ישראל שטרן חתום על שניים מהלהיטים הכי גדולים שכבשו את ילדי מדינת ישראל: חבורת הזבל והפוגים. למי שהצליח לפספס: הפוגים הם דיסקיות הפלסטיק הצבעוניות שחלשו על כל בתי הספר היסודיים מדן ועד אילת בשנות ה-90, וחבורת הזבל הם היצורים הדוחים שהודפסו על קלפים בשנות השמונים ונחשבים, לטענתו של שטרן, ללהיט הכי גדול שהיה כאןעם מכירות של לא פחות מ-17,500,000 חפיסות. אין ספק שמדובר בשני סיפורי הצלחה לא קטנים, אבל מאז ימי הזוהר שלו חווה ישראל שטרן, היזם הנלהב, רצף של כישלונות, עם מוצרים שכמעט הצליחו, או עשו את זה בקטנה, או נחלו כישלון מוחץ שעלה לו במיליונים. "כשאני קם בבוקר אני מרגיש שאני חייב לעשות עוד כדי להיות שקט", מסביר ישראל את מה שמניע אותו, כל פרויקט מחדש. גם עכשיו כבר יש לו על הכוונת את הלהיט הבא, והוא בטוח שזה הולך להיות משהו ענק. מצליחנים, כך הוא אומר, לא מאבדים את האמונה לרגע.

חבורת הזבל (תמונת AVI: mako)
זוכרים? חבורת הזבל, הצלחת העבר | תמונת AVI: mako
העקשנות משתלמת

האמונה והנחישות שלו מביאות תוצאות, כך הוא למד כבר כילד: נערים גדולים ממנו, הוא נזכר, השתלטו על צומת רחובות בירושלים והכריחו את כולם לעקוף אותה. פעם אחר פעם סירב ישראל לעקוף את הצומת, ופעם אחר פעם חטף מכות. באחת הפעמים, רגע לפני שהתנפלו עליו הנערים, עצר אותם מנהיג הכנופיה ואמר: "זה גבר, אל תגעו בו".
אז הניסיון מלמד את ישראל שטרן שהעקשנות משתלמת, אבל כשהוא מסתכל על המהלכים שעשה לאורך השנים הוא מסכם: "ללכת על דברים עם מרכיב סיכון גבוה זאת טעות". לילדיו, הוא חושף, הוא כבר הצליח לקנות דירות, אבל השקעה שגויה בלהיט הבא וניסיון לצאת מגבולות ישראל הפילה אותו כלכלית והוא הפסיד אותן. להיט, כך הוא מסביר, יכול להביא רווחים לתקופה של שנה,לעומת זאת השקעה חד פעמית בעסק יציב, היתה יכולה לספק הכנסה בטוחה.

"רציתי חיים מעניינים"

אז דירה לכל ילד - אין, אבל כשישראל נשאל האם הוא רואה את עצמו כסיפור הצלחה או סיפור כישלון, אין לו תשובה חד משמעית: אם מודדים הצלחה בכסף, אז הוא נכשל. "היו אמורים להיות לי היום עוד כמה מיליונים בבנק, ואין לי", הוא מסכם את המצב בפשטות, אבל ההצלחה בעיניו לא מסתכמת בזה. הצלחה היא ההתמודדות עצמה, ההחלטה לא להישבר ולהמשיך הלאה. "מבחינת כיף, אדרנלין, דברים שחוויתי, מדובר בהצלחה", הוא אומר. "אני רציתי חיים מעניינים".

איך להצליח בשישה שיעורים, חמישי ב-22:00

>>לכל הטיפים והכללים מהתכנית

>>וגם - טור אישי של עופר ברייר, הקואוצ'ר העסקי מהתכנית