1. החוף הכי יפה בארץ: סידנא עלי

אם גם אתם עייפתם מהצפיפות, המוזיקה הרועשת וההמולה שמהווים חלק בלתי נפרד מחופי רחצה רבים במרכז הארץ, חוף סידנא עלי הוא בהחלט המקום שבו תוכלו להתחמק מכל אלה. החוף ממוקם בחלקה הצפוני של הרצליה, וללא ספק - מדובר באחד החופים השקטים והיפים באזור, שמהווה מוקד עלייה לרגל לצעירים, זוגות שרוצים רגע רומנטי וחובבי צלילה. רצועת החוף אמנם קצרה, אבל לגמרי מאפשרת להתנתק מהשגרה ולהתמסר לרוגע של הים, לנוף ולאווירה המבודדת. מעבר לרצועת החוף עצמה,  המבקרים באזור יוכלו ליהנות משבילי הליכה, שמשלבים את מצוקי החוף לצד עתיקות שנשתמרו מתקופות שונות ותצפית יפיפייה בגובה של כ-30 מטר מעל פני הים.

איפה? חוף סידנא עלי, יגאל ידין, הרצליה

סידני עלי (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock

2. הרחוב הכי טוב לשופינג: שבזי, נווה צדק

העובדה ששכונת נווה צדק היא שכיית החמדה הכי חו"לית-פסטורלית בעיר הלבנה כבר מזמן אינה מהווה גילוי חדש ומרעיש, וכך גם הדגש הספציפי על רחוב שבזי השוכן בלבה. אלא שלאט ובזהירות הפך שבזי בשנים האחרונות מרחוב נעים לשיטוט של שישי בבוקר, להרבה יותר מזה - מוקד הקניות הלוהט ביותר בעיר וכנראה גם בארץ. הסוד הוא בעבודת האוצרות החכמה שהתגבשה לאורך המדרכות הציוריות, וכוללת כיום את כל מה שאפשר לבקש מחוויית שופינג אולטימטיבית ועתירת סטייל: ממשקפיים ממותגים, דרך תכשיטים לכל תקציב ועד בשמים - כל תחום מקבל את פינת החמד הבוטיקית שלו, וזה בלי להגיד מילה על לב העניין - הבגדים, בין אם בתוצרת מקומית נהדרת או בייבוא אקסקלוסיבי משובח. וכן, זה גם בלי להגיד מילה על המחירים, אבל היי, כשאנחנו אומרות "שופינג" אנחנו לגמרי מתכוונות גם ל"ווינדוס שופינג".

איפה? שכונת נווה צדק, תל אביב

 

שבזי (צילום: falafel fashion)
צילום: falafel fashion

3. הבילוי הכי טוב לסוף השבוע: זכרון יעקב

במרחק של פחות משעה מתל אביב, מדרחוב המייסדים הציורי של זכרון יעקב יכול להפוך לבילוי האידיאלי לסוף השבוע, ולא בכדי. המדרחוב אמנם אינו גדול, אבל לגמרי יכול לתת לכם את ההרגשה שאתם מטיילים בעיר אירופאית עתיקה. חוץ ממסעדות, בתי קפה וחנויות מסתתרות להן בכל פינה אטרקציות מעניינות שאולי מעולם לא שמתם לב אליהן. זה מתחיל בחצרות הפנימיות היפות, ובמיוחד בחצר וילדר העתיקה שהוקמה ב-1882 אבל בינתיים נעשו בה כמה שינויים: אורוות סוסים שהפכה לחנות לכלי בית, רפת הפרות הפכה לחנות יין ובית מעצר טורקי ששימש כבית מעצר זמני הפך למקום סימפטי הרבה יותר, שהוא מרתף היין "קשטוניו". ביום שישי הופך מרכז המבקרים של זכרון יעקב לאטרקציה בפני עצמו, כשהמעשנת הייחודית שיובאה מאמריקה יוצאת לחצר, ובשרים בבישול איטי (בלחמנייה או על צלחת) הופכים לארוחת הצהריים המושלמת. הצמחונים יוכלו להינות מהמסעדה החלבית שבמקום, לקנות הביתה מאפים מעולים מהמאפייה (והכוונה היא לשטרודל המושלם שנמכר שם) והכי כיף – להביא בקבוק ריק ולמלא בו יין אדום צעיר בפחות מ-20 שקלים לליטר. אם זה לא מתכון לסוף שבוע מושלם, אז מה כן?

איפה? מדרחוב זכרון יעקב - רחוב הנדיב,  מרכז המבקרים של זכרון יעקב - רחוב המייסדים 33

זיכרון יעקב (צילום: Photo by Lior MizrahiFlash90 )
צילום: Photo by Lior MizrahiFlash90

4. המקום הכי יפה לפק"ל קפה: גבעת הברושים

פק"ל קפה הוא אחד הדברים הכי ישראליים שיש, וגבעת הברושים שבמודיעין היא המקום הכי יפה לבחור בו לטובת העניין. גבעת הברושים קיבלה את שמה בזכות קבוצת הברושים שניצבת בה, אותה תוכלו לראות עוד מרחוק, ומשמשת כמקום נהדר להירגע עם חברים, קפה שחור וגיטרה, ולהביט אל עבר הנוף. בשנת 2015, הוקם בגבעת הברושים מצפה על שמו של הרמטכ"ל ה-15, אמנון ליפקין שחק, שהיה תושב העיר. הנוף הניבט מהמצפה הוא של רכס הרי יהודה וצפון עמק איילון ובמקום נמצאים גם שרידיה של וילה ערבית מהתקופה המוסלמית המאוחרת, המכונה ח'רבת אום רוג'מן.

איפה? לאזור הצפוני של הגבעה ניתן להיכנס באופן רגלי, דרך שדרות המכבים, או דרך שביל העפר שמתחיל בכיכר הכניסה לרעות. לאזור הדרומי ולמצפה על שם אמנון ליפקין שחק ניתן להגיע דרך הכיכר בצומת דרך יאיר פרג-שדרות מנחם בגין-מבוא רעות (מחנים את הרכב לאורך שדרות יאיר פרג, או נכנסים עם הרכב לשביל העפר שמוביל מהכיכר לשדה, עולים עד למנחת ופונים שמאלה במעלה הכביש עד לראש הגבעה).

גבעת הברושים (צילום: By Avi1111 dr. avishai teicher)
צילום: By Avi1111 dr. avishai teicher

5. הסיור הכי טוב: סיור נוסטלגי עם גיל פנטו

כנראה שגם אתם כבר הייתם בסיור גרפיטי ובסיורי גלריות מודרכים במקומות כמו פלורנטין, יפו, ירושלים או חיפה, ועכשיו אתם מחפשים את הדבר הבא. הרשו לנו להציג בפניכם את הסיור הכי מדובר בזמן האחרון: סיור בשוק הפשפשים ביפו עם גיל פנטו, שגולת הכותרת שלו הוא המיני-מוזיאון של פנטו, אספן של נוסטלגיה ישראלית ומבין גדול בפריטים תוצרת הארץ. בסיור הוא מציג את סיפורו הקסום של שוק הפשפשים ומגלה איפה עדיין אפשר למצוא בו מציאות. בסוף הסיור מגיעים למוזיאון שפתח פנטו, Made in Eretz Israel שבו פריטים משנות ה-40 עד שנות ה-70, כולל כרזות ישנות, פרסומות, שלטי חנויות, מוצרים ואריזות וזאת לצד פריטים מבתי מרקחת ומפעלים שכבר נסגרו.

איפה? מייד אין ארץ ישראל, המוזיאון של גיל פנטו, ממוקם ברח' שבטי ישראל 25, יפו

 

לירון אלמוג מוזיאון נוסטלגיה (צילום: גיל פנטו1)
צילום: גיל פנטו1

6. המקום הכי מפתיע לשופינג: ביג פאשן אשדוד

לא חסרות בישראל ערים שהפוטנציאל שלהן לגמרי לא מנוצל בכל הקשור לתיירות פנים, אבל עד שנתחיל להעריך כראוי את הריביירה של נתניה והפסטורליה של מטולה, אפשר בהחלט להתנחם באורבניות של אשדוד, או ליתר דיוק - באורבן אאוטפיטרס של אשדוד. כבר כמה שנים שעיר הנמל זוכה לעדנה מסוימת הודות לאופציות שהיא מציעה בגזרת השופינג, אבל השקת הסניף הראשון של מעוז ההיפסטרים העולמי בלבו של מתחם ה"ביג פאשן" היוותה מפץ שיווקי בסדר גודל שמועצת העיר יכלה רק לחלום עליו. מדי יום תוכלו לאתר משלחות של פאשניסטות נחושות ששמות את פעמיהן אשדודה במתכונת של "יום כיף", ולצד הביקור ההכרחי באורבן, מתפנקות גם על פייבוריטים תל-אביביים במהותם כמו סטורי ועדיקה. אנחנו כבר הפכנו את זה למסורת חודשית מרגשת.

איפה? דרך הרכבת 1, אשדוד

ביג פאשן אשדוד
מתוך 5Club

7. המקום הכי שווה לפיקניק: עין חמד

בדרך לירושלים תמצאו את הפינה המושלמת לפיקניק ביום בהיר. עין חמד הוא גן לאומי שקט ובו מדשאות רחבות ומתחם פיקניקים גדול המונגש לבעלי מוגבלויות, לצד מתקני משחקים לילדים. חוץ מנחל כסלון שזורם במקום, מאחורי עין חמד, או בשמו הלטיני, אקווה בלה ("מים יפים"), עומד סיפור היסטורי - מדובר בחווה חקלאית שנשתמרה עוד מהתקופה הצלבנית, וגם היום ניתן לראות בחלקו הדרומי של הגן את בית החווה המבוצר, מבנה בעל שתי קומות. לאורך השנה, מתקיימים במקום אירועי תרבות ומוזיקה שונים.

איפה? מגיעים למחלף חמד בסמוך לכביש 1 ופונים דרומה

עין חמד (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

8. התצפית הכי יפה: הר הזיתים

בעוד שתיירים מחו"ל מרבים להגיע לרחבת התצפית שנמצאת על הר הזיתים, המטיילים הישראלים נוטים לפספס אותה. מעבר ליופייה, תצפית הר הזיתים, הקרויה על שמו של רחבעם זאבי (גנדי), נושאת גם חשיבות היסטורית: מכאן נתן הרמטכ"ל לשעבר מוטה גור את הפקודה לשחרור הר הבית, במלחמת ששת הימים. היום ניתן לראות מתצפית הר הזיתים את הנוף העירוני היפיפה של ירושלים, את נחל קדרון העילי, כיפת הסלע המוזהבת וכיפת מסגד אלאקצא שלצידה, את שער הרחמים ואת שער האריות וכן את מלון המלך דוד. בקיצור, אם חיפשתם תצפית מקסימה ושיעור היסטוריה קצר לילדים - בהר זיתים תוכלו לסמן וי על שניהם.

