לכולנו חשוב לספק לילדים שלנו את התנאים הטובים ביותר בהם יוכלו לשגשג ולהצליח. מסתבר שכדי לעשות את זה ישנם מספר כללים שכדאי להתייחס אליהם. בפרק "איך לגדל ילד מצליח" פגש רונאל גישות שונות להצלחה של ילדים, מהשקעה טוטאלית בפיתוח המח והחשיבה ועד הליכה עד הסוף עם הנטיות הטבעיות של הילד. אז מה הדרך הנכונה ואיך עושים את זה? כל הכללים שלמדנו לפניכם:

כדורים פורחים בפיליפינים (צילום: AP)
תחלמו. השמיים הם הגבול | צילום: AP
תחלמו

כל ילד צריך שמישהו יחלום אותו ויאמין בו. רק שימו לב שזה החלום של הילד ולא שלכם. לדחוף את הילד אין פרושו לפגוע באושר שלו. צריך כמובן לאהוב לקבל, אבל לדעת גם לדחוף את הילד, לדרוש ממנו, לתת לו אתגרים. ילד יקבל ביטחון עצמי כי יש לו הישגים, כי הוא ניסה, והיה לו קשה והוא הצליח.

תנאים יוצאי דופן

תשאלו את עצמכם: האם אני נותן לילד שלי תנאים יוצאי דופן הנחוצים לו כדי ללכת עד הסוף עם הייעוד שלו, ושיעזרו לו להתמודד עם מכשולים בדרך.

עצמאות

חנכו את הילד לעצמאות, הורות מגוננת היא פוגעת. מחקרים הוכיחו כי 98% מהנשים המצליחות בעולם חונכו לעצמאות כבר מגיל אפס. סקר שנערך בין 100 מצליחים עולמיים חשף תוצאות דומות: מגיל צעיר ניתנה להם אחריות ועצמאות רבה ככל האפשר: ללכת לבד למקומות, להיות אחראיים על הלימודים ולקחת חלק במטלות הבית.

ילדים לומדים סביב שולחן- בחזרה לבית הספר (צילום: Lajos Repasi, Istock)
משמעת עצמית יכולה להביא לקפיצה משמעותית | צילום: Lajos Repasi, Istock
משמעת עצמית יותר חשובה מאיי קיו 

הוכח שילדים עם משמעת עצמית גבוהה הוציאו כ-210 נקודות יותר בפסיכומטרי מכאלה עם איי קיו גבוה. משמעת עצמית אפשר לתרגל. זכרו שאתם מודל לחיקוי, הראו לילדים שאתם מתאמצים ודוחים סיפוקים. תנו דוגמא אישית

המוח הוא שריר - אמנו אותו, ויפה שעה אחת קודם 

המוח שלנו הוא גמיש, והוא כמו שריר. אם מאמנים אותו – הוא יתחזק. זאת אומרת שבכל שעה שבה הילד מנגן בפסנתר או עושה ספורט או משחק שחמט – עוד איזור במוח גדל. ואצל ילד שמתאמן הרבה- הוא גדל פי שלושה, אך מדובר בחלון הזדמנויות קצר, עד גיל שמונה או תשע , אחר כך המוח מתפתח הרבה יותר לאט. 

ולסיכום: תעשה כל מה שאתה יכול ועוד טיפה

>>בחן את עצמך: האם אתה מגדל ילד מצליח?

איך להצליח בשישה שיעורים. חמישי ב- 22:00