חיסכון במים הוא חלק מהבישול. לא משנה איזו ארוחה אתם מכינים – ארוחה רומנטית לשניים או ארוחת צהריים לשלושה ילדים מורעבים – בסופו של דבר תמיד מגיע תורם של הכלים המלוכלכים. אתם פותחים את הברז ומתחילים לשטוף כלים והמים זורמים, זורמים,זורמים, זורמים. הגיע הזמן לחסוך מים – הדחתם חסכתם. 
תשאלו כל ישראלי שאוהב לבשל, תשאלו את סמדי, ותגלו שאחד הנושאים החשובים להם הוא נושא חיסכון המים (בייחוד בהתחשב בכך שאנחנו חיים עם כנרת מתייבשת). לפניכם כמה עובדות שיתנו לכם מושג איך אתם יכולים לחסוך מים, לחסוך זמן וליהנות מכלים נקיים במיוחד (עד התקפת הבישול הבאה כמובן).

מדיח כלים – חוסך עד 91 ליטר מים בכל הדחה
לפתוח את הברז, לסגור את הברז, לפתוח את הברז, לסגור את הברז – לא משנה כמה תנסו הסיכוי שתצליחו לחסוך 91 ליטר מים בכל שטיפה הוא מזערי.
מחקר שנערך באוניברסיטת בון בגרמניה מצא כי בשטיפה ידנית ממוצעת מתבזבזים 103 ליטר מים! לעומת זאת שטיפת אותה כמות כלים במדיח, תביא לצריכה של 12 ליטר מים בממוצע בכל הדחה. כך שבכל הדחה אתם נהנים מחיסכון של 91 ליטר מים.

לגור איתו- ניקוי בית
שטיפת כלים זוגית- בזבוז כפול | צילום:

 חוסכים במים, חוסכים בזמן
אם התחלתם לשטוף כלים בשעה 19:00, אתם תפוסים עם הכלים בין הידיים לפחות עד 19:30, כאשר במהלך חצי השעה הזאת חוץ מהזמן שנוזל לכם בין הידיים, נוזלים גם הרבה מים לשווא. הדחת כלים ממוצעת אורכת בין 30-45 דקות, כאשר סידור הכלים במדיח (אם הכיור מלא במיוחד) ייקח לכם בערך 10 דקות. וזה לא הכל, כיום קיימים מדיחים וחומרי ניקוי מתקדמים שמייתרים את הצורך לשטוף את הכלים לפני הכנסתם למדיח – כך אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד זמן.

תורידו לעצמכם את הכלים מהראש
אתם יכולים למלא את המדיח שלכם בהדרגה במשך היום, או פשוט לסדר את הצלחות והסכו"ם בסוף היום. בכל מקרה, תודו שזאת הקלה גדולה לשטוף כלים רק פעם אחת ביום.

שומרים על היגיינה
בשטיפת כלים רגילה, גם אם תשטפו במים חמים עדיין לא תיהנו מהיגיינה מוחלטת. טמפרטורת המים במדיח היא בין 50-70 מעלות, ולכן הורגת את החיידקים בצורה יעילה יותר מהדחה ידנית. בנוסף, בהדחה במדיח לא משתמשים בספוג או מברשת לחים, שעומדים כל היום לצד הכיור ומהווים מצע אידיאלי לגידול חיידקים, פטריות ועובש.

גבר מסתכל על כוס אחרי שטיפה (צילום: istockphoto)
כשזה מבריק, זה באמת נקי | צילום: istockphoto

 מה זה נקי? מצוחצח!
אחת מהסיבות שמבזבזים כל כך הרבה מים על שטיפת כלים היא הרצון לסיים את השטיפה עם כלים נקיים. כך אתם מוצאים את עצמכם עומדים עם צלחת בעלת כתמים עקשנים במיוחד כמה דקות טובות, והמים כמובן לא מפסיקים לזרום.

מעבר ליכולת המדהימה של חיסכון משמעותי במים, מדיח כלים מאפשר לכם ליהנות מכלים מבריקים ונקיים במיוחד:
• שומנים – השילוב של טמפרטורת מים גבוהה עם חומרי ניקוי ייעודים מאפשרת הסרת שומנים מוחלטת, בעיקר מכלי פלסטיק ומחבתות.
• ברק – כלים שיוצאים מהדחה במדיח מבריקים במיוחד. בעיקר אם משתמשים בחומרים ייעודים לכך כגון טבליות פיניש קוואנטום או נוזל הברקה פיניש.
• הגנה – כלי כסף וזכוכית דורשים הגנה מיוחדת בעת שטיפת הכלים. חומרי מדיח ייעודים לכך כגון פיניש all in 1 וטבליות פיניש קוואנטום ישמרו על הכלים היקרים וישאירו אותם מבריקים. 

למידע על המוצרים הייחודים של פיניש >>

אז בפעם הבאה לפני שאתם ניגשים לשטוף כלים, תחשבו טוב מה עדיף לכם – שטיפה ידנית שמבזבזת מים וזמן או שימוש במדיח המאפשר לכם ליהנות מחיסכון במים, זמן פנוי וכלים נקיים.

למידע נוסף על חיסכון במים >>