איפה? על הר הזיתים, מצפה רחבעם זאבי ז"ל

הר זיתים ויקיפדיה (צילום: הר זיתים ויקיפדיה)
צילום: הר זיתים ויקיפדיה

9. הטיול המשפחתי הכי טוב: הקניון האדום

החופש הגדול מאחורינו, ואנחנו בטוחים שחלק ניכר מכם בילה לא מעט בקניונים במהלך יולי-אוגוסט. עכשיו, הגיע הזמן לדבר האמיתי. הקניון האדום ממוקם בדרום הרי אילת, כ-20 ק"מ מצפון לעיר עצמה, בגובה 700 מטר מעל פני הים, ואין ספק שמדובר בגן עדן לאוהבי המדבר. אורכו של הקניון הוא כ-200 מטר ועומקו כ-30 מטר, יש בו ממסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וכוללים סולמות ומעקות בחלקים הגבוהים. קירותיו של הקניון עשויים מאבן חול נובית בצבע אדום, בחלקים מסוימים הוא צר מאוד ואילו באחרים רוחבו מספר מטרים ואין ספק שמדובר באחד המקומות הלא שגרתיים בארץ.

איפה? מכביש 12 (אילת-מצפה רמון), פונים לדרך העפר המסומנת בסימון שבילים אדום

הקניון האדום (2) (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock

10. המסלול האתגרי הכי טוב: מצוקי דרגות

מצוקי דרגות הוא יישוב אקולוגי הממוקם על צוק, מצפון לנקודת המוצא של נחל דרגה שבמדבר יהודה, והוא מציע למבקריו נוף חד פעמי לים המלח ולהרי מואב. מצוקי דרגות הם נקודת מוצא למסלול הליכה אתגרי, שדרכו יורדים לקניון נחל דרגה. ולא רק רגלית אפשר להגיע שם, אלא גם בטיולי סנפלינג וטיולי ג'יפים. למעשה, הצוק שעליו ממוקם מצוקי דרגות הוא חלק מרצף צוקים בשוליו המערביים של בקע ים המלח, שיוצרים יחד את מצוק ההעתקים. למקרה שתתעייפו, נמצא שם גם כפר נופש הנושא את אותו השם ובו תוכלו להתארח באווירה מדברית שקטה.

איפה? ניתן להגיע אל מצוקי דרגות דרך הסתעפות בכביש מספר 90 (בקילומטר ה-257, בסמוך למחסום הצבאי)

צוקי דרגות (צילום: Ben-Amram Album Pikiwiki Israels)
צילום: Ben-Amram Album Pikiwiki Israels

11. הטרק הכי טוב: שביל הגולן

אורכו של שביל הגולן הוא כ-120 ק"מ שמתחילים בחרמון, הנקודה הגבוהה ביותר בשביל (בגובה 1,480 מטר מעל פני הים), ומסתיימים בעין תאופיק בדרום רמת הגולן. השביל מחולק ל-15 מקטעים באורך משתנה (בין 6-12 ק"מ), שמסומנים בכחול (כנרת), לבן (חרמון) וירוק (גולן). אין צורך להכביר במילים בנושא נופיה של רמת הגולן, הכוללים אינספור נחלים, הרי געש כבויים ומרחבי טבע אינסופיים. שביל הגולן מאפשר להכיר וליהנות מנופיו המוכרים והמוכרים פחות של הגולן בכל עונות השנה. אז קומו והתהלכו בארץ.

איפה? תלוי במקטע שבחרתם. ניתן להתחיל בחרמון דרומה, או בעין תאופיק צפונה

שביל גולן (צילום: By Jakednb  )
צילום: By Jakednb

12. טיול הג'יפים הכי טוב: ממדבר יהודה לים המלח

יום שמתחיל בטיול ג'יפים שיוצא ממדבר יהודה ויורד את כל הדרך עד לים המלח הוא ללא ספק יום שלא שוכחים במהירות. מדבר יהודה הוא המדבר הקטן בעולם, ועדיין מלא בנופים מרהיבים ומסלולים מאתגרים, כאלה שיספקו לכם חוויה קצת אחרת. טיול ג'יפים כזה יכול להימשך שעות בודדות או יום שלם, ומסלול למתקדמים שאורכו כ-60 ק"מ מתחיל ברמת המדבר הגדולה, עובר בנחל חימר ("הגראנד קניון"), ממשיך בנחל פרצים ונחל סדום ולאחר מכן מגיע לתצפית היפיפייה במעלה הר סדום. מאחר ומדובר במסלול לא קל שעובר בקרבת מצוקים, במידה והחלטתם לצאת לטיול באופן עצמאי ולא דרך חברת טיולים, חשוב להיות זהירים וערניים. בסופו של המסלול, לאחר יום שלם במדבר, תוכלו לסיים באחת המסעדות שנמצאות על שפת ים המלח.

איפה? ניתן לצאת ממקומות שונים, כשנקודות היציאה הפופולריות הן באזורי המלונות של עין בוקק או ערד

טיול גיפים מדבר יהודה (צילום: יניב טל)
צילום: יניב טל

13. הרוד טריפ הכי טוב: כביש 90

התמונה הראשונה שעולה לרוב האנשים לראש למשמע הביטוי רוד טריפ (Road Trip), היא הנופים של הגראנד קניון בארה"ב כשברקע מנגן הרדיו מוזיקת קאנטרי. בפועל, אפשר להיכנס לאוטו, לנסוע כמה ימים על כבישים שלא מסתיימים וליהנות מחוויית רוד טריפ מיוחדת - גם בלי לעלות על מטוס. כביש 90 הוא הכביש הארוך בישראל, ואורכו הכולל הוא קצת יותר מ-478 קילומטרים, שמתחילים במעבר טאבה בדרום וממשיכים עד מעבר מטולה בצפון. רוד טריפ בכביש 90 עובר בחופי מפרץ אילת, לכל אורכה של הערבה, צפונה לאורך חופי ים המלח, בקעת הירדן ועמק הירדן. בהמשך, הכביש עוקף את הכנרת ממערב, דרך טבריה, וממשיך דרך אצבע הגליל ועמק החולה. אם יש לכם כמה ימי חופש פנויים מהעבודה - מובטחת לכם חוויה יוצאת דופן.

איפה? בכביש ישנם מקטעים שונים, כשנקודת ההתחלה מדרום היא מעבר טאבה, שנמצא כ-10 ק"מ מדרום לאילת, והנקודה הצפונית ביותר היא מעבר מטולה (שער פאטמה), מעבר הגבול בין ישראל ולבנון

כביש 90 route90  (צילום: תום אלדר המעדנייה)
צילום: תום אלדר המעדנייה

14. טיול האופניים הכי טוב: יער ביריה

יש אנשים שמחכים כל השנה כדי לרכוב על אופניים ביום כיפור, וישנם כאלה שמבחינתם אין דבר שמשתווה לטיול אופניים בשבת. אם אתם נמנים עם הסוג השני, אתם חייבים לצאת לטיול ביער ביריה שבגליל העליון. יער ביריה משתרע על פני 20,000 דונם, ומהווה את היער השני בגודלו במדינת ישראל (לאחר יער יתיר), והיער הגדול ביותר בגליל. ביער מספר מסלולי אופניים מומלצים בדרגות קושי שונות, שעוברים דרך מעיינות, בוסתנים נטושים, מעברי מים וגם קברי צדיקים, על רקע נופיו הייחודיים של הגליל. כשאתם מתעייפים מהרכיבה וזקוקים להפסקה קצרה, תוכלו לעצור באחת מפינות החמד הרבות שביער, שמזג האוויר בו נעים ומזמין גם בחודשי הקיץ החמים.

איפה? ניתן להגיע לשביל האופניים דרך חוות בת יער או דרך מצפה חן

איתי צ., רישיון-השימוש יער בריה (צילום: איתי צ., רישיון-השימוש יער בריה)
צילום: איתי צ., רישיון-השימוש יער בריה

15. טיול המים הכי טוב: נחל שניר

את תחילתו של נחל שניר שבגליל העליון, אולי לא תוכלו לפגוש, שכן הוא מתחיל כ-60 ק"מ בעומק לבנון, נקרא על שם נהר אל-חצבאני, ומהווה את אחד ממקורותיו העיקריים של נהר הירדן. אבל חלקו שעובר בשטח ישראל נפרס על 14 ק"מ, ומהווה יעד אידיאלי לטיולי מים לקבוצות חברים, זוגות ומשפחות עם ילדים. הליכה לאורכו של נחל שניר היא חוויה של ממש, ועוברת דרך בריכה קטנה ובה מפל מים מלאכותי (מקום נהדר לבילוי עם הקטנטנים), פלגים קטנים שחוצים בדרך והנוף היפיפה של יער גדות. כמו כן, בסמוך לבריכות השכשוך נמצאת מרפסת תצפית מקסימה במיוחד שמשקיפה על הנחל.

איפה? מכביש מספר 99 שמוביל מקריית שמונה לשאר ישוב, פונים צפונה לכיוון מעיין ברוך. חונים בחניון המעיין וממשיכים רגלית לעבר המסלול המעגלי

נחל שניר (1) (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock

16. המעיין הכי טוב: עין הנציב

ברגעים מסוימים (ועם הפילטר הנכון באינסטגרם), קשה להאמין שמעיין עין הנציב נמצא בארץ. המעיין היפהפה והכמעט סודי, נמצא בקיבוץ עין הנצי"ב שבעמק בית שאן וברגע שתראו אותו – לא תרצו לעזוב. מי המעיין נקיים וצלולים ויוצרים גוון טורקיז משגע ומסביב, כמו כדי להשלים את התמונה, גדלה צמחייה ירוקה עם דקלים שלא רק מוסיפים לאווירה המדברית אלא גם יוצרים פינות מוצלות להנאת המבקרים. הבריכה עצמה נעימה, גדולה ועמוקה (מגיעה עד לעומק של כארבעה מטרים), דבר המאפשר לקפוץ ממשטח הקפיצה המיוחד שבמקום, לשחות וגם לצוף על מזרנים שמבקרים אוהבים להביא עמם.

איפה? מכביש 90, מעט דרומית לבית שאן, יש לפנות מזרחה לכביש 6678, עד לחבל הקיבוצים הדתיים של עמק בית שאן

עין הנציב (צילום: Photo by Hadas Parush Flash 90 )
צילום: Photo by Hadas Parush Flash 90

17. פארק המתקנים הכי טוב: לונה פארק תל אביב

לאחר יותר מ-40 שנות פעילות, אין ספק שלונה פארק תל אביב הוא מוסד מכונן בילדות ישראלית. בין אם אתם ילדים או בני נוער, הורים לקטנטנים או בוגרים שפשוט בא להם לחזור קצת לילדות - כל אחד יכול ליהנות בלונה פארק. המתקנים הם בחלקם נוסטלגיים, כמו הגלגל הענק, ספינת הפיראטים ורכבת השדים (שנשארת בגדר חוויה כיפית, הרי היא לא באמת מפחידה), ובחלקם כאלה שיקפיצו לכם את האדרנלין, כמו הטופ ספין (לשעבר "הסוכרייה"), הבלאק ממבה וכמובן האנקונדה הקלאסית שפועלת בלונה פארק כבר 18 שנה. בראש רשימת המתקנים המאיימים נראה שניצב דה קינג, מתקן חדש יחסית שעולה לגובה 25 מטרים ומבצע היפוכים של 360 מעלות.

