הצלחה היא מושג מורכב,  לא קל להגיע אליה, קשה אפילו יותר לשמור עליה, וכל אחד מאיתנו מגדיר אותה אחרת, אבל יורם יובל הצליח, בתום מסע של שישה שיעורים ומפגשים עם מצליחנים מסוגים שונים – לרכז רשימה של כללים, טיפים ורעיונות, שיעזרו לכל אחד מאיתנו לעשת עוד צעד קדימה בדרך אל ההצלחה.

מה זאת בכלל הצלחה?

הצלחה היא שילוב של שלושה דברים: תחושת משמעות + התקדמות אישית + הכרה.

כללים לזכור:
1. הצלחה נמדדת ביחס ועצמנו. ככל שאדם התקדם יותר מנקודת המוצא שלו בחיים, וככל שההתקדמות שלו רציפה וקבועה – כך הוא הצליח יותר.
2. הצלחה מגיעה מתחושת משמעות. כשאנחנו עושים משהו שאנחנו מרגישים שהוא משמעותי, בין אם זה בעבודה, עם המשפחה או בחיים הפרטיים, אנחנו מצליחים. אדם שלא רואה טעם בשום דבר שהוא עושה – לא מצליח.
3. אנשים זקוקים להכרה. כדי להגדיר את עצמנו כמצליחים – גם הסביבה צריכה להכיר במעשים שלנו, ובעיקר בתוצאות שלהם.

איך לגדל ילד מצליח?

כדי לגדל ילדים מצליחים צריך לאזן בין עצמאות להגנה, בין חופש ואחריות לתמיכה, ובעיקר לעשות כל מה שאתם יכולים, ועוד טיפה

כללים לזכור:
1. תחלמו עם הילד. ילד צריך שיאמינו בו, ידחפו אותו ויעודדו אותו להמשיך. כל עוד מדובר בחלום של הילד ולא בחלום שלכם – התמיכה שלכם תתן לילד ביטחון להעז, להגיע להישגים, ולהמשיך להשתפר.
2. תעודדו לעצמאות. הורות מגוננת פוגעת בילד. תנו להם לקחת אחריות, כבר מגיל צעיר, על הלימודים שלהם, וגם על מטלות הבית.
3. תנו להם תנאים יוצאי דופן. אם לילד יש תחום שהוא רוצה לפתח – לכו עם זה עד הסוף. נסו לתת לו מורים טובים, לעזור לו להשקיע זמן באימונים, וכל מה שהוא צריך כדי ללכת עד הסוף עם הייעוד שלו.

איך לחיות כדי להצליח?

לאורח החיים שאתם מנהלים ביום יום יש השפעה קריטית על סיכויי ההצלחה שלכם, ושינויים שתעשו יכולים להקפיץ אתכם קדימה.

כללים לזכור:
1. שנו את תפיסת הזמן שלכם. החליטו מה חשוב לכם לעשות, וודאו שכל יתר הדברים לא הולכים לאיבוד, אם על ידי ויתור על דברים אחרים, חשובים פחות, ואם על ידי העברת המטלות האלו למישהו אחר.
2. תעשו נטוורקינג. זהו תנאי חשוב להצלחה. נסו להגדיל כל הזמן את מעגל הקשרים וההיכרויות שלכם, ולמדו כיצד אתם יכולים לנצל את הרשת שבניתם.
3. תלמדו. מחקרים מוכיחים שרוב האנשים מתחרטים על כך שלא למדו עוד. אל תוותרו והשקיעו זמן ומאמץ כדי להמשיך וללמוד בכל פעם משהו חדש.
4. מצאו מנטור. קשה לעשות את הדרך לבד. מצאו דמות שאתם מעריכים וסומכים עליה, שתוכל לבחון את חייכם ולעזור לכם להתייעל.

האם כל אחד יכול להצליח?

אולי לא כל אחד יכול להצליח בגדול, אבל כל אחד ואחד מאיתנו יכול להצליח יותר.

כללים לזכור:
1. תהיו אופטימיים. אנשים פסימיים נמנעים מלפעול ונשארים במקום. צריך אמונה בסיסית שיהיה טוב כדי להוציא דברים אל הפועל, לעשות, וגם להצליח.
2. האמינו שכמעט הכל תלוי בכם. אך אל תשכחו להשאיר מקום גם למזל: אמונה כזאתת וריד מכם את האחריות ותעזור לכם לפעול יותר בקלילות ועם הרבה פחות לחץ.
3. תחשבו עצמאית. זהו תנאי הכרחי להצלחה. תעשו דברים לא רק כמו שאומרים לכם, היו יצירתיים ואל תפחדו להפר את הכללים לפעמים, ולפרוץ אץ הגבולות של עצמכם.
4. אל תשאל את עצמך האם אתה חכם מספיק או מוכשר מספיק. תשאל את עצמך האם התאמצת מספיק. אמונה באינטליגנציה וכישרונות מובילה לפחות הרפתקנות ולהצלחה פחותה

העבודה שנולדתם בשבילה

לא המצליחנים מאושרים, אלה המאושרים מצליחים. תמצאו עבודה שעושה לכם טוב.

כללים לזכור:
1. הכינו לעצמכם Not to Do List . רשימה של כל הדברים שאתם לא טובים בהם, והיו מוכנים לויתורים כואבים. לא בהכרח מה שאתם הכי אוהבים הוא גם מה שאתם הכי טובים בו.
2. תבדקו את אתם בעבודה הנכונה: אם אתם פועלים לפי תחושת בטן, לא חושבים על כל צעד ומרגישים שאתם פשוט יודעים – אתם כנראה שתחום הנכון.
3. תאהבו את העבודה שלכם. בסופו של דבר – אם לא תאהבו את מה שאתם עושים אין לכם סיכוי להצליח. זכרו שכשהרבה אנשים מתפרשים על פני מעט מקצועות, רובם לא מרוצים

איך מתמודדים עם כישלון?

אי אפשר להצליח בלי להיכשל, אבל אפשר ללמוד איך להתמודד עם כישלון בהצלחה .

כללים לזכור:
1. גם אם נכשלת, תאמר לעצמך "אני נכשלתי" ולעולם לא "אני כישלון". אם אתה נכשלת, אתה יכול גם להצליח.
2. תלמדו מהכישלון.  אל תתביישו בו. מצאו דמות מיטיבה שלה את םיכולים לספר בגילוי לב על המקרה, ודווקא הדברים אותם תרגישו הכי פחות בנוח לספר – הם הפרטים החשובים.
3. אל תפחדו. זכרו שאנחנו נכשלים על בסיס יום יומי, וממשיכים הלאה. אל תתנו למחשבה על כישלון עתידי לשתק אתכם.
4. צאו מהבאסה. נכון, כל כישלון גורר תקובת אבל מסויימת, אבל צריך לדעת גם איך לצאת ממנה, לקום ולהמשיך הלאה.

>>הפרקים המלאים של איך להצליח בשישה שיעורים מחכים לכם ב-makoVOD

>>רוצים לדעת עוד על הצלחה? כל השיעורים מחכים לכם באתר