפעתן, אולם לא התקדמו בסגירת הפערים מהן סובלות נשים – הסובלות מייצוג חסר בתפקידים הנדסיים ותפקידי הנהגה, ומקבלות שכר נמוך משל גברים. אי שוויון זה משתקף גם במחקרים שערכה סוכנות הייעוץ הגלובלית מקינזי גלובל אינסטיטוט.

גוגל נמצאת תחת עין הציבור בנושא זה. למרות שהיא נחשבת לאחת המעסיקות הטובות בארה"ב זכות השכר וההטבות הנדיבים, משרד העבודה בארה"ב בוחן את נהליה, ומשקיעים ועובדים ביקרו אותה על פערי השכר. באפריל אמר משרד העבודה בשימוע כי מצא "פערי שכר סיסטמיים לרעת נשים לרוחב החברה".

"עמק הסיליקון נהפך למועדון הגברים של המערב, בעוד שוול סטריט משחקת תפקיד זה בחוף המזרחי", אמרה נטשה לאמב, מנהלת מחקר בחברת ניהול העושר ארחונה קפיטל, קרן אקטיביסטית בתחומי שוויון בשכר. ארחונה הגישה הצעה במפגש בגוגל השנה לפיו תחשוף גוגל את שכר הנשים לעומת הגברים. עד כה שכנעה שבע חברות טכנולוגיה, כולל אפל, אמזון ומיקרוסופט, לחשוף את הנתונים. הדירקטורים של גוגל התנגדו ושכנעו את בעלי המניות להצביע נגדה.

גיליון השכר של גוגל נפתח לראשונה ב-2015 על ידי עובד לשעבר שרצה לשפר את מצב חבריו לעבודה. העובדים המשיכו לתחזק את המידע באופן גלוי, אם כי תוכנו היה חסוי. אין לראות בנתונים תמונה מדויקת של השכר בחברה, בשל טעויות, מידע חסר, ומדגם לא מייצג. המידע מכסה עובדים בששת הדרגים הנמוכים ביותר – דרג מתחיל ועד מנהלים ומהנדסים מנוסים ברמה 6. הוא אינו כולל את בכירי החברה והמהנדסים המובילים, ששכרם מגוון יותר.


בחמש משש הדרגות מקבלות נשים שכר נמוך יותר. בדרג 3 , ההתחלתי עבור תפקידים טכניים, נשים משתכרות 4% פחות מגברים – 124 אלף דולר כולל בונוסים. הפער מתרחב ל-6% בדרגי ביניים – 5.

גוגל טוענת כי המידע אינו כולל מקום העבודה, סוג התפקיד וביצועים. החברה אמרה בינואר כי לפי נתוניה שלה, נשים משתכרות 99.7% מגברים, וזה כולל 95% מהעובדים בין דרגים 1 ל-9, אך לא חשפה את הנתונים עצמם. לדברי החברה עצמה, רק 20% ממקבלי השכר הגבוה בתפקידים טכניים הם נשים. נשים מהוות 31% מכח העבודה הכולל של החברה.

גוגל עומדת בפני תביעה ייצוגית שבה משתתפות לפחות 90 עובדות ועובדות לשעבר, שסבלו מהפליה, הועברו למשרות נמוכות דרג למרות כישורים גבוהים, ולא קודמו בתדירות דומה לשל גברים. "יש שם אווירה מלאה בסטריאוטיפים, זו הנורמה שם", אמר עו"ד ג'יימס פינברג שמתכנן להגיש את התביעה החודש.

הכתבה פורסמה במקור באתר Themarker

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

הפועלים מצא דרך לשיפור התדמית: הפיכת המנכ"ל למנהיג חברתי

השמחה של המונופולים היתה מוקדמת מדי