איפה? מתחם מרכז הירידים (גני התערוכה) בתל אביב. הכניסה לפארק היא משדרות רוקח, מול חניון גני יהושע

לונה פארק (צילום: Photo by Moshe Shai Flash90 )
צילום: Photo by Moshe Shai Flash90

18. שמורת הטבע הכי טובה: עינות צוקים

בשמורת עינות צוקים (עין פשחה) יש את כל מה שמרכיב טיול טבע מוצלח - בריכות שכשוך ורחצה נעימות, מסלולי הליכה עם צמחייה שופעת, נקודת תצפית על ים המלח ופיסת ארכיאולוגיה מרתקת. בריכות השכשוך מלאות כל השנה, כשהבריכה העמוקה, בריכת "תמר", פתוחה לרחצה בחודשים יולי ואוגוסט בכל ימות השבוע, ומאמצע מרץ ועד סוף נובמבר - רק בסופי שבוע ובחגים. בחלקה הדרומי של השמורה תוכלו ליהנות ממסלול הליכה בין בריכות מים צלולים וצמחייה שופעת (שימו לב: הכניסה לחלק זה של השמורה מתאפשרת לקבוצות בליווי מדריך בלבד, ובסופי שבוע נערכים סיורים מסודרים במסלול). באזור השמורה נסוג קו החוף יותר מקילומטר בעקבות התייבשות ים המלח ומנקודת התצפית במקום תוכלו להתרשם מהשינויים שחלו באזור בשנים האחרונות. ולא די בזה, בתחום השמורה נמצא שריד היסטורי עתיק. מצד קדרון (חורבת מזין) הוא מעגן ספינות מבוצר מהתקופה החשמונאית. מדובר באתר ארכיאולוגי ייחודי, המספק עדות לכך שבתקופה ההיא שימש ים המלח כעורק תחבורה משמעותי. אין מי שיגיע לשמורת הטבע הזאת ולא ימצא כבר ממה להתלהב.

איפה? השמורה שוכנת בצפון ים המלח, 3 ק"מ דרומית לקיבוץ קליה על כביש 90. כתבו בוויז: שמורת טבע עיינות צוקים (עין פשחה)

עינות צוקים (צילום: ori for nora siperman)
צילום: ori for nora siperman

19. המערה הכי טובה: מערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין-מערות מרשה

בטח לא תופתעו לגלות שמערות פעמון נקראות כך על שם צורת הפעמון הייחודית שלהן. מאחורי צורת הפעמון עומד הסבר מעניין - מאחר והמטרים הראשונים של האדמה היוו שכבה קשה במיוחד וקשה היה לחצוב בה, חצבו את הפתח העליון למערה כפתח צר, ולאחר השכבה הקשה הרחיבו את החציבה. באזור שפלת יהודה נמצאות כ-800 מערות פעמון המרוכזות בקבוצות, כשמוקד מרכזי הוא הגן הלאומי בית גוברין ובו מאות מערות פעמון ומנהרות תת-קרקעיות שמחברות ביניהן.

איפה? לגן הלאומי בית גוברין-מערות מרשה ניתן להגיע בשתי דרכים עיקריות. האחת, דרך כביש 40 לכיוון באר שבע, נוסעים עד צומת פלוגות ופונים שמאלה לכביש 35 ומכאן ממשיכים עם הכביש עד לצומת הכניסה לקיבוץ בית גוברין, בו פונים ימינה לעבר הגן הלאומי. השנייה, לבאים מכיוון ירושלים, דרך כביש 38 לכיוון בית שמש, חולפים על פני בית שמש וממשיכים לכיוון צומת עזקה, ומשם לצומת הכניסה לקיבוץ בית גוברין.

מערות הפעמון (צילום: Chai wikimedia)
צילום: Chai wikimedia

20. הגג הכי טוב: פוליהאוס

מלון הבוטיק פוליהאוס שנמצא בכיכר מגן דוד ההיסטורית בלב תל אביב, ממש בכניסה לשוק הכרמל, מזכיר לנו למה אנחנו כל כך אוהבים את העיר שלא עוצרת לרגע. מעבר לכך שמדובר באחד מבתי המלון המדוברים בארץ, הממוקם במבנה באוהאוס איקוני, הגג של פוליהאוס הוא תופעה בפני עצמה. על גג המבנה, שעבר תהליך ארוך של שימור ושחזור בהתאם לכללים הנוקשים של העיר הלבנה, ניצבת בריכת אינפיניטי מהממת (ומחוממת בחורף) שצופה לעבר הים התיכון, ולצדה תוכלו למצוא בר אופנתי שמשקיף אל האזור שבין שוק הכרמל לים, ג'קוזי ופינות שיזוף מעוצבות. המקום הקסום פתוח הן לאורחי המלון והן לאורחים מן החוץ, ואם אתם באמת אוהבים את תל אביב – מדובר בחוויה שלא תרצו לפספס.

איפה? נחלת בנימין 1, כיכר מגן דוד, תל אביב

פולי   (צילום: אסף פינצ׳וקאהוס)
צילום: אסף פינצ׳וקאהוס

21. האטרקציה החינמית הכי טובה: גני רמת הנדיב

גני רמת הנדיב היפהפיים אמנם נמצאים לא רחוק מזיכרון יעקב, אולם בכניסה אליהם תרגישו בקלות שאתם בכלל מטיילים בפארק במערב אירופה. הגנים המטופחים מהווים מוקד משיכה למטיילים ולתיירים, ולא בכדי. במקום תמצאו מסלולי טיול רבים, שלאורכם גנים שונים לפי נושאים, וביניהם גן המפלים, גן הוורדים, גן הדקלים, גן האירוסים וגן הריחות. אטרקציה נוספת במקום היא גן טביעת כף הרגל - מדובר בגן צבעוני המלא בפרחי צוף צבעוניים שנועדו להפוך את הגן לגינת פרפרים. הגן נבנה בצורת כף רגל ענקית, כדי להדגיש את טביעת כף הרגל האקולוגית של האדם, כלומר השפעתו של האדם על הטבע. גני רמת הנדיב הוקמו סביב קבריהם של הברון רוטשילד ורעייתו עדה, שנקברו במקום בשנת 1954, בטקס ממלכתי של קבורה מחדש. משפחת רוטשילד היא האחראית על טיפוח המקום ומממנת את פתיחת הגנים לקהל הרחב ללא תשלום.

איפה? הכניסה לרמת הנדיב נמצאת בין זיכרון יעקב לבנימינה, על כביש 652. השילוט מפנה מערבה אל רמת הנדיב

גני רמץ הנדיב (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

22. האטרקציה האקסטרימית הכי טובה: כדור פורח בגלבוע

נפתח בכך שהאטרקציה הבאה לא מיועדת עבור מי שגבהים גורמים להם לתחושות סחרחורת, בחילה או רעד קל. אם אתם עדיין איתנו, טיסה בכדור פורח בגלבוע היא בהחלט חוויה ייחודית ויש שיאמרו בלתי נשכחת. אחד הדברים המיוחדים בטיסה בכדור פורח, הוא שמדובר בחוויה שבה תראו נוף מדהים וציורי, של מישורים ירוקים, אינספור עצים ובתים כפריים, ברוגע ושקט יוצאי דפן ובתחושה שאתם במרחק נגיעה מהשמיים.

איפה? טיסות בכדור פורח יוצאות מעמק חרוד בחלקו המזרחי של עמק יזרעאל, למרגלות הר הגלבוע

כדור פורח בגלבוע (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

23. הסיור המודרך הכי טוב: המסע המרתק אל עולמם של בעלי המלאכה והיוצרים בישראל

"המסע המרתק אל עולמם של בעלי המלאכה והיוצרים בישראל" הוא סיור מרגש ונוסטלגי אל זיכרונות הילדות שלנו, בעקבות מקצועות שהולכים ונעלמים מן העולם. במהלך הסיור, שאורכו בין 3-4.5 שעות, מבקרים בסדנאות קטנות, פוגשים את בעלי המלאכה, רואים את עבודתם ושומעים את סיפוריהם האישיים. בין בעלי המלאכה שלוקחים חלק בסיור, נמצאים בית מלאכה לייצור מטקות ושש-בש, בובנית בעלת אוסף בובות נדיר שמתקנת בובות, רסטורטור של רהיטים עתיקים ועוד. הסיור עובר אצל בעלי מלאכה שהצליחו להתאים את עצמם לשינויים הגלובליים בעולם המודרני, כמו גם במקומות שנאלצו להיסגר, וכעת לא נותרה מהם אלא עדות לבית המלאכה הישן.

איפה? הסיור מתקיים בת"א

המסע אל עולמם של בעלי המלאכה והיוצרים בישראל (צילום: הדס אלדר  )
צילום: הדס אלדר

24. הפינוק הכי טוב: הד-רום

בלב תל אביב התזזיתית, נמצא אי של שקט, מקום אידיאלי לנקות את הראש. הד-רום (Headroom) הוא ספא אורבני שמתמקד בראש, ומציע טיפול בטכניקת Equipoint שפיתחו מקימי המקום. מטרתו של הטיפול היא לשחרר את המתח והלחץ של המטופל, כך שיגיע לשקט ורגיעה פנימיים וטוטאליים. אגב, בהד-רום מתארים את הטיפול כדרך להתנתק כדי להתחבר מחדש ולהיטען באנרגיות - להטעין את הגוף ממש כמו שאנו מטעינים את הסלולרי. אורכם של הטיפולים הוא 15-45 דקות, ובהד-רום מבטיחים שינוי גדול בהרגשה כבר בתום הטיפול, בזכות ההשפעה המיידית של המגע בראש על הגוף והנפש. הטיפול נעשה בישיבה, בלבוש מלא, בתא אינטימי, תוך שהמטופל יכול לבחור את המוזיקה שהוא מעדיף. בשורה התחתונה: רוגע אקספרס.

איפה? דיזנגוף סנטר, תל אביב (בניין A, קומה 1-)

הד רום (צילום: אפרת מזור )
צילום: אפרת מזור

25. קיר הטיפוס הכי טוב: קיר ירושלים

קיר הטיפוס בירושלים מהווה אתר שהוא בגדר חובה לחובבי הטיפוס הוותיקים ולמתחילים בתחום גם יחד. מדובר במתחם שמכיל מעל ל-700 מטרים של שטחי טיפוס, שטחי בולדרינג ואזורי טיפוס למתחילים ולמתקדמים, כולל קיר למטפסים מתקדמים במיוחד, בעל שיפוע שלילי של 21 מטרים. מדי שנה, נערכות בקיר ירושלים תחרויות טיפוס במסגרת סבב אליפות ישראל בטיפוס, וכן תחרויות לילדים, הרצאות וסדנאות.

