בשבוע שעבר יצא לדרך פרויקט ההתנדבות הענק של קוקה-קוקה, Coca-Cola WOW. במסגרת הפרויקט, יתנדבו עשרות אלפי בני נוער בעמותות בכל רחבי הארץ, יצברו נקודות ויזכו בפרסים חווייתיים. "הם יזכו להכיר אוכלוסיות שלא היו פוגשים בשום הזדמנות אחרת. עשיית טוב זה דבר משמעותי במיוחד, בימים אלו בישראל", מספר אריה שירן-ברש, מנהל הפרויקט מטעם עמותת "רוח טובה" ששותפה לפרויקט וקורא, "צאו להתנדב – זה יעשה לכם טוב ושמח בלב".

במשך החודשיים הקרובים, צעירים וצעירות בגילאי 16 עד 18 שישתתפו בפרויקט יוכל לצבור ניקוד בעקבות ביצוע משימות חברתיות למען הקהילה והחברה, "הניקוד מגיע מביצוע ממשימות אישיות דיגיטליות כמו לבקר את סבתא שלך ולהצטלם איתה, ועד להתנדבויות שטח משמעותיות שמזכות ביותר נקודות", מסביר שירן-ברש ומוסיף, "מגוון ההתנדבויות רחב. החל מסיוע לילדים בסיכון, דרך הוצאת כלבים לטיול בצער בעלי חיים, ניקיון חופים ועד עבודה בחוות חקלאיות חינוכיות".

עושים טוב ויכולים לצאת למסע של פעם בחיים! להרשמה ולפרטים נוספים>>

מבין כל המשתתפים, כ-12 אלף המתמודדים שיגיעו לרף הנקודות הנדרש יוזמנו לאירוע מוזיקה ענק. מתוכם, כ-500 צעירים יחלו הליך מיון שבסופו יבחרו 20 חברי "הנבחרת" שיזכו לצאת למסע מיוחד בכל רחבי ישראל. "בהתחלה הנערים באים בגלל הניקוד אבל נשארים להתנדב בגלל העשייה, יש סיפורים מדהימים", מספר שירן-ברש ומוסיף, "הייתה נערה שניגנה על יוקלילי לילדים עם צרכים מיוחדים והצליחה לתקשר איתם באופן שאפילו מבוגרים מתקשים לעשות זאת. זה מחמם את הלב". 

התנדבות קוקה-קולה (צילום: יח"צ קוקה-קולה)
"צאו להתנדב – זה יעשה לכם טוב ושמח בלב" | צילום: יח"צ קוקה-קולה

להגדיל את רמת עשיית הטוב בישראל ובעולם

עמותת רוח טובה מכינה את הנערים להתנדבות ומלווה אותם, "רוב הפעילויות פשוטות אבל אנחנו מסבירים שהם יפגשו אוכלוסיות שלא פוגשים בכל יום בבית הספר או בפורטנייט", מספר שירן-ברש. לדבריו, יש להתנדבות השפעה חיובית רבה גם על המשתתפים עצמם, "כשאכפת לך מאדם אחר אתה מועצם נפשית ומקבל תחושה חיובית לחיים. אתה בא כדי לקבל נקודות ונחשף לאוכלוסיות ולנתינה".

לדבריו, בתקופת הקורונה מספר המתנדבים הלך ועלה, "הקורונה לא פגעה ברוח הישראלית של הנתינה. בקורונה ובשגרה - נערים בסיכון צריכים תמיכה, כלבים צריכים שיוציאו אותם לטיולים וילד ללא מסגרת צריך יד מחבקת", הוא מסביר ומוסיף, "המטרה שלנו היא להגדיל את רמת עשיית הטוב בישראל ובעולם בכלל, בכל זמן ובכל מצב". 

התנדבות קוקה-קולה (צילום: יח"צ קוקה-קולה)
"כשאכפת לך מאדם אחר אתה מועצם נפשית ומקבל תחושה חיובית לחיים" | צילום: יח"צ קוקה-קולה

עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון מחברת גם בשגרה בין מתנדבים לעמותות, באמצעות מנוע חיפוש מתקדם בו ניתן למצוא התנדבות בהתאמה אישית לפי הזמן, המקום ותחום ההתנדבות המבוקש. רוח טובה נמצאת בקשר עם אלפי עמותות והרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל. העמותה משתפת פעולה עם קוקה-קולה זו הפעם הרביעית בפרויקט הדגל Coca-Cola WOW, "כיף לראות שחברה עסקית שמה לעצמה למטרה לעשות טוב, כן יירבו", מסכם שירן-ברש.

ההשתתפות מיועדת לבני נוער בגילאים 16-18. להגשת מועמדות יש להיכנס לאתר האינטרנט של "Coca-Cola WOW" ולמלא את דף ההרשמה המצורף. לפרטים נוספים לחצו כאן>>