מנהלים בכירים במקום עבודה, בדרך כלל, מצפים מעובד חדש לשמור על פרופיל נמוך, ללמוד את העבודה ביעילות ולהתערות באורחות המקום במהירות. אבל אם אתם מנהלים שחושבים קצת מחוץ לקופסא, אתם בטח מודעים לכך שעובד חדש בהחלט יכול להביא עמו נקודת מבט רעננה ומאירת עיניים על מקום העבודה ושיטותיו. 

נצלו את הזדמנות הפז הזו ואתגרו את העובד לתת לכם חוות דעת והצעות ייעול לשיפור סביבת העבודה, נהלי העבודה, אופן חלוקת הסמכויות וכו'. נקודת המבט המקורית שלו עשויה ליצור שינוי חדשני בחברה וצמיחה חיובית לטווח הקצר או הארוך יותר.

קחו דוגמא מאלכס, עובד חדש בחברה שבארוחת הצהריים ביום השני לעבודתו, שמע שיחה בין שני מנהלים בחדר האוכל הגדול של החברה. השניים דיברו על בעיית הצפיפות במשרדים, אשר גוררת תלונות וקיטורים רבים מצד העובדים. אלכס ניגש אליהם ושאל מדוע החברה לא הופכת את חדר האוכל הגדול למשרדים חדשים וכתחליף, מספקת לעובדים תלושים למסעדות מחוץ לחברה. ואכן, בחישוב כספי, התברר שהתלושים זולים יותר מערך השטח שהתפנה בחדר האוכל.

אלכס הביא למקום העבודה שלו נקודת מבט מרעננת ובעלת ערך, אבל חשוב לזכור שמדובר במתנה לזמן מוגבל בלבד. כדי לנצל אותה בחכמה ולהפיק ממנה תועלת אמיתית, תנו לעובד החדש שלכם מיד עם כניסתו לחברה למלא שאלון שיבהיר לו את הנקודות הבאות:

א. אתם מברכים על הצטרפותו ומאחלים לו להיטמע בחברה ולהפוך לחלק בלתי נפרד ממנה.
ב. יחד עם זאת, יש חשיבות גדולה לרעיונותיו המקוריים ולנקודת מבטו האישית.
ג. חשוב לכם לדעת מהן השאלות שהתעוררו בו במהלך היום, הן מבחינת מבנה ארגוני ושיטות העבודה המקובלות אבל לא פחות חשוב - מבחינת אוירה חברתית, סוגי מוצרים, אוכל וכו'.
ד. אין לו מה לחשוש מלתת דרור למחשבותיו, אף פעם ובכל עניין שהוא.
ה. האם ישנם שיפורים שהיה מציע להכניס לחברה?

מה עושים כשביקור אצל הבוס מסתיים בביקורת שלילית ומעליבה?

בחן את עצמך: אוהבים את מה שאתם עושים בחיים, או שאולי הגיע הזמן להגיד ביי ביי?