איפה? אצטדיון טדי, שער מזרחי

קיר ירושלים (צילום: arye deutsch)
צילום: arye deutsch

26. הקטיף העצמי הכי טוב: קטופותי, בית לחם הגלילית

בין אם אתם באים עם בני הזוג, עם הילדים או עם חברים - קטיף עצמי מבטיח שיהיה לכם יום מהנה וטעים. קטופותי היא חווה חקלאית קסומה שנמצאת בשדות המושבה הטמפלרית, ומוקפת בעצים ירוקים, צמחיית חורש ושדות פתוחים. המקום פתוח לכל אורך השנה, וניתן לקטוף בו פירות, ירקות, צמחי תבלין ופרחים. אז מה קוטפים? זה תלוי בעונה. תוכלו ליהנות מפטל, אסנה, גויאבה, ענבים, נענע, רוזמרין, גרניום ועוד ועוד. בסמוך לקטופותי נמצא מושב בית לחם הגלילית, מוקד עניין בפני עצמו. במקום מתגוררות כ-200 משפחות, חלקן בבתי טמפלרים עתיקים, כשרוב התושבים מתפרנסים ממקצועות חופשיים ומחקלאות. ביישוב תוכלו לבקר בעסקים תיירותיים שונים, כמו חוות תבלינים, סיורי טרקטורונים, ספא ועוד.

איפה? נוסעים לכיוון בית לחם הגלילית, ולפני השער פונים ימינה בכביש כורכר מסומן (נסיעה של כקילומטר).

קטופותי (צילום: Liraz Sinroza9pg)
צילום: Liraz Sinroza9pg

27. הגינה הציבורית הכי טובה: אקו פארק חדרה

בכל מה שקשור לגינות ציבוריות - חדרה לגמרי על המפה. אקו פארק הוא פארק אקולוגי ייחודי ששטחו 72 דונם, והוקם מתוך תפיסת קיימות והתייעלות אנרגטית. הפארק, שעלותו הגיעה לכ-32 מיליון שקלים, כולל שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, נקודת תצפית המשקיפה על הפארק וכן מעל לחמישים מתקני משחקים מודרניים ומעוצבים שיובאו מאירופה, רובם מונגשים לנכים. עובדה מגניבה במיוחד על אקו פארק, היא שהפארק מהווה "מיקרו אקלים". המשמעות היא שהפארק יוצר מעין אקלים מקומי, תוך השפעה על הטמפרטורה במקום, באמצעות צמחייה צפופה, אגם מים אקולוגי, הצללה והגברת זרמי האוויר ע"י שינוי בתוואי הקרקע.

איפה? רחוב משמר הגבול 27, חדרה (בלב שכונת הפארק, בין הרחובות משמר הגבול וחטיבת הנחל)

אקו פארק חדרה (צילום: מוריס אוחנה)
צילום: מוריס אוחנה

28. נקודת העצירה הכי טובה בדרך: Route 90 - מעדנייה בערבה

אחרי שהכרזנו על כביש 90, הכביש הארוך בארץ, כרוד-טריפ המושלם, מתבקש שנספר לכם מהי נקודת העצירה הטובה ביותר לאורכו. ובכן, מדובר במעדנייה המושקעת שקראו על שמו: " Route 90 - המעדנייה", שמבטיחה שלא תצטרכו להסתפק עוד בכריכים תעשייתיים ומשקאות בפחיות מתחנות דלק. כריכים עשירים, סלטים המורכבים מירקות טריים שמציעה אדמת הערבה, פלטות של גבינות ונקניקים ומוצרים לפיקניק המושלם, יחכו לכם במעדנייה הזאת שהיא גם מקום בילוי לכל דבר. עם רדת הערב, המקום עובר לתפקד כטאפאס-בר שפתוח עד אחרון הלקוחות והופך את העצירה בדרך לחלק שהוא בלתי נפרד מהטיול עצמו.

כביש 90 route90  (צילום: תום אלדר המעדנייה)
צילום: תום אלדר המעדנייה

איפה? מרכז תעסוקות, בכניסה ליישוב צוקים

29. מרכז המבקרים הכי טוב: עלית

אם הסרט האהוב עליכם בילדות היה "ווילי וונקה ומפעל השוקולד", כנראה שתשמחו לבקר במפעל השוקולד והממתקים של עלית. ברזי שוקולד, מקררי ענק של שוקולד ופסי ייצור של חטיפי השוקולד המוכרים של עלית - את כל אלה תפגשו בסיור, שצפוי להציף אתכם באושר בלתי מוסבר (ובכמות ניכרת של סוכר). הביקור במפעל מתחיל בסרט קצר המסביר על תהליך ייצור השוקולד, וממשיך בסיור במפעל עצמו, לא לפני שלבשתם חלוק וכובע לטובת הסטריליות. במפעל תפגשו בין היתר את מכונות ייצור השוקולד ואת מכונת הבזוקה המשגעת. קשה להישאר אדישים לניחוחות השוקולד החזקים במפעל, וכנראה שלא תוכלו לעצור את עצמכם מלטעום כמות ניכרת של שוקולדים. מזל שיש במקום טעימות, ושבסוף מקבלים שקית הפתעה מלאת דברים טובים שאפשר לקחת הביתה. 

איפה? גלבוע 5, נצרת עלית. הסיור נערך בתיאום מראש, ומיועד למשפחות ולקבוצות מאורגנות 

מרכז המקרים עלית (צילום: שלומי שפר )
צילום: שלומי שפר

30. החוויה האינטרקטיבית הכי טובה: שביל העצמאות החדש בתל אביב

שביל העצמאות נחנך לקראת יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, כשמדובר בשביל הליכה העובר ברחובות תל אביב, ומחבר בין עשרה מוקדים הקשורים בתולדות העיר ובהקמת מדינת ישראל. אורכו כקילומטר ומסלולו מעגלי, והוא מסומן באמצעות פס זהוב שהוטבע במדרכות. בין הנקודות שלאורכן עובר השביל הן הקיוסק הראשון, שהוקם בשנת 1910 והציע גזוז בטעמים שונים; מזרקת נחום גוטמן יפה, בית הכנסת הגדול; מוזיאון ההגנה; מרכז המבקרים של בנק ישראל שממוקם במטה ההיסטורי של הבנק ובית העצמאות. ניתן להתהלך בשביל באמצעות סיורים מודרכים, מפה מודפסת או אפליקציה חינמית. ויש גם הפתעה נחמדה: בעזרת האפליקציה של השביל תוכלו לסייר בין הנקודות השונות כשמלווים אתכם בקולם לא אחרים משלמה ארצי, רבקה מיכאלי או טל מוסרי.

איפה? שדרות רוטשילד והרחובות אחד העם, אלנבי ונחלת בנימין, תל אביב

שביל העצמאות תא (2) (צילום: חן רום )
צילום: חן רום

31. המקום הכי טוב לצלם בו תמונה לאינסטגרם: מוזיאון ראלי בקיסריה

מוזיאון ראלי הפוטוגני הוא מוזיאון לאומנות לטינו-אמריקאית שממוקם בקיסריה, ובו תוכלו ליהנות מיצירות אמנות לטינית רבות, וביניהן גם אוסף גדול של פסלי סלבדור דאלי. מבין המוזיאונים השונים לאמנות בארץ, מוזיאון הראלי בולט ביופיו וממוקם במבנה מפואר בסגנון ספרדי במרכזו של גן פסלים יפהפה. בקומה השנייה של המוזיאון ישנה מרפסת רחבה ובה פסלים שונים, שצופה אל הגן והים. את המוזיאון ייסד בשנת 1993 הארי רקנאטי, אספן אמנות שפרש מעסקיו כדי להקדיש את עצמו לאמנות, והוא השלישי במספר מתוך סדרת מוזיאונים שהקים רקנאטי ברחבי העולם (הארצות הנוספות הן אורוגוואי, צ'ילה וספרד). דבר נוסף המייחד את המוזיאון, הוא העובדה שלא גובים בו דמי כניסה, מתוך עיקרון שבו האמין רקנאטי, לפיו האמנות שייכת לקהל הרחב.

איפה? שדרות רוטשילד, קיסריה

מוזיאון ראלי קיסריה (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

32. מלון היוקרה הכי טוב: דה ג'אפה

מלון היוקרה The Jaffa, שכשמו כן הוא - ממוקם ביפו, נפתח רק לפני חודש לקהל הרחב וכבר מסתמן כאחד המלונות היוקרתיים הכי טובים בארץ. שימו לב לנתונים הבאים: הוא נבנה במשך יותר מ-10 שנים והושקעו בו כ-180 מיליון דולר. במלון יש 121 חדרים, 2 מסעדות שף, עיצוב מוקפד של האדריכל האנגלי ג'ון פוסון שמשלב בין ישן לחדש (במקור שימש המבנה כבית בית החולים הצרפתי) ומעל לכל נוף מושלם לשקיעה.

איפה? לואי פסטר 2, יפו

 

מלון דה גאפה (צילום: עמית גירון)
צילום: עמית גירון

33. המלון האורבני הכי טוב: פאבליקה הרצליה

העובדה שמרגע שנכנסים למלון פאבליקה שבהרצליה מרגישים כאילו נמצאים בניו יורק, היא הפרמטר המרכזי לכך שמדובר במלון האורבני המוביל בארץ. הוא מגדיר עצמו כ"מלון עסקים הפונה לדור המילניום" ונראה שגם מצליח לעמוד בכך. המלון ממוקם בין גורדי שחקים, מעוצב בצורה תעשייתית מודרנית ויש בו לא מעט חללי עבודה משותפים. לכל זה תוסיפו פינוקים כמו אוכל ברמה גבוהה, בריכה על הגג והאפי-האוור וקיבלתם בילוי חוצה דורות.

איפה? אבא אבן 9 הרצליה

 

מלון פאבליקה הרצליה (צילום: אלירן אביטל)
מלון פאבליקה הרצליה | צילום: אלירן אביטל

34. המקום הכי טוב להעביר בו שבוע: חיפה וסביבתה

באילת עמוס, בתל אביב חם וירושלים עשויה להיו טעונה מדי, וממילא כבר סימנתם בהן 'וי' על הכל. חיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, לגמרי מיישרת קו עם מוקדי התיירות שמוזכרות למעלה ומהווה אלטרנטיבה מצוינת למי שמחפש לצאת לנופש ארוך בארץ מבלי לצאת עם חור בכיס. הגנים הבאהים, חופי הים, שוק ואדי ניסנס, והגרנד קניון אלו הקלאסיקות שמרכיבות את רשימת האטרקציות המגוונת שחיפה מציעה. אבל שבוע שלם בה יאפשר לכם להכיר גם את הפינות המתוירות פחות בעיר ובקריות, שלגמרי שוות ביקור. ברחוב מסדה הצעיר והסטודנטיאלי (קראו לו פלורנטין החיפאי) תמצאו חנויות ספרים וינטג', בוטיקים של תכשיטים ובתי קפה קטנים (רשמו לעצמכם עצירת חובה ב'לוקה' שמתמחה בוופל בלגי). קפצו גם למוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, אתגרו את עצמכם בקרקס האימה בקריית ביאליק או בפארק הגשרים בנשר הקרובה ונסו סיור בסאגווי ברחבי העיר. חובבי האדריכלות והאמנות ימצאו עניין במוזיאון האמן הרמן שטרוק ובמוזיאון האדריכל מוניו גיתאי וינרוב. והבונוס העיקרי: המלונות במחירים סבירים ביחס לארץ.

