אם הייתם הולכים לתומכם ברחוב ומוצאים במקרה סכום כסף בלתי נתפס, בוודאי הייתם חושבים שמותחים אתכם. זה בדיוק מה שקרה לחוזה נואנץ רומניז (José Nuñez Romaniz), סטודנט בן 19 מניו מקסיקו, ארה"ב, שמצא ברחוב שק ובו לא פחות מ-135,000 דולר.

חוזה בסך הכל ניגש לכספומט המוצב מחוץ לסניף בנק וולס פארגו בעיר אלבקרקי - במרחק שתי דקות נסיעה בלבד מביתו, במטרה להפקיד כסף לחשבון הבנק שלו. ברגע שהחנה את רכבו ליד הכספומט הוא הבחין במשהו חשוד- שקית פלסטיק שקופה ובתוכה המוני שטרות של 50 ו-20 דולר.

כפי שאפשר לתאר, חוזה היה המום מהתגלית, ובראיון ל-CNN סיפר כי לא ידע מה לעשות, ואף חשב שמדובר בסוג של מתיחה, או גרוע מזה בנסיון חטיפה בו הכסף משמש כפתיון. לדבריו, הוא לא שקל אפילו לרגע לקחת את הכסף.

 

 

מכיוון שהאירוע התרחש ביום ראשון, והבנק היה סגור, התקשר חוזה אל המשטרה המקומית, וכאשר הגיעו השוטרים מסר לידיהם את הכסף.

רק בתחנת המשטרה הכסף נספר והתברר כי בשקית נמצאו 135,000 דולר, שיועדו למילוי הכספומט והושארו בטעות לידו. השוטרים שיבחו את חוזה על בחירתו הלא מובנית מאליה, וציינו כי הכסף היה יכול לעשות שינוי גדול בחייו. לחוזה מצידו, ההחלטה היתה ברורה, "ההורים שלי לימדו אותי לעבוד עבור הכסף שלי, כסף גנוב לעולם לא יחזיק מעמד", הוא אמר.

View this post on Instagram

A post shared by Jason Yamamoto (@boss_yamamoto) on

אך הסיפור לא נגמר כאן, וחוזה בכל זאת לא יצא בידיים ריקות. לאחר פרסום המקרה הוא זכה לתהילה רבה בקרב הקהילה, קיבל מתנות רבות מעסקים מקומיים כולל כרטיסים למשחקי פוטבול וגיפט קארדים לעסקים שונים, ואפילו נערך לכבודו טקס הוקרה מחוץ לאקדמיה המשטרתית של אלבוקרקי. 

לכל אלה מצטרף הפרט המשמח ביותר בכל הסיפור - כאשר לחוזה, שלומד משפט פלילי בקולג' קהילתי, הוצע להגיש את מועמדותו למשרה במחלקת ביטחון הפנים של המשטרה.