בלי ימי צילום: הקמפיין שהושק ב-150 דולר בלבד
הסטארט-אפ הישראלי Enso הפיק קמפיין פרסומי בתוך שש שעות בלבד, כולו באמצעות כלי AI, בעלות שבעבר הייתה מספיקה בקושי לפגישת הפקה. לפי הערכות בענף, קמפיין דומה היה עולה לפני כשנה בין 10 ל-20 אלף דולר והיה דורש כחודש עבודה


עידן ה-AI ממשיך לייצר קיצורי דרך, והפעם זה מגיע מעולמות הפרסום. הסטארט-אפ הישראלי Enso, שמפעיל פלטפורמת Vibe Automation לבנייה וניהול של סוכני AI, הפיק קמפיין פרסומי שלם בתוך שש שעות בלבד ובעלות כוללת של 150 דולר. קמפיין דומה, כך לפי הערכות בענף, היה עד לפני כשנה דורש חודש עבודה, צוות הפקה מלא ותקציב של בין 10,000 ל-20,000 דולר.
הקמפיין, שנקרא Free Nathan, נבנה כולו באמצעות כלי בינה מלאכותית - בלי ימי צילום וללא שחקנים. העלילה מתמקדת בנת'ן, איש הייטק שמוצא את עצמו קבור תחת עומס אינסופי של בקשות לבניית תהליכי עבודה עבור מחלקות שונות בארגון. הוא עובד מסביב לשעון, טובע במשימות, וחולם על חופשה שלא תגיע. ואז, כמעט בן רגע, הכול נעצר. המיילים מפסיקים, הבקשות נעלמות, והתיבה הנכנסת מתרוקנת. הסיבה מתבררת במהרה: כולם עברו להשתמש בסוכני AI שמאפשרים אוטומציה מלאה של תהליכי עבודה, גם בלי ידע טכני.
"רצינו להדגים בצורה הכי ישירה שיש איך ה-AI משנה את עולם העבודה, ולא רק לדבר על זה", מסביר מיקי חסלבסקי, מייסד ומנכ"ל Enso. "בחרנו את הכלי הטוב ביותר לכל שלב בתהליך". לדבריו, ChatGPT שימש לכתיבת התסריט והעלילה, Midjourney ליצירת הדמות של נת'ן במראה ריאליסטי ומרוסן, Veo 3.1 ליצירת הסצנות הווידאו, Canva לחיבור ולעריכה ו-ElevenLabs לקריינות. "אלה כלים שנותנים לכל ארגון אפשרות לזוז מהר, לייצר תוכן ולבנות מיתוג בלי מערכי הפקה כבדים".
מעבר לסיפור עצמו, בתעשייה הבחינו גם בקריצה הפחות תמימה שמסתתרת בקמפיין: השם נת'ן, כך נטען, אינו מקרי, אלא רמז ל-n8n, פלטפורמת האוטומציה שנחשבת למתחרה של Enso. גם המילה workflow שמופיעה על חולצתו של הגיבור משתלבת היטב עם הסלוגן של אותה מתחרה. ב-Enso לא מתייחסים לכך באופן רשמי, אבל נראה שהקמפיין לא רק מדגים את יכולות ה-AI, אלא גם מסמן היטב את הזירה התחרותית שאליה הוא נכנס.