חיפה (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

35. המקום הכי טוב להעביר בו יום שלם: מצפה רמון

לשוטט בטיילת הפסלים, לתצפת על המכתש, לעבור במרכז המבקרים, לעשות קניות בשוק האמנים ולקנא במי שישן במלון בראשית המפואר או אולי אפילו לפרגן לעצמכם לילה בו. יש לא מעט דברים לעשות במצפה רמון, שעדיין נתפס בעיני רבים כמקום שהוא רק עצירה בדרך. אז הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, לעצור ליותר מרגע ולהעביר יום שלם במקום קטן שנמצא באמצע טבע ענק. היעלים שיסתובבו סביבכם רק מוסיפים לאווירה המיוחדת של המקום. כמה תחנות מומלצות: מצפה הכוכבים הנייד אסטרופאן, מרכז הקוסמטיקה הטבעית פארן, גן הפסלים וארוחת בוקר ישראלית בפאב הברך.

מצפה רמון 2 (צילום: shutterstock Lukas Bischoff )
צילום: shutterstock Lukas Bischoff

36. מלון הבוטיק הכי טוב: סטאי יפו

כיכר השעון הוא הלוקיישן הצפוי והפחות צפוי גם יחד לחווית נופש בוטיקית. מצד אחד, ניחוחות של דגים צלויים מהמסעדות מסביב וצפירות רכבים מרחוב יפת העמוס, ומצד שני, ים משגע שנפרס עד אין סוף. מי שיגיע למלון סטאי ביפו שממוקם על חורבות מבנה עתיק מהתקופה העות'מאנית ועבר מאז מיליון גילגולים היסטוריים מרתקים (ובאחד מהם אף הספיק לשמש כלוקיישן בו צולם הסרט המיתולוגי "השוטר אזולאי"), ישכח את כל החסרונות ויהנה ממלון ברמה הכי גבוהה שיש. החל מבריכת ה"אינפיניטי" שנראית כאילו היא מתמזגת עם הים התיכון, דרך חללי האירוח המעוצבים ומסעדת השף, ועד הפרטים הקטנים שעושים הכל. למשל, שירות החנייה האישי שבמסגרתו יחנו עבורכם את הרכב ויביאו לכם אותו כשתבקשו. אם אתם כבר פה, אל תפסחו על הספא התת קרקעי. התענוג כצפוי, לא זול, אבל במקרה הזה התמורה מצדיקה זאת.

איפה? דוד רזיאל 22, תל אביב יפו

 

סטאי יפו (צילום: אמריקה בורגרס)
צילום: אמריקה בורגרס

37. מלון הקונספט הכי טוב: דה ורה

ממש בימים אלה מלון דה ורה בתל אביב מסיים את תקופת ההרצה שלו והוא עושה זאת בהצטיינות לאחר שנבחר על ידי מגזין הטלגרף הבריטי כאחד מעשרת המלונות הכי טובים בתל אביב. הוא הוקם על ידי המלונאי דני תמרי שהגה קנספט ייחודי בשם "אסופה מקומית", ומשמעותו יצירת שיתוף פעולה הדוק עם מעצבים, מותגים וכישרונות מקומיים. במלון יש 39 חדרים ב-4 קטגוריות שונות ובכל אחד מהם תמצאו פריטי אמנות מקומית. מספר אדריכלים אחראים על עיצוב המבנה, ששימש במקור כבית יולדות, והפכו אותו למלון קטן המשתלב בצורה הכי טבעית בתל אביב.

איפה? לילנבלום 22, תל אביב

 

דה ורה מלון בוטיק  (2) (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

 38. המלון הכי טוב למשפחות: גליליון יסוד המעלה

מה שהופך את גליליון למקום מושלם למשפחות הם שני דברים: הראשון הוא העובדה שהמלון ערוך ושמח לקבל ילדים – מה שבא לידי ביטוי באוכל, בפעילויות, במרחב (90 דונם), באטרקציות מיוחדות בחופשות ובחגים וכמובן בבריכה הענקית שנמצאת במרכזו. והשני, הוא העובדה שהוא ממוקם בגליל העליון, בקרבת אגמון החולה ושלל מסלולי טיול מרהיבים ומושלמים למשפחות מחכים לכם מחוצה לו.

איפה? כביש 90, צמוד לאגמון החולה

 

מלון למשפחות גליליון יסוד המעלה (צילום: רותם גולן)
צילום: רותם גולן

 39. ההוסטל הכי טוב: סטיי אין, ירושלים

תרבות ההוסטלים הולכת וצוברת תאוצה בארץ ואידיאלית עבור מי שמחפש פתרון לינה זול ובאווירה של חו"ל. בלב ירושלים נמצא הוסטל סטיי אין (Stay Inn) שמעניק מיטה חמה, ווי פי, המלצות למסלולים וכל מה שצריך כדי לטייל בעיר הבירה ולהרגיש בדרום אמריקה. כמו בכל הוסטל, תוכלו למצוא חדרים משותפים במחיר זול וחדרים פרטיים במחיר זול קצת פחות.

איפה? קינג ג'ורג' 21 ירושלים

 

הוסטלסטיי אין ירושלים (1) (צילום: Karlos Jacobi )
צילום: Karlos Jacobi

40. הסוויטה היוקרתית הכי טובה: נסיה, נטועה

סוויטת הבוטיק נסיה הפכה עוד לפני השקתה לאחד מהמקומות המדוברים בענף הנופש והעיצוב, ועוררה את תשומת לבם של מגזינים בינלאומיים. הסוויטה האקסקלוסיבית אינה מתיימרת להיות עוד מתחם נופש בצפון: היא לא משפחתית, לא למסיבות ובטח לא לילדים. אז מה כן? זו סוויטת יוקרה מדוקדקת לפרטי פרטים עם חבילת אירוח שלמה הכוללת קמין, ערכת מוצרי אמבט, שמפניה יוקרתית, שף פרטי, קינוחי קונדיטוריה וכיאה למקום שכזה אפילו מארח אישי שיעמוד לרשותכם בכל זמן שהותכם. מה עוד? חצר היפהפייה ומבודדת באופן מוחלט הצופה אל הגליל, ובה בריכת שחייה מפוארת, מחוממת ומקורה, וג'קוזי ספא ענק. בתוך הסוויטה המרהיבה תמצאו פרטי ריהוט משוחזרים בני 150 שנה מאנגליה, ועם כל זה, לא מן הנמנע שתשתכנעו שאתם בני מלוכה. רק תיזהרו שלא להאמין לזה ולהתרגל אל כל הטוב, כי לילה פה עולה 3,000 שקל באמצע השבוע ו-3,500 שקל בסופ"ש. לא לפשוטי העם.

איפה? מושב נטועה שבגליל המערבי, 20 דקות מנהריה

נסיה (צילום: אלברט אדוט,  יחסי ציבור )
צילום: אלברט אדוט, יחסי ציבור

41. הצימר הכי טוב לזוגות: תמר וגפן, מצפה הילה

תמר וגפן הם בני זוג שהחליטו לעשות הכל כדי להעניק את החוויה הזוגית האולטימטיבית. הם אמנם מגדירים עצמם כמלון בוטיק לזוגות, אך האווירה וההרגשה היא של צימר אינטימי למדי. במקום ישנם רק שלוש סוויטות שכל אחת מהן מצוידת בג'קוזי, ארוחת בוקר, שוקולדים ויקב משפחתי צמוד כדי לסגור הרמטית את כל מה שצריך כדי להעביר חופשה זוגית על פי הספר.

איפה? מצפה הילה

תמר וגפן (צילום: לילי זהר )
צילום: לילי זהר

42. הצימר המבודד הכי טוב: מדברא

בשביל להגיע לצימר מבודד באמת צריך שיהיה סביבך מרחב אינסופי, ובשביל מרחב אינסופי צריך לנסוע לדרום הארץ. במדברא תמצאו את השילוב המושלם בין בדידות מדברית לפינוק שבצימר דה לוקס. במתחם פזורות רק תשע בקתות בגדלים שונים כשבחלקן יש חמאם עץ, בריכה, ריהוט גן, מיטה ענקית וכמובן המון המון מרחב מדברי שהוא רק שלכם.

איפה? צוקים, כ-110 ק"מ צפונית לאילת

מדברא (צילום: גלית דויטש)
צילום: גלית דויטש

 43. המקום הכי טוב למסיבת רווקות: אחוזת צוריאל

וילת היוקרה שנמצאת במושב צוריאל בגליל המערבי כוללת את כל מה שצריך למסיבת רווקים/ רווקות: בריכה, ג'קוזי, 5 חדרי שינה שיודעים להכיל עד 25 אורחים, 3 מקלחות, מטבח חיצוני, טלויזיה גדולה, שולחן פינג פונג ופינוקים כמו יין, שוקולדים, פירות ומכונת קפה. הקישוטים והשלטים המתבקשים - עליכם.

איפה? מושב צוריאל

וילה צוריאל רוחמה (צילום: וילה צוריאל רוחמה)
צילום: וילה צוריאל רוחמה

 44. האורחן המדברי הכי טוב: חאן בארותיים

אם אתם רוצים להתחבר לאווירה המדברית בצורה הנוחה והמשתלמת ביותר, כלומר ברמה אחת מעל אוהל בחניון לילה ואחת מתחת לצימר בוטיק מדברי, חאן בארותיים הוא הפתרון המושלם. אתם יכולים לבחור באיזו בקתה מתאים לכם לישון: זוגית או משפחתית, או שאתם בכלל מעדיפים אוהל ענק וקבוצתי. כך או כך, במקום תוכל ליהנות גם מטיולי גמלים, ותקבלו ארוחות בוקר בסגנון בופה וערב בסגנון חפלה. האווירה המדברית והנוף גם כלולים במחיר.

איפה? מצפה עזוז

 

חאן בארותיים (2) (צילום: טל גליק)
צילום: טל גליק

45. הספא הכי טוב: אקאשה ירושלים

הספא שממוקם במלון ממילא היוקרתי שבירושלים מעניק את כל מה שתרצו לקבל ביום הפינוק שלכם. מרכז טיפולים, סאונות, בריכה, חדר כושר ואפילו חוגי יוגה וחדר מדיטציה. ואם זה לא היה מספיק משכנע, המקום נבחר בעבר לאחד מתשעת אתרי הספא הטובים בעולם על ידי מגזין "טרוולר".  

איפה? המלך שלמה 11, ירושלים

 

ספא אקאשה (2) (צילום: עמית גירון )
צילום: עמית גירון

46. המקום הכי טוב לצאת לרוץ בו: דרך השדות, קיבוץ צאלים

מסלול הריצה שקיבל את השם "דרך השדות" יוצא מקיבוץ צאלים ונפרש לאורך כ-20 ק"מ שעוברים באתרי מורשת ושדות חקלאיים עד לסיומו בחבל שלום. מי שרוצה קצת לקצר יכול להיכנס למסלול באמצע הדרך – בקיבוץ גבולות. לא מעט רצים שמתאמנים למרתון בוחרים לרוץ בשביל שהוכשר ופותח על ידי קק"ל, מכיוון שהוא מישורי וארוך מספיק כדי שתוכלו לגוון ולא לעשות הלוך-חזור יותר מדי פעמים.

