הזמן שלנו בעבודה תופס את נפח השעות הגדול ביותר ביום שלנו. ולמרות זאת, רבים מאיתנו חיים מתוך ויתור על ההנאה והשמחה בעבודה שלנו, מה שגורם לכך שחלק עצום מחיינו הופך לרוטינה של שחיקה, עייפות ואפילו של תחושת הישרדות.

הגיע הזמן לקחת אחריות על האנרגיות שלנו, על מצב הרוח שלנו ועל השמחה שלנו. לחגוג את החיים שלנו פירושו של דבר לנהל אותם מתוך שמחה ומתוך תשוקה. מחקרים מתחום הפסיכולוגיה החיובית מוכיחים שכאשר אנחנו חיים באנרגיות גבוהות ובשמחה, אנחנו יצירתיים יותר, היחסים שלנו טובים יותר ואנחנו חווים את החיים מתוך ביטוי עצמי מלא.

הכל טוב ויפה, אבל איך עושים את זה בפרקטיקה? אורית פרי, המתמחה בפיתוח אישי בארגונים ובעסקים, מציעה טיפים וכלים שימושיים שיכולים להוות צעדים ראשונים לכל מי שרוצה לייצר סביבת עבודה מהנה, פרודוקטיבית ואפילו מרגשת.

צרו לעצמכם סביבת עבודה נוחה ומותאמת  

סביבת העבודה היא למעשה המרחב האישי שלכם. ככזו, שווה לטפח אותה ולהשקיע בה. ראשית חשוב לדאוג לתנאים הפיזיים בהם אנחנו מבלות ומבלים חלק נכבד מהיום שלנו. האם הישיבה שלי נוחה? האם גובה הכיסא והשולחן מותאמים? האם התאורה מספיקה? בארגונים בעולם ואפילו בארץ, יש מומחי ארגונומטריה שמייעצים בדיוק בעניין זה.

כאבי גב הם הסיבה השכיחה ביותר להיעדרויות מהעבודה. אבל גם בלי יועצים ומומחים, לפעמים תשומת הלב שלנו והתאמת הסביבה יאפשרו נוחות פיזית, שהיא דבר בסיסי לגוף שלנו, לתחושות שלנו ולנוחות הראשונית שלנו בכל חלל.

הכניסו לסביבת העבודה שלכם כל מה שמעלה את האנרגיות החיוביות

הכמעט מובן מאליו הוא שומר מסך ובו תמונה שמשמחת אותנו. אפשר להוסיף גם על הקירות או על השולחן תמונות של הילדים, המשפחה, תצלום של החופשה שלנו (האחרונה או המתוכננת), או לשים כל דבר אחר שמעורר בנו השראה.

אפשר ומומלץ גם לחשוב לפעמים מחוץ לקופסא: הכרתי מישהי שהמחשב שלה היה מחובר דרך קבע למצלמות ב-BONDI BEACH, שמראות את הגלים ואת תנאי הגלישה - זה הדבר הראשון שהיא פגשה בכל בוקר כשנכנסה למשרד. בחרו דברים שקשורים לזהות שלכם האישית, וכך תביאו אל העבודה את עולמכם ואת עצמכם בצורה עגולה ומלאה יותר.

View this post on Instagram

A post shared by HelpYourBoyfriendAz (@satanspace) on

התחברו למוזיקה

אין כמו הכוח של המוזיקה ליצור אווירה, ליצור מצב רוח, לנסוך רוגע או לייצר אנרגיות. הכוונה איננה שתנגנו מוזיקה בקולי קולות וגם לא שתשבו בפגישה עם אוזניות; השתמשו במוזיקה שאתם אוהבים ברגעים שאתם עם עצמכם ובלי כמובן לפגוע בסובבים אתכם – בעיקר לא על חשבון אינטראקציות חברתיות חיוניות.

