פרשת וירא: אנחנו עדיין מקריבים את בנינו
בעקבות הוראה מאלוהים, אברהם אבינו כמעט ולוקח במו ידיו את חייו של בנו. היום המעשה הזה נראה לנו קיצוני ובלתי נתפס. אבל במה אברהם שונה מאיתנו, ששולחים את בנינו לסוף לא ידוע כחיילים?
פורסם:
פרשת וירא, הפרשה הרביעית בספר בראשית, נוגעת בכמה סיפורים מעניינים וטעונים. הנושא המרכזי ביותר הוא סיפור עקדת יצחק. האם אברהם אבינו הוא הפונדמנטליסט הראשון בהיסטוריה? האם הוא אדם קיצוני שפועל באופן עיוור תחת פרשנות דתית מעוותת? או שאולי יש להעריך את האופן העקבי שבו הוא מגשים את האמונה שלו?
לצערנו, גם היום אנחנו מקריבים את בנינו במודע. אנחנו שולחים את עצמנו ואת בנינו לצבא, מתוך ידיעה שיש פה פוטנציאל של הקרבה אישית. מה הערך האנושי של הצייתנות הזו?
רני יבין, מנכ"לית בית המדרש אלול השייך לרשת בתי המדרש בישראל וח"כ יוחנן פלסנר (קדימה)
מצאתם טעות לשון?