מחקרים רבים על הצלחה גילו שהמצליחנים הגדולים ביותר, בכל תחום שהוא, מנהלים את חייהם באופן דומה בהיבטים רבים. הם יודעים לנהל נכון את הזמן, בונים קשרי נטוורקינג פוריים ולא מפסיקים אף פעם ללמוד. האם גם אתם פועלים ככה?
השאלון הבא, שהכינו דר' אייל דורון והנוירו פסיכולוגית שירה זפט, יעזור לכם לבדוק את האופן שבו אתם מנהלים את חייכם, ולהשוות אותו לאותם מצליחנים.

רוצים לגלות איפה אתם עומדים ומה אתם יכולים לעשות אחרת?

 

אז איך מתחילים לחיות כדי להצליח? ישנם כמה כללים:

1. כדי להצליח תפיסת הזמן שלך חייבת להשתנות

סופית: שעון הקיץ יתארך (צילום: חדשות2)
נהלו את הזמן שלכם נכון | צילום: חדשות2

חשוב: מה אני יכול לשנות ולשכלל בסדר היום שלי?

השיטה של יעל קרוב: לכל אדם יש שלושה מעגלים שבהם הוא מתנהל: עבודה, משפחה או זוגיות, וסידורים. יעל קרוב ביטלה לחלוטין את המעגל של הסידורים, והיא מקבלת עזרה מכל מה שהיא יכולה כדי להתקדם בעבודה וגם להרוויח זמן עם המשפחה.

אורח חיים של מנהלים: מחקר שבדק את אורח חייהם של כ-500 מנהלים מצא שרובם ככולם קמים בחמש בבוקר, ועד שש כבר הספיקו גם לעשות כושר. הם רואים עד פי חמש פחות טלוויזיה, ומצד שני משתמשים עד פי שמונה יותר באינטרנט, אך לא גולשים ברשתות חברתיות.

2. נטוורקינג הוא תנאי חשוב להצלחה

גבר מבוגר וגבר צעיר לוחצים ידיים (צילום: istockphoto)
כמה שיותר יותר טוב. נטוורקינג זה המפתח | צילום: istockphoto
איך עושים נטוורקינג?
1. יוצרים מגע ראשוני
2. יוצרים מחוייבות: לשם כך תנו לצד השני הרבה יותר ממה שאתם מקבלים
3. לא מתביישים לבקש: כך תנצלו את הרשת שבניתם
4. זכרו: כל מקום הוא טוב לנטוורקינג

הרעיון של נטוורקינג מבוסס מדעית:
מדובר בעיקרון שפרסם לראשונה פרופסור מרק גרנובטור מאוניברסיטת סטנפורד: מתברר שדווקא הקשרים החלשים והרחוקים שלך יתנו לך הרבה יותר בהרבה פחות השקעה. הם גם ישמרו אותך מעודכן למעגלים אחרים שלא היית מכיר אחרת, ובהרבה מקרים לא ידעת על קיומם. למשל, יש לאדם 3-4 חברים קרובים, 6-8 ידידים ומכרים, ובדרגה השלישית – הרבה אנשים כמעט אנונימיים: קשרים חלשים, אנשים שפגש לרבע שעה בשנה האחרונה, שרק אמר להם שלום ברשת החברתית. ב-8 מתוך 10 מקרים, הוא ישיג עבודה בזכות הקשרים הרחוקים האלה.

3. תלמדו. שלא תתחרטו אחר כך

מחקרים גילו שהדבר שאנשים הכי מתחרטים עליו הוא שהם לא למדו יותר. במקום השני נמצאת העבודה שהם בחרו, ובמקום השלישי - בחירות הקשורות לאהבה.

4. מצאו לכם מנטור

הבוס (צילום: jupiter images)
כוס קפה לבוס? לא יכול להזיק | צילום: jupiter images

מחקרים רבים מוכיחים את חשיבותם של מנטורים המעוררים השראה ודוחפים אנשים להצליח. לתשעה מתוך עשרה מנהלים יש לפחות מנטור אחד שהם לומדים ממנו ויכולים להתייעץ איתו, וגם חברות שלמנכ"ל שלהן יש מנטור מצליחות לגייס עד פי 7 יותר כסף.  מצא לך איש חכם שיוכל להשקיע מזמנו וניסיונו ללמד אותך.

5. תתחנפו

מאמרם של וסטפל ושטרן מ-2006 מצא כי חנופה מצמצמת את הפערים בין אנשים עם תואר לאנשים ללא תואר בדרך לקידום בעבודה. בתחילת הדרך לבעל התואר יש יותר סיכוי, אך החנופה משווה בין השניים – כלומר, תתחנף לבוס, עם או בלי תואר, ותגיע לאותו מקום.

השאלון נבנה על ידי דר' אייל דורון והנוירו פסיכולוגית שירה זפט, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

איך להצליח בשישה שיעורים, חמישי ב-22:00