קהל בהפועה (צילום: אסי גבעתי)
מהפקת יום הולדת ועד הפקת מסיבת ענק: שננו את הכללים | צילום: אסי גבעתי
אם אתם חושבים שלארגן יום הולדת לחברים זה פחות מסובך מלהפיק מופע בפארק הירקון, ישנה טעות בידכם. כפי שחזינו לאחרונה, הפקה יכולה להיראות נוצצת, אבל הפרטים הקטנים הם הכי חשובים. למעשה, אם חושבים על זה, כולנו מפיקים כל יום משהו, החל מארוחת בוקר (מיץ או קפה), דרך מסיבת יום הולדת לילדים ( ליצן או קוסם) ועד אירוע המוני בנוכחות 50,000 איש. גודל ההפקה אינו משמעותי, מאחר והכל תלוי במתווה העבודה הקבוע וביכולת ליישם אותו. הוד גלבוע, מייסד ומנכל קבוצת CPR, ניסח את עשרת הידברות שכל אדם שעוסק בהפקה חייב לדעת. אז להלן כמה טיפים, ממישהו שזאת גם העבודה וגם האהבה שלו:

יצירת DNA - לכל אדם יש אישיות ודרך חיים, כך גם לאירוע שלכם צריך להיות. השקיעו מחשבה מקדימה על מה שאתם רוצים להעביר באירוע ומה בדיוק אתם רוצים ליצור. חשבו לשים דגש על איזה אווירה אתם רוצים שתהיה ומהי ״רוח האירוע״. רק לאחר שהחלטתם סופית ובניתם את קונספט האירוע ואת הDNA שלו ניתן להמשיך לשלב הבא.

תיאום ציפיות – ראית יש לבצע תיאום ציפיות ביניכם לבין עצמכם. הפקה היא שילוב של קראייטיב נכון והתאמתו לתקציב ולהון האנושי שקיים לצדכם, כאשר חשוב לזכור לא לבנות צפיות בגובה הרבה יותר גבוהות ממה שאתם מסוגלים לייצר. כלומר, אפשר לייצר לימונדה מלימונים, אבל זה רק במידה ויש לכם הרבה לימונים וקצת סוכר.

אהבה - אהבה היא המרכיב החשוב ביותר בחיים בכלל ובתחום הזה יהא יכולה לעשות את כל ההבדל בין הפקה טובה להפקה מדהימה. אם מישהו יעשה אירוע בכדי לסמן וי, לגרוף תודות או להתעשר הוא לעולם לא יוכל להביא את ההפקה שלו לרמה של "אירוע של פעם בחיים" וזה מה שהלקוחות מחפשים בסופו של דבר. כמו בחומוס, גם בהפקה; עושים באהבה או שלא עושים בכלל.

תכנון תקציבי - אל תתעצלו, הכינו טבלה מסודרת של כל ההוצאות וההכנסות מהאירוע. הכניסו לטבלה גם מועדי תשלום ועמודת תזרים מזומנים שתהיה נוחה עבורכם. טיפ חשוב בנושא: בישראל נהוג לא לשלם בזמן, אל תצטרפו לחגיגה, אם אתם הצד המשלם, היו עם היד על הדופק ושלמו לספקיכם בזמן.

לוחות זמנים - אין הרבה מה לומר, פשוט קחו בחשבון מראש, פערים של איחורים ודברים בלתי מתוכננים. שימו לכם גבולות  ברורים והיזהרו, לוחות זמנים נוטים להיות נכונים רק על באקסל. הפעילו שיקול דעת בהכנתם ונסו כמה שיותר לעמוד בהם. 

מברגים
היו יעילים כמו פלייר פטנט
פלייר פטנט - המכשיר שנקרא פלייר, יודע לאחוז בבורג בחוזקה רבה, רק בזכות היד של העובד שצריכה ללחוץ כל הזמן על המכשיר. בפלייר פטנט העובד יכול לנעול את המכשיר על הבורג, כך שגם אם יעזוב את היד, הבורג עדין יישאר תפוס ללא יכולת תזוזה. כך תתנהגו בעצמכם, כמו הפלייר פטנט, בכל שלב בהפקה היו מדויקים, הגיוניים ותתחקרו כל פרט קטן. בצורה זו שום דבר לא יכול ליפול, גם אם תרפו את האחיזה, או אם תתנו למישהו אחר להשגיח עבורכם. 

מתקפלים - כמו בצבא, גם להפקה  3 חלקים: הקמה, הפקה בפועל ופירוק. אנחנו משקיעים המון אנרגיה בשני החלקים הראשונים, אבל חשוב לזכור כי "לכל הפקה יש מוצאי הפקה". הכינו את עצמכם ואת הספקים הסובבים לדרך שבה יתנהל הפירוק, מי אחראי על מה והכי חשוב מתי.

ספקים - הפקה טובה תדע לבחור את הספקים הנכונים, אלה שמתחברים לפרויקט בצורה הכי טובה ויוצרים סינרגיה בין ההון האנושי, התקציב וDNA של האירוע. ספק טוב יכול להיות מקור ידע נהדר עבורכם ועם יכולת ביצוע מתאימה, האירוע שלכם יעבור בצורה חלקה. 

הון אנושי - הקיפו את עצמכם באנשים נכונים, אנשים טובים, שחפצים בהצלחת האירוע. נסו למצוא אנשים עם השקפה דומה לשלכם, עם האהבה שלכם לעניין ושיש להם ברק בעיניים. אם תצליחו להקיף את עצמכם באנשים מן הסוג הזה, לפתע כל ההפקה הזאת תראה לכם הרבה יותר נעימה ומעניינת. 

לסיום זכרו: האורח הוא הVIP האמיתי - אורח באירוע שלכם לא יודע כמה קשה עבדתם, או איזה DNA יש לאירוע.  האורח חי וחווה את מה שרואות עיניו, חשוב להפנים כי האורח הוא מהות האירוע. דמיינו את עצמכם כאחד האורחים, מה הוא עובר מרגע ההזמנה לאירוע ועד סוף האירוע. 

הוד גלבוע, הינו מייסד ומנכל קבוצת CPRמשרד הפקות, המתמחה בהפקות שוברי שיגרה ובחשיבה מחוץ לקופסא.

המשרד עובד ב 3 רבדים: קהילה, עסקים ושיווק חוויתי.

המשרד מפיק אירועי חוצות לעיריות כגון: תל אביב, ירושלים, חולון ורעננה

לגופי אקדמיה כגון: המרכז האקדמי רופין, האוניברסיטה הפתוחה והתאחדות הסטודנטים בישראל. 

ללקוחות עסקים כגון: החברה המרכזית למשקאות, המשביר לצרכן, רולדין, ארקיע, כללית, דיזנגוף סנטר, יקבי בינימינה, ארומה. 

רוצים לזכות בכרטיסים להופעה?
היכנסו לעמוד הפייסבוק של  CPR GROUP וספרו לנו מהו הדיבר החשוב ביותר עבורכם, בזמן הפקת אירוע ואלי תזכו בכרטיסים להופעה.