נהגים שנסעו לפני כשבועיים ברחובות העיר פיניקס שבאריזונה, הופתעו לגלות באחת הצמתים אדם שלא ניסה לשטוף להם את השמשה או לבקש מהם כסף - אלא פשוט לחלק להם את קורות החיים שלו. "נסעתי בכביש ופתאום ראיתי את הבחור הזה בצדי הדרך, עם חיוך בחום של 43 מעלות ושלט שמבקש מאנשים לקחת את קורות החיים שלו", שיתפה המצייצת מליסה דיג'יאנפיליפו בטוויטר. "אני אוהבת את זה שהוא לא מבקש צדקה או נדבה, רק שאנשים ישקלו להעסיק אותו".

האדם המדובר הוא פטריק הוגלנד, תושב פיניקס, שפוטר מעבודתו כנהג מלגזה במפעל למחזור מתכות. מאז הוא שלח את קורות החיים שלו עשרות פעמים ומילא טפסי בקשה אונליין, אבל איש לא חזר אליו. אז הוא החליט שהוא צריך לעשות משהו שונה לחלוטין, ופשוט נעמד בפינת הרחובות עם שלט.

"בהתחלה חשבתי שהרעיון מטופש"

"הייתי מובטל רק במשך כמה שבועות", אומר הוגלנד בן ה-30, "אבל זה היה מאוד לא צפוי והייתי צריך למצוא משהו מהר. "בהתחלה צחקתי מהרעיון וחשבתי שהוא מטופש, אבל אז המשכתי לחשוב על זה ואמרתי לעצמי למה לא. יש מיליוני אנשים שנוהגים בפיניקס, מישהו אולי ישכור אותי". ואכן, הוגלנד הלך עם המחשבה עד הסוף - הוא הדפיס 200 עותקים של קורות החיים שלו, והציע אותם לכל מי שחלף על ידו.

דיג'יאנפיליפו שהתרשמה מהיוזמה, לקחה בתחילה עותק של קורות החיים, אבל הבינה שהוגלנד לא ממש מתאים לסוכנות יחסי הציבור שהיא מנהלת. יחד עם זאת, כאמור, היא פרסמה אותם בחשבונות שלה ברשתות החברתיות, יחד עם תמונה של הסיטואציה הלא שגרתית, והתוצאות לא אחרו לבוא: הוגלנד החל לקבל עשרות הודעות מבעלי עסקים, קבלנים, מגייסים ואפילו אנשים שמאחלים לו בהצלחה, וזאת לצד אלפי הצעות עבודה.


"קיוויתי שהוא יקבל כמה אופציות לעבודות, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יתפוצץ ככה", היא אומרת. "הפוסט בלינקדאין היה זה שהכי תפס, והוא שותף אלפי פעמים שוב ושוב וגרר תגובות ולייקים. פרסמתי את זה גם כסטורי באינסטגרם שקיבל אלפי צפיות ופנו אלי אנשים שרצו ליצור איתו קשר, וגם בפייסבוק ובטוויטר. אני נדהמת שכל כך הרבה אנשים שתפו את הפוסט כי הם רצו להיות חלק מהסיפור החיובי הזה".

לאחר ששקל את כל ההצעות שקיבל, החליט הוגלנד לעבוד בחברת Flatline Concrete Grinding. הוא נפגש עם הבעלים וראה שמדובר במשרה שמתאימה לו. "אני חושבת שזו תזכורת כללית טובה לאנשים שלפעמים צריך להקדיש רק כמה דקות מחייכם בשביל לשנות למישהו את החיים ולשפר לו את היום", אומרת דיג'יאנפיליפו. השניים, אגב, עדיין שומרים על קשר: "היא הייתה נהדרת, היא לא הייתה חייבת לעזור לי אבל היא עשתה את זה ושינתה לי את החיים, ואני אסיר תודה".