ילד משחק עם אמא שלו (צילום: StockLib, Istock)
הבנת הכוחות המניעים את הילד תאפשר לנו לחזק את נקודות הכוח שלו | צילום: StockLib, Istock

כל הורה יודע שכבר מהלידה ניתן לראות אצל הילד סממנים אישיותיים ייחודיים. יש תינוקות רגועים ויש כאלה מלאי טמפרמנט; יש תינוקות עקשנים ויש כאלה סתגלנים; לכל אחד תכונות משלו ולכל אחד צרכים משלו. באופן טבעי, אנחנו רוצים לתת לילדינו את התנאים האופטימליים לצמיחה, על פי אישיותו. ניתן לראות כיצד שלושה ילדים שגדלו בבית אחד, באותה סביבה ולאותם הורים, הופכים להיות שונים זה מזה באופן בולט. על מנת להעניק לכל ילד את היכולת לעשות שימוש בנקודות העוצמה שלו, ראשית עלינו כהורים לגלות מהם הכלים שמחזקים אותו.

אבחון צרכיהם של ילדים באמצעות חישוב נומרולוגי יכול להעניק לנו כלי פרקטי לחיזוק הביטחון העצמי ולשיפור המיומנויות החברתיות של ילדנו. הבנת הכוחות המניעים אותו תאפשר לנו לחזק את נקודות הכוח שלו, ולהעניק לו חיבור לכל הכלים עימם נולד. על מנת לאבחן לאיזו קבוצה שייך הילד שלנו, נערוך חישוב נומרולוגי של ערך שנקרא נתיב הגורל, באמצעות תאריך הלידה שלו. את החישוב נערוך כך:

- נרשום את תאריך הלידה המלא של הילד, לדוגמא: 25.03.2006.
- נחבר את כל הספרות המופיעות בתאריך: 2+5+3+2+6=18.
- ניקח את התוצאה הדו ספרתית שקיבלנו (18) ונצמצם אותה לספרה אחת: 1+8=9.
- את המספר שקיבלנו נבחן מול הרשימה הבאה.

חשוב לזכור שלנומרולוג מקצועי יש מבחר עצום של כלים אבחוניים וטיפוליים, והחישוב שלפנינו אינו מחליף ייעוץ או טיפול מקצועי.

ילד מבשל (צילום: iStock)
מספר 2? תנו לו לבשל | צילום: iStock

נתיב גורל 1
מדובר בילד מהיר וחד מחשבה, בעל רעיונות נפלאים, יכולת מנהיגות וכריזמה. הייתי ממליצה לחזק אצלו את הצד העצמאי ויחד עם זאת ללמד אותו לקבל סמכות ומסגרת. הדרך הטובה ביותר היא בהרחבת התפקידים שלו בתא המשפחתי ובבית, בהענקת סמכויות חדשות.

נתיב גורל 2
מדובר בילד מוכשר ובעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, הניחן ביכולת יצירתית אומנותית נפלאה. הייתי ממליצה לחזק אותו בדיאלוג של מחמאות וחיזוק בזמן עשייה יצירתית. זה יכול להיות בציור פשוט, הדבקה, פיסול או אפילו בישול במטבח. הידיים המבורכות שלו יביאו הרבה איזון לחייו.

נתיב גורל 3
מדובר בילד יצירתי מלא בחן כריזמה וקסם, אוהב חופש ומוסיקה, הניחן ביכולת להשפיע בחן על כל הסביבה. הייתי ממליצה לחזק אותו במחמאות על יכולותיו, לצאת איתו למרחבים, להקשיב לו, להאזין איתו למוסיקה, מדי פעם להגיע איתו לחוף הים כדי להתבונן במרחבים ולשוחח.

נתיב גורל 4
מדובר בילד נבון במיוחד, בעל נטייה למחשבה ריאלית, הזקוק למסגרת מוגדרת שתאפשר לו גם לפעול בצורה עצמאית במרחב פעולה אישי משלו. הייתי ממליצה ללמד אותו להיות עצמאי אך להתמודד עם גבולות של מסגרת, לעבוד איתו על הצד הריאלי, ללמד אותו מתמטיקה בסיסית ולשחק איתו משחקי כדור בדגש על כוח היחיד בתוך החברה.

נתיב גורל 5
מדובר בילד בעל חושים מפותחים מאוד, חריף מחשבה ובעל כושר שכנוע יוצא דופן. יש לו יכולת תקשורתית גבוהה והוא יצירתי מאוד במחשבתו. הייתי ממליצה לעסוק איתו בפעילות ספורטיבית לפחות פעמיים בשבוע, לחזק אצלו את הצד הוורבלי דרך קריאת סיפורים ומשחקי מילים, ולפתח אצלו את הדמיון דרך כתיבת סיפורים מתוך התבוננות בתמונות ושאלות פתוחות ואיתוקות.

נתיב גורל 6
מדובר בילד נבון ורגיש בעל יכולת רגשית כמעט אינטואיטיבית, היודע להעניק חום ואהבה מעומק הלב ברגישות. הייתי ממליצה לעבוד איתו על פיתוח הקול בשירה, ובנוסף בתחום היצירה בידיים, לדון איתו בבחירת צבעים ובשינויים אסתטיים, להעניק לו חיזוקים בלי סוף וללמד אותו שלא לשמור בבטן את תחושותיו.

נתיב גורל 7
מדובר בילד בעל עומק מחשבה נדיר ויוצא דופן, רגיש מאוד לסביבתו ובעל אינטואיציה רוחנית של ממש. גם אם נראה שהוא שקוע בעולם משלו, חשוב לדעת כי הוא ער לכל המתרחש סביבו ובעל יכולת הבנה נדירה. הייתי ממליצה להפגיש אותו בתכיפות עם חברת ילדים ולקרוא איתו ספרים רבים, ומתוכם להעלות שאלות וסוגיות לדיון.

נתיב גורל 8
מדובר בילד מוכשר במיוחד בעל נטייה טובה למחשבה ריאלית, יש לו הבנה כלכלית בסיסית כבר מגיל צעיר. הייתי ממליצה ללמד אותו להיות עצמאי, להעניק לו סמכויות ותחומי אחריות בבית ובתא המשפחתי, להרבות לשחק איתו משחקי כדור בדגש על דיוק ומהירות.

נתיב גורל 9
מדובר בילד מאיר מוכשר בעל כריזמה ויכולת מחשבה מהירה. יש לו כישוריים דרמטיים וחברתיים נפלאים, ולב מעניק ואוהב. הייתי ממליצה לעבוד איתו על פיתוח מיומנויות המנהיגות שלו במשחקי חברה, וכן לפתח אצלו את נושא המשחק והדרמה, ליצור מצבים בהם הוא יכול להופיע בפני המשפחה ולהעניק לו על כך פרגון והכרה.

לי פלא-זינגר היא מקימת מרכז "פלא", מרכז ללימודי רוח ולטיפולים הוליסטיים, ואמא לשלושה 

>> אסטרולוגיה: איזה מקצוע מתאים לכם?
>> ואיך אתם במיטה?