ברור לי שאני ממש במיעוט בקטע הזה, אבל אני לא מוכנה שגברים ישלמו עליי בדייט הראשון. נכון שגם בשנת 2012 בחורה שלא מוכנה שישלמו עליה היא עדיין מחזה אוונגרדי וחריג בנוף, בערך כמו מנה של סביצ'ה תמנונים בחומוסייה באבו גוש, אבל אני די אוהבת להיות מיוחדג'ת ובעיקר להרגיש שאף אחד לא יכול לקנות אותי. בתכלס תמיד תפסתי מעצמי בחורה עצמאית שמתפרנסת בלי שום עזרה ועומדת בזכות עצמה (טוב נו, גם קצת בזכות אמא ואבא).

>> החוקים הלא כתובים של עולם הדייטים

אישה עם ארנק (צילום: istockphoto)
"אויש, שכחתי את הכרטיס בארנק השני". טעות | צילום: istockphoto

מבחינתי, זו הצהרת הכוונות הפמיניסטית שלי – אני מחפשת אהבה ולא ספונסר, לא נעים לי להרגיש חייבת לגבר שאני בקושי מכירה, וממש לא מעניין אותי מה הנורמות החברתיות. ויותר מזה, אני מתכוונת להילחם בנורמות האלה. יאפ. השינוי מתחיל בי. ובזה שאני מתחלקת איתו בטיפ.

קמצן וג'נטלמן

מאז ומתמיד, כל טענה שהובאה בפניי כדי להצדיק למה גברים אמורים לשלם עלינו בדייט הראשון נראתה לי במקרה הטוב לא נכונה, ובמקרה הרע פשוט סקסיסטית ומכעיסה. החל מהטיעון הקלאסי שלפיו ככה נבחנת הג'נטלמניות של בחור (סליחה, לא מקבלת את זה. הפירוש המילולי של ג'נטלמן הוא "גבר עדין", לא "גבר שפותח את הארנק ושולף מוצ'ו אייב לינקולן"), דרך הטיעון שלפיו מדובר בדרך לאמוד אם הבחור שלפנייך הוא קמצן (ואיך את היית מרגישה אם בדייט הראשון היו עושים לך אודישנים?). ולבסוף, הטענה הכי מכעיסה – שזה בסדר לדרוש מגברים לשלם, כי נשים ממילא מרוויחות פחות (ואם אנחנו רוצות לשנות את זה, הדרך הטובה ביותר היא הרי להנציח את התלות שלנו בגברים). אז זהו, שלא.

אחזור על זה שנית, כי ברור לי שזה קונספט חדשני. אני מחפשת אהבה, לא ספונסר. בחור כזה, שכשנקים משפחה ביחד, יסתכל עליי בגובה העיניים, כאל שווה לו, לא כעל זאטוטה נוספת שהוא צריך לפרנס. אני רוצה שהוא יביט בי כעל חברה לעת צרה. שיראה בי את זו שחוצה את החיים האלו יחד איתו, ולא משתרכת באיטיות מאחור. כי מה שנשים לא מבינות זה שכשהוא היחיד שמוציא את הארנק – זה אומר משהו עליהן, ולא עליו.

אז נכון, זה הכי מפדח להתווכח עם בחורים כשמגיע החשבון והם, כנועים וצייתנים לתכתיב שלא הם ולא אנחנו המצאנו, מתעקשים לשלם גם על בת הזוג כדי "לצאת גברים". ונכון, זה לא הכי רומנטי להקדים תרופה למכה ולהגיד לבחור בטלפון, עוד לפני שיוצאים, "אז אתה שומע? יש לי קטע כזה שאני לא מוכנה שישלמו עליי", אבל אי הנעימות הקצרה הזו שווה את הכל.

כי מה לעשות. מבאס ככל שזה יהיה - בשביל שוויון – צריך לשלם.

>> החוקים הלא כתובים של עולם הדייטים