תכננו את היום מראש ושימו לב שהתכנון נכון עבורכם

כל יום כולל בתוכו אירועים מתוכננים מראש כמו פגישות, ישיבות, טלפונים ושיחות עם לקוחות או קולגות, זמן עבודה רוטינית וכמובן בלת"מים. רק אתם יכולים להגדיר מתי אתם במיטבכם לפעולה שדורשת מחשבה, ריכוז או יצירתיות. תמיד יהיו חריגות, ותמיד יהיו בלת"מים, אבל תשומת הלב בתכנון מראש תאפשר ניצול נכון של האנרגיה הטבעית שלכם.

נסו לתכנן עד כמה שאפשר בהתאם למה שנכון לכם. זמן לעבודה שקטה שלכם עם עצמכם חייב להיכנס ליומן, בדיוק כמו פגישה עם מישהו אחר. בדקו מתי נכון לכם לקבוע את הזמן הזה – בתחילת היום או דווקא בסוף היום.

התחילו כל יום בכמה דקות שקטות לעצמכם

הבקרים של רובנו רוויים מתח ולחץ. "אני כמו סדרן בתחנת מוניות", תיאר את הבוקר שלו אדם שהשתתף באחד התרגילים שהעברתי, וכל זה עוד בטרם הגיעו לעבודה. לפעמים אנחנו מגיעים לתחילת היום שלנו מרוקנים ומותשים, עוד לפני שבכלל התחיל היום, ומתוך המותשות הזו והלחץ הפנימי אנחנו מסתערים על המשימות שלנו. ואני אומרת: רגע, קחו זמן לעצמכם. בשקט. על כוס קפה, תה או בלעדיה. פשוט תנשמו לכם בשקט. תירגעו! תתמלאו! כנסו לפרופורציות המתאימות (אתם כבר יודעים אותן). תפרגנו לעצמכם את הרגע הזה. ככה תהיו גם הרבה יותר אפקטיביים בהמשך היום.

View this post on Instagram

A post shared by hero (@herowellbeing) on

שמרו על הבריאות – הפיזית והנפשית

האם אתם שותים מספיק? האם אתם קמים מידי פעם מהכיסא? כל אותם דברים קטנים לכאורה ששומרים על הבריאות שלנו – הפיזית וגם הנפשית. מומלץ לקום, להתנועע, להתהלך קצת בחדר, להתכופף, לסובב את הצוואר, לעסות את הכתפיים. בעיות של יובש בעיניים נוצרות כי אנשים יושבים מול המחשב שעות בלי למצמץ. חשוב לפנות זמן וללכת לאכול צהריים בחדר אוכל, במסעדה או בכל מרחב אחר. העיקר לנצל את הפסקת הצהריים להתאווררות ולשינוי, וזו גם הזדמנות מצויינת ליצירת יחסים עם עמיתים לעבודה.

תנשמו

בתוך המרוץ המטורף שבו משימה רודפת משימה, לפעמים אנחנו שוכחים לנשום עמוק. שימו לעצמכם תזכורת כל שעה עגולה, וכשתשמעו את הצלצול פשוט תקחו אוויר מתוך מודעות – תשאפו ותנשפו כמה פעמים - תזרימו חמצן לגוף. ואז – תחייכו.

המוח שלנו לא יודע אם חייכנו כיוון שמשהו הצחיק או שימח אותנו, או כיוון ששמענו את התזכורת. אבל לא משנה מה הייתה הסיבה שגרמה לכך, המוח שלנו מפרש חיוך כאות לשחרור בוסט של אנדורפינים לדם שלנו. האנדורפינים הללו הם כמו סם טבעי שממלא אותנו באנרגיות, בבריאות. נשמנו, חייכנו, עכשו גם הלב שלנו מחייך. ככה כל שעה עגולה. ואם אתם בפגישה? – בהתאם לנסיבות ולבחירתכם – תשתיקו או שתשתפו את הנוכחים והם ינשמו ויחייכו אתכם.

View this post on Instagram

A post shared by Yoga Time (@yogatimebelgium) on

בחנוכה הקרוב תדריך אורית מסע ריטריט "לחגוג את החיים" בקפריסין