איפה? בכניסה לקיבוץ צאלים

דרך צאלים (צילום: יעקב שקולניק)
צילום: יעקב שקולניק

47. מתחם הכושר הפתוח הטוב ביותר: גני יהושע, תל אביב

הטרנד שבו מתאמנים נוטשים את חדרי הכושר הסגורים ועוברים להתאמן בחוץ הוא אמנם לא חדש, ואפילו הסלבס בר הצטרפו אליו, אבל מתחם הכושר הפתוח הגדול בארץ שנפתח בגני יהושוע, דווקא כן. הוא מתפרש על 1,300 מ"ר ומכיל 30 מתקנים, מסלול ריצה מעגלי, צלייה ומוזיקה שפועלת לאורך כל היום. אם אתם חייבים ליווי של מדריך, במתחם הכושר תמצאו חצי פתרון לכך על ידי ליווי צמוד באפליקציה ייעודית. 

איפה? גני יהושוע, ספורטק צפון, תל אביב

מתחם הכושר גני יהושוע (צילום: יפעת טרבלסי )
צילום: יפעת טרבלסי

 48. הבריכה הכי טובה: הבריכה הסודית ראמה

הבריכה הסודית, המתוחזקת על ידי משפחה דרוזית מכפר ראמה, היא לא באמת סודית ואת השילוט אליה ניתן לראות בגדול מכביש 85. השם "סודית" נשמר עוד מהתקופה שהייתה בריכה טבעית ופחות מוכרת, אך מאז עברו בה הרבה בטון ומים והבריכה הטבעית הפכה לבנויה, לציבורית ובתשלום. רק הדרך אליה נשארה לא סלולה ותאלץ אתכם לנהוג כקילומטר בין עצי הזית בדרך עפר, מה שדווקא מוסיף לחוויה המסתורית של המקום. הבריכה עצמה היא בגודל חצי אולימפי (25 מטרים) ומוקפת בעצים מכל עבר.

איפה? כפר ראמה

הבריכה הסודית ראמה (צילום: נעים כרום)
צילום: נעים כרום

 49. חנות הספרים הכי טובה: המגדלור

הנה משימה בלתי אפשרית - להיכנס לחנות הספרים המגדלור בגן החשמל ולצאת בידיים ריקות. המגדלור הוקמה לפני שמונה שנים, אבל הנוכחות שלה בתל אביב מרגישה כנצח והשיטוט בה מרגיש כמו בתוך קופסת אוצרות קטנה. תמצאו שם הוצאות ספרים קטנות ועצמאיות, ספרי עיון מרהיבים בנושאי לייפסטייל, ספרות להט״בית, מגזינים מכל העולם, משחקים, פוסטרים, הדפסי אמנות ומוצרי נייר משגעים שנבחרו בקפידה וחדר שלם שמוקדש לספרי ילדים. בנוסף, מקיימים במקום אירועי ספרות ותרבות. זהו המקום המושלם לקנות בו מתנה לחובבי ספרים, ואין סיכוי שלא תצאו ממנו גם עם מתנה לעצמכם.

איפה? לבונטין 1, תל אביב.

מגדלור חנות ספרים (צילום: דניאל שכטר)
צילום: דניאל שכטר

50. הפודקאסט הכי טוב: גיבור תרבות, תאגיד השידור הציבורי 

נראה שבשנתיים האחרונות בכל יום נפתח פודקאסט חדש, ובכל תחום: מיזמות, גידול ילדים ויוגה ועד קומפוסט ואוגרים. אבל יש אחד שתפס את אוזנינו במיוחד. מדובר בפודקאסט "גיבור תרבות", ששואף להיות המדריך שלכם לתרבות פופולרית, מעין מורה נבוכים שימושי ומחכים על דמויות איקוניות בקולנוע, בטלוויזיה, במוזיקה ובספרות. בקיצור, מה שיסדר אתכם בשיחות סלון. מה השפיע על הבמאי האגדי אינגריד ברגמן ליצור את סרטיו? איך שומרת מלכת אנגליה על מעמדה לאורך 65 שנה? איך פיצחה אגתה כריסטי את השילוב בין אימה לבידור? ומה הופך את מדונה למדונה? חוקרי התרבות ד"ר דוד גורביץ וד"ר דן ערב יחד עם העיתונאי יונתן גת מתכנסים מדי שבוע לשיחה של ארבעים דקות על דמות מרכזית שאתם צריכים להכיר או שאף פעם לא באמת הבנתם עד הסוף את ההשפעה שלה. תאזינו, זה טוב.

איפה? כאן

גיבור תרבות צילום מסך (צילום: צילום מסך )
צילום: צילום מסך

51. המוזיאון הכי טוב: מוזיאון ישראל

אחרי שיפוץ נרחב ו-53 שנות פעילות, מוזיאון ישראל הוא עדיין המוזיאון עם האוסף המקיף והמרשים ביותר בארץ של פריטי אמנות מקומית ובינלאומית, ארכיאולוגיה ויודאיקה, כולל אוספים שהובאו מרחבי העולם כתרומה למה שנחשב למוזיאון הממלכתי של ישראל, כשהממשלה, הסוכנות היהודית ועיריית ירושלים הם חלק מבעליו. השיפוץ המקיף שעבר המוזיאון ופתיחתו המחודשת ב-2010 הפכו אותו לנגיש ורלוונטי מתמיד, ובימים אלה מוצגת בו אחת התערוכות המדוברות של השנה, שסוקרת את אבולוציית עולם האופנה הישראלי.

איפה? שדרות רופין 11 הקריה, ירושלים

 

מוזיאון ישראל (צילום: Roman Yanushevsky  Shutterstock.com )
צילום: Roman Yanushevsky Shutterstock.com

52. תיאטרון הפרינג' הכי טוב: תיאטרון הבית

בעוד התיאטראות הגדולים בארץ נמצאים כמעט כולם בגירעון כמעט תמידי, צוות תיאטרון הבית הקטן והצעיר שהוקם ביפו לפני שנתיים בלבד מתנהל בזהירות, אך בשאפתנות בלתי מבוטלת. בהעדר מימון מהמדינה ועם כספים שמוענקים להם על ידי קרן פרטית, התיאטרון אמנם לא יוזם הפקות מקוריות משלו, אבל הוא, נכון לעכשיו, הבית הרלוונטי ביותר עבור יצירה צעירה מקומית בתחום התיאטרון והמחול. תחת הניהול האמנותי של מרינה בלטוב וג׳ייסון דנינו הולט, התיאטרון הצעיר הפך תוך זמן קצר לשחקן משמעותי בעולם התרבות, תוך שהוא ממלא חלל עצום שהיה בשדה התיאטרון המקומי. מדובר באלטרנטיבה מצוינת לתכנים שמציעים התיאטראות הגדולים והזדמנות להיחשף ליצירה חדשה ופורצת דרך.

איפה? נעם 5, שוק הפשפשים, יפו

תיאטרון הבית פנים (צילום: תיאטרון הבית פנים)
צילום: תיאטרון הבית פנים

53. אולם הקולנוע הכי טוב: אולם IMAX, יס פלאנט ראשון לציון  

נדמה שבכל הנוגע לאולמות הקולנוע הטובים בארץ, יש קונצנזוס - המתחמים של יס פלאנט מציעים את החוויה הכוללת החדשנית והמפנקת ביותר, עם איכות תמונה גבוהה, מושבים נוחים שמסודרים כך שאף אחד לא יסתיר, נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות וכמובן מתחם VIP מפנק. המירוץ כאן היה צמוד מאוד - יס פלאנט איילון וירושלים שניהם נמצאים אי שם בראש הרשימה, אבל סקר קצר בין חובבי קולנוע הבהיר את התמונה - יס פלאנט ראשון לציון הוא האהוב מכולם, ובתוכו אולם האיי-מקס היחיד בארץ, עם פונקציות הקול ורזולוציית התמונה המתקדמות ביותר שמעניקות את חווית הצפייה הטובה ביותר בעולם.

איפה? המאה ועשרים 4, ראשון לציון

יס פלאנט ירושלים אולם IMAX (צילום: לנס הפקות)
צילום: לנס הפקות

54. פסטיבל הקולנוע הכי טוב: פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה

הסימן הראשון לכך שמגיע זמנו של פסטיבל חיפה בכל שנה הוא כמות הפוסטים בפייסבוק של אנשי מרכז ודרום שתרים אחר טרמפ לעיר הצפונית. הפסטיבל נוסד ב-1983 ומדי שנה, במהלך סוכות, מציג מאות סרטים מרחבי העולם לצד כיתות אמן וכנס פיצ׳ינג ליוצרי קולנוע וטלוויזיה. העובדה שהוא מתקיים בצפון רק מוסיפה לו נופך של חופשה, כשהעיר כולה נצבעת בצבעים תרבותיים במהלך ימי הפסטיבל, כולל הופעות מוזיקה, פעילויות לילדים וגם סרטים שמוקרנים תחת כיפת השמיים ופתוחים לקהל הרחב.

איפה? אולמות ההקרנה ברחבי חיפה

ויקיפדיה פסטיבל הסרטים חיפה (צילום: deror avi )
צילום: deror avi

55. חלל האמנות האלטרנטיבי הכי טוב: המרכז לאמנות עכשווית בערד

למרות שהוא עומד בפני עצמו כחלל אמנות משובח, המיקום של המרכז בעיר הדרומית ערד רק מעצים את חשיבותו. הוא נאצר בקפידה על ידי ד"ר הדס קידר ושם לעצמו למטרה מוצהרת להעמיק את פעילותה של העיר ערד בשדות התרבות והאמנות בישראל. בשטח של 300 מ״ר מוצגות עבודות שיש להן קישור לסביבה הפריפריאלית שבה המרכז פועל ולכן לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר.

איפה? אלעזר בן יאיר 28, ערד

המרכז לאמנות עכשווית ערד (צילום:  Photo by Flash90)
צילום: Photo by Flash90

56. היוזמה האמנותית הכי טובה: זומו, המוזיאון שבדרך

כחלק מהמאמץ להביא אמנות גבוהה לפריפריה הישראלית, נולד כאן אחד המיזמים המקוריים שראינו - המוזיאון הנייד זומו. יוזמיו מתארים אותו כך: "אמנות מגיעה לכולם ואמנות יכולה וצריכה להפוך לשפה שאיתה מייצרים שינוי חברתי בישראל". בהתאם לאג'נדה הזו, המוזיאון התחיל את דרכו בירוחם, כשהתחנה הבאה שלו היא בערד, שם יתמקם למשך שישה שבועות החל מנובמבר הקרוב. על מנת שיוכל לזוז ממקום למקום בקלות ובמהרה, המוזיאון מורכב ממכולות, כשבזומו מקווים לייצר בכל מקום חלל אמנות מודולרי ומשתנה יחד עם תושבי המקום שייקחו חלק בהכתבת הטון האמנותי.

איפה? החל מ-16.11.18 בערד ולאחר מכן ברחבי הארץ

זומו נדב בן ישראל (צילום: זומו נדב בן ישראל)
צילום: זומו נדב בן ישראל

57. ההמבורגר הכי טוב: אמריקה

קשה לספור את כמות ההמבורגרים שתל אביב ולמעשה הארץ כולה התברכו בהם בשנה האחרונה, ונדמה שאין פינת רחוב ללא המבורגריה אחת לפחות. המשימה למצוא את הטוב מכולם היא לא פשוטה, אבל בעינינו ההמבורגר העסיסי של אמריקה, עם הלחמניה הנהדרת, האווירה שהכי קרובה בישראל לדיינר אמריקאי אמיתי ובלי הרבה שטויות מסביב, מנצח את כולם. תוסיפו לידו את פרח הבצל המושלם שלהם ואנחנו מסודרים.

איפה? אלנבי 112, תל אביב

אמריקה בורגרס המבורגר (צילום: רועי הנדלס,  יחסי ציבור )
צילום: רועי הנדלס, יחסי ציבור

58. הכריך הכי טוב: לה מולאן, תל אביב

את זה שהבאגטים של לה מולאן הם הכי טעימים, כמעט כל חובבי הפחמימות יודעים, אבל העובדה שמכינים מהם כמה מהכריכים הכי מוצלחים שיש אולי קצת פחות מוכרת. יש המון אופציות, אבל דווקא הפשוטה ביותר היא גם האהובה עלינו מכולם. כריך האמסטרדם שמציע המקום כולל מריחה נאה של חמאה, גבינת גאודה ומלפפון חמוץ, בתוך הבאגט הפריך והמושלם שלהם. נשמע פשוט מדי? זה בדיוק סוד הקסם שלו.

איפה? בוגרשוב 72, תל אביב

קרואסון מילק בייקרי (צילום: דניאל אלבלק)
צילום: דניאל אלבלק

59. הקרואסון הכי טוב: מילק, יפו

קרואסונים טעימים בישראל הם עניין לא פשוט. במאפיית מילק הקטנה שביפו מייצרים קרואסונים (ועוד מאפים מצטיינים, ביניהם פחזניות זעירות עם ציפוי קראמבל דק שלא) שמתחרים עם לא מעט כאלה שטעמנו בפריז. קלים כמו ענן, עם מליון שכבות דקות, פריכות וחמאתיות, ועושים המון פירורים. אם עד היום לא הבנתם מה כל כך כיף בקרואסון חמאה בלי כלום, נסו את זה של מילק.

איפה? בית אשל 5, יפו

לה מולאן כריך (צילום: איציק עמיאל)
צילום: איציק עמיאל

60. הקונדיטוריה הכי טובה: בייקרי

בכל פעם ששואלים אותנו מהי עוגת השוקולד הכי טובה, התשובה שלנו היא העוגה של הבייקרי. עוגת הגבינה הכי טובה? של הבייקרי. הפחזניות הכי טובות? של הבייקרי. הבנתם את הקטע. כל מאפה שיוצא מהתנורים של הבייקרי הוא כמעט בוודאות הכי טוב מסוגו, ועוד לא התחלנו לדבר על עוגת הסנט אונורה שלהם, שהיא שלמות בצורת פחזניות בקרמל, בצק עלים וקרם פטיסייר.

איפה? בסניפי הבייקרי ברחבי תל אביב

 

עוגת שוקולד בייקרי (צילום: דניאל אלבלק)
צילום: דניאל אלבלק

61. הקצביה הכי טובה: איציק הגדול

הקצביה החדשה יחסית של איציק הגדול היא הקצביה שהכי מזכירה לנו קצביות מפונפנות מחו"ל. הכל נקי, מסודר בקפידה ורוב הבשר גם ארוז באריזות שקופות ומגרות שעושות חשק לקנות הכל. המחירים אמנם לא זולים, אבל קנינו פה את הבשר הכי טעים שקנינו הביתה אי פעם, וזה לגמרי היה שווה את זה. חוץ מבשר יש פה גם את כל מה שתצטרכו כדי להכין אותו, כולל תבלינים, רטבים, גחלים ועוד, ככה שבעצם יש פה את כל מה שצריך למנגל הבא.

איפה? דוד רזיאל 3, תל אביב

קצביית איציק הגדול (צילום: שי אוחיון)
צילום: שי אוחיון

62. המסעדה האתנית הכי טובה: חנן מרגילן

מה יש בה, בחנן מרגילן, שמשאיר אותה שנים בצמרת המסעדות האתניות, וזו שכל השפים ואנשי האוכל אוהבים לאכול בה? ככל הנראה מדובר בקסם שמשפחת פוזיילב, שמנהלת את המסעדה ומבשלת, מכניסה אל האוכל. הכיסונים הבוכרים פה, ובמיוחד כיסוני המנטו המאודים, הם מלאכת מחשבת, כמו גם מנות האורז הבוכרי כמו הבאחש והפלוב. גם שיפודי הבשר פה מעולים, בזכות בן המשפחה ארתור שאחראי על הגריל, ויש אפילו צ'יפס מעולה ועמוס ירק ושום. ותרו על הסלטים המעט תעשייתים ומובטחת לכם ארוחה מושלמת.

איפה? מסילת ישרים 15, תל אביב

מרק דושפרה, מסעדת חנן מרגילן (צילום: מרק דושפרה, מסעדת חנן מרגילן)
צילום: מרק דושפרה, מסעדת חנן מרגילן

63. העיר עם האוכל הכי טוב: נצרת

בזמן שתל אביב נחשבת לבירת הקולינריה הישראלית, בעינינו נצרת היא העיר הכי טעימה בארץ, גם אם יש בה פחות מסעדות. דוכני רחוב מפתים, מסעדות יוקרה טעימות, אוכל ביתי, מתוקים מטורפים וכמעט כל מה שאפשר לחלום עליו. אז אם אתם אוהבים עראייס, קבבים, בקלוואות, חומוס או שווארמה, רוב הסיכויים שבנצרת תמצאו את הגרסה הכי טובה שלהם.

אלמשהדאווי נצרת (צילום: נמרוד סונדרס)
צילום: נמרוד סונדרס

64. השוקולד הכי טוב: איקה

איקה כהן כבר נחשבת במשך כמה שנים לשוקולטיירית הכי טובה בישראל, ויש לה לא מעט פרסים בינלאומיים שמוכיחים את זה. בחנות השוקולד הקטנה שלה ביד חרוצים בתל אביב היא מכינה פרלינים בשיטה הצרפתית שכוללת טבילה בשוקולד במקום הכנה בתבניות. הפרלינים של איקה לא מצועצעים או מקושטים בדרך כלל, כי העיקר בהם הוא איכות השוקולד ועדינות הטעמים, וכך גם לגבי המילויים שלא זועקים בטעם שלהם. מדובר בפרלינים שצריך לאכול בריכוז ורוב קשב, ממש כמו ששותים יין טוב.

איפה? יד חרוצים 11, תל אביב

לשונות חתול איקה שוקולד (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

65. מסעדת הפועלים הכי טובה: שראביכ

המסעדה הקטנה והמופלאה הזו בכניסה לכפר ראמה הצפוני, היא בדיוק ההיפך מכל מה שאתם מדמיינים כשאתם חושבים על מסעדת פועלים (בתוספת של אוכל ערבי מקומי). פה אין סלטים שחיכו כל היום והגיעו מקופסה, או שיפודים משעממים. אפילו מנות שחוקות כמו חציל שרוף או כרובית בטחינה מרגישות פה כמו משהו שאף פעם לא טעמתם. והדובדבן שבקצפת? כיאה למסעדת פועלים, המחירים המגוחכים.  

איפה? לא קל למצוא את המסעדה, אבל מישהו כבר הכניס אותה לווייז, אז תסמכו עליו

 

שראביכ (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

66. הפיצה הכי טובה: פרסקה בקיבוץ מסדה

קשה להאמין שהפיצה הכי טעימה בארץ מתחבאת ליד מקלט של קיבוץ סמוך לכנרת, אבל ברגע שתטעמו פעם אחת את הפיצה כאן, תבינו למה אנחנו מוכנים לנסוע ממרכז הארץ רק בשביל לאכול אותה. תפריט מצומצם המציע 8 פיצות בלבד, תנור פיצות שהגיע מאיטליה ופיצות נאפוליטניות מושלמות עם שוליים תפוחים ובצק דק הם כל מה שיש פה ולא צריך יותר מזה. עצה שלנו: לכו על המרגריטה, כדי להבין איך עושים פיצה פשוטה מושלמת ועל זו עם תפוחי האדמה, המוצרלה, הבצל הירוק והלימון כדי לראות איך משלבים את איטליה עם ישראל לכדי טעם מושלם ששווה להרחיק עבורו.

איפה? קיבוץ מסדה

פיצה (צילום: דניאל לילה)
צילום: דניאל לילה

67. הטבעונית הכי טובה: טופו אן

אם נדמה לכם שאתם מאלה שלא אוהבים טופו, אתם חייבים לעצמכם ביקור בטופו אן. המסעדה היפנית הקטנה בבנימינה מכינה בעצמה כמה סוגים של טופו (שאפשר גם לקנות הביתה), ואפשר להגיד שבמקום הזה הבינו היטב עד כמה חומר הגלם הזה יכול להיות טעים. התפריט קטן, אבל בכל המנות ניכרת עדינות יפנית ביתית, בלי המון תיבול וטעמים תוקפניים, ולאף אחד שאוכל כאן לא יחסר הבשר.

איפה? דרך העצמאות 74, בנימינה גבעת עדה

טופו אן (צילום: גיל  גוטקין)
צילום: גיל גוטקין

68. השווארמה הכי טובה: מוטפאק וסולטנה

לא קיימים פודיז ושאר רודפי תענוגות והרפתקאות קולינריות שלא השתפכו השנה על מנת האיסקנדר הזאת. למעשה, ביומיים אחרי שכתבנו לראשונה על שווארמה מוטפאק, בעלי המקום נאלצו לסגור מוקדם מהצפוי מהסיבה הפשוטה שנגמר הבשר. ההייפ עשה את שלו ושיפוד הכבש גורד וגולף במהירות שיא כדי להשביע את עשרות הגרגרנים הסקרנים. עוד לא יצא לנו לשמוע על מישהו שהתאכזב מהבשר השומני והחמאתי הזה. התרגלנו בארץ לאכול שווארמה עם חומוס וסלט, והמנה הזאת, שמגיעה עם יוגורט חמצמץ וקרמי שמכינים במקום, יוצרת שילוב טעמים היסטרי ומענג, וקשה לחזור אחרי זה לשווארמה הרגילה.


הטבעונים שביניכם ממש לא צריכים לוותר על שווארמה, כי בשווארמת סולטנה החדשה דאגו גם לכם. שני שיפודים עצומים עומדים במתקן, ממש כמו בשווארמיות המוכרות לנו, רק שבמקום בשר כבש, הודו או עגל – פה הבשר הוא פטריות יער, שמרקמן בשרני וסיבי בדומה לבשר מן החי, בשמן זית, סויה ותבלינים. ולא רק זה, תוכלו למצוא שם גם צ'יפס נפלא וחמוצים ביתיים.

איפה? מוטפאק (Mutfak), דרך שלמה 110, תל אביב 
שווארמה סולטנה, אבן גבירול 52, תל אביב

מוטפאק איילה כהן (צילום: איילה כהן)
צילום: איילה כהן

69. החומוס הכי טוב: עכרמאווי

כשמנת החומוס הירקרקה (מפטרוזיליה, תירגעו) של עכרמאווי הוכתרה אצלנו בתור "החומוס הכי טוב בירושלים שאתם מפחדים לאכול", מרבית התגובות לא התייחסו לחומוס, אלא כצפוי, למיקום שלו. לא חסרות חומוסיות מיתולוגיות בעיר הבירה, שבמהלך השנים הן גם קטפו לא מעט תארים גרנדיוזים, אבל נדמה שמעכרמאווי, הממוקם ממש בכניסה לשער שכם, קל יותר להדיר את הרגליים, וחבל – כי כל מי שעושה זאת מפספס חומוס טעים, טרי, חמצמץ ועשיר שמגיע עם כדורי פלאפל קראנצ'יים המתעלים על כאלה המוגשים בהרבה פלאפליות.

איפה? הנביאים 2, ירושלים.

איילה כהן עכרמאווי (צילום: איילה כהן עכרמאווי)
צילום: איילה כהן עכרמאווי

70. המעדנייה הכי טובה: אגתה

יש אי אילו מעדניות ברחבי הארץ שהן חביבות עלינו מאוד, אבל אגתה לטעמנו נמצאת בטופ שבטופ. כל הגעה לכאן היא לונה פארק של טעמים ואפשרויות שאין להן סוף. אנחנו יכולים לבלות שעות רק בלבחור גבינות מתוך המבחר העצום ותוך כדי ללגום מיין צונן במחיר סביר ולדמיין שאנחנו באיטליה, צרפת או ספרד (ולא חלילה באזור המסחרי של רמת החייל בתל אביב, בו באמת שוכנת המעדנייה). חוץ מהמוני הגבינות יש כאן גם נקניקים משובחים, מוצרי דגה, שמנים, חרדלים, זיתים, פסטות, שוקולדים ומרציפנים ושירות בקיא וידעני. והשוס הגדול ביותר, שמבחינתנו הכריע את הכף, הוא העובדה שאפשר גם לשבת כאן לארוחה מעולה המורכבת מכל חומרי הגלם שמציע המקום. המקום אינו כשר.

איפה? ראול ולנברג 24, תל אביב

אגתה אנטולי מיכאלו (צילום: אגתה אנטולי מיכאלו)
צילום: אגתה אנטולי מיכאלו

71. הקבב הכי טוב: השיפודיה של שופן

תחרות קשה במיוחד הייתה על תואר הקבב הכי טוב. לקבבים יש לא מעט ז'אנרים, וכל אחד אוהב את שלו קצת אחרת (אוורירי יותר או פחות, עתיר תבלון או חף מתיבול מיותר, עם ביס עוקצני של שום או עם טעם נקי של בשר). מבחינתנו, את אחת מחוויות הקבב הטובות ביותר אי פעם קיבלנו בשיפודיה של שופן בבאר שבע - מקום שעושה הרבה מאוד כבוד לבשר בכלל, ולקבבים בפרט. האימפריה הדרומית הזאת מאכילה כ-400 סועדים ביום בשיפודים שונים (מלבבות, דרך פרגיות, ועד אנטריקוט או פילה בקר), אבל אנחנו נפלנו בקסם הקבב העסיסי שעשוי כאן פשוט לשלמות ומתובלן במתינות. 

איפה? נורדאו 5, באר שבע. כשר

השיפודיה של שופן (צילום: אמיר נחום)
צילום: אמיר נחום

72. המאפייה הכי טובה: אלחנן

אם יש תחום אחד שבו ישראל אינה נופלת מאירופה הרי שמדובר בפחמימות. יש הרבה מאפיות משובחות בארץ שמציעות לחמים ומוצרי מאפה נהדרים (דלאל בייקרי, בר לחם, לה מולאן, אווה ובתיה ונדב קינוחים, למשל), אבל יש מאפייה אחת מיוחדת, אי שם בקיבוץ משמרות, שעבורה ניסע בכל יום אם תהיה לנו ההזדמנות - וזאת רק בגלל ההיצע המסחרר שאופה אלדד שמואלי והמנות שמוציא תחת ידיו השף גדי בור (כמובן תוך שימוש במאפים והלחמים של המקום). תמצאו כאן לחמים ענקיים מסוגים שונים שהם מהטובים שטעמנו בישראל, מאפים מתוקים ומלוחים שאנחנו חולמים עליהם בלילות (נסו את הבוסטוק בפעם הבאה שתקפצו), וארוחת בוקר שמשלבת בין כל הטוב שיש לתנובת הארץ להציע. רק קחו טיפ קטן מאיתנו, שמרו את העונג הזה לאמצע השבוע כי בימי שישי העומס במקום קשוח במיוחד. 

איפה? בכניסה לקיבוץ משמרות

ארוחת בוקר גוז ודניאל (צילום: טל סיון-צפורין)
צילום: טל סיון-צפורין

73. יקב הבוטיק הכי טוב: עבייה

תעשיית היין הישראלית מצליחה בשנים האחרונות לייצר סביבה סצנה מעוררת תשומת לב, כשיקבים קטנים ובינוניים מוציאים תחת ידיהם יינות מסקרנים ומקוריים. היקב שמשך את תשומת ליבנו באופן הבולט ביותר הוא יקב עבייה - שאין לנו איך להגדיר את היינות שלו באופן אחר מהמילה חוויה (וכן, זה גם אומר שהיקב הזה פחות יעבוד למי שמחפש קלאסיקות או טעמים מוכרים). החל מפתיחת הבקבוק (שחתום בשעווה צבעונית), דרך התווית האלגנטית ועד הטעם יוצא הדופן שמצליחים ביקב הזה ליצור לכל סוג של יין שיוצא תחת ידם. המחירים של יינות עבייה אמנם אינם זולים כלל אך ללא צל של ספק יספקו לחובבי יין מקומי תמורה נאה. אז סעו ליחיעם, שבו על המרפסת והשקיפו סביב תוך לגימה מכוס יין טובה.   

איפה? יחיעם, הגליל המערבי

ארכיון יקב עבייה (צילום: ארכיון יקב עבייה)
צילום: ארכיון יקב עבייה

 

74. המסעדה הכשרה הכי טובה: לה רג'אנס

שוב ושוב אנחנו מתחבטים בשאלת המסעדה הכשרה הטובה בארץ. ושוב ושוב התשובה לא יכולה להיות אחרת מאשר לה רג'אנס במלון המלך דוד בירושלים (על אף שגם למסעדת פסקדו האשדודית מגיע כבוד רב בתחום). לא רק משום שמדובר במסעדה הנמצאת במלון שהוא מונומנט מלכותי, ולא רק כי השף דודו ביטון מצליח להשכיח מאתנו את אילוציו של המטבח הכשר, אלא פשוט כי מדובר באוכל מצוין. מהמנות הראשונות האינטליגנטיות ועד הקינוחים המקוריים ששוברים את המיתוס על מתוקי הפרווה הכשרים. הרמה הגבוהה כאן באה לידי ביטוי בכל פרט ופרט על הצלחת, ותרשים גם סועדים שאינם שומרי כשרות.

איפה? המלך דוד 23, ירושלים

לה רגאנס לדר עגבניות (צילום: יורם אשהיים)
צילום: יורם אשהיים

75. הגלידה הכי טובה: ארטה

גם בתחום הגלידריות יש לישראל הרבה מאוד במה להתגאות. הגלידריות כאן ברמה כל כך גבוהה שהמשימה להכתיר רק אחת הייתה כמעט בלתי אפשרית. איססלון בחיפה, אינדומלה בעכו, בוזה בצפון ובתל אביב, הסיציליאנית הנהדרת שפועלת במרכז הארץ, או קארם התל אביבית. את הכתר עם זאת הענקנו הפעם לארטה, גלידרייה שמוציאה אותנו בכל פעם עם הלסת שמוטה. בארטה תמצאו טעמים קלאסיים מדהימים כמו סורבה שוקולד (שאין דרך לתאר כמה הוא עשיר וממכר), או קרם פיסטוק מדהים, לצד אפשרויות חדשניות ושוות לא פחות כמו גלידת לחם וחמאה, גלידת ריקוטה, תאנים ואגוזי מלך עם דבש. וזה עוד לפני שמנינו יציאות משונות כמו גלידת וניל עם עגבניות שרי ושמן זית (טעמנו, וזה טעים). כל דבר כאן נעשה ברצינות ובהקפדה תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר שאפשר, כדי שתוכלו לטייל בנחלת בנימין כשבידכם גלידה שהיא לא פחות ממופלאה. 

איפה? נחלת בנימין 11, תל אביב

ארוחת בוקר גוז ודניאל (3) (צילום: דניאלה קונטיני)
צילום: דניאלה קונטיני

76. הארוחה העסקית הכי טובה: סנטה קתרינה

סנטה קתרינה היא אחת מהמסעדות הטובות בישראל, אבל על העסקית שלה אנחנו מרגישים שלא מספיק אנשים יודעים - וזה חבל כי מדובר בעסקית כל כך טובה. ארוחת הצהריים כאן כוללת מבחר של מנות ראשונות שמוגשות לשולחן (ויש גם כאלה שניתן להזמין כארוחת צהריים מלאה ונפרדת במחיר של כ-50 שקלים), ביניהן הבייגל הנהדר של סנטה קתרינה, מסאבחה וחריף, סלט ירקות פריכים, כדורי פלאפל תורכי חמים, סלט קישואים וחמוצים מתוצרת הבית. אחרי שפתחתם שולחן תוכלו לבחור ממגוון מנות מעולות שמשתנות כל הזמן ונעות מאוכל נחמה כמו שישקבב על פיתה שרופה עם טחינה ועד מנות שף כמו מרק עגבניות קר עם קלמארי סגול. המחירים מתונים יחסית ונעים בין 68-98 שקלים למנה היקרה ביותר (ביחס למסעדת שף מדובר במציאה), כולל תה קר שנעשה במקום. והכי כיף - אם לא בא לכם להתפלצן, אפשר גם לסגור את ארוחת הצהריים פה בעסקית של שליש בירה ופיצה מהטובות בישראל בעלות של 54 שקלים בלבד.   

איפה? הר סיני 2, מתחם בית הכנסת הגדול, תל אביב

סנטה קתרינה (3) (צילום: דניאל לחיאני )
צילום: דניאל לחיאני

77. הקפה הכי טוב: קפה לוינסקי

מי שמכיר את קפה לוינסקי המשובח בשוק לוינסקי בתל אביב כהיכל הגזוז הישראלי, בוודאי מרים את הגבה לנוכח הענקת התואר הקפה הטוב ביותר דווקא למקום הקטנטן הזה. אבל תנו לנו לספר לכם, שלצד הגזוז המדהים באמת, עם מערומי עשבי התיבול, הפרחים, התמציות, והפירות המותססים המצוינים שמייצרים כאן כוס משקה שלא כדאי לפספס, מסתתר גם קפה מעולה. הקפדנות הבלתי מתפשרת של בני בריגה, שאחראי על קפה לוינסקי, חודרת בכוך הזה לכל פרט, כך שאין מה להיות מופתעים שגם הקפה כאן עשיר, מותאם בדיוק מיטבי לסוג שביקשתם, ועוד כולל לצדו דבר מתיקה מקסים כמו מרציפן משובח. מה עוד צריך לבקש? כוס גזוז לסיום כמובן.

איפה? לוינסקי 41, תל אביב

קפה בקפה לוינסקי  (צילום: בני בריגה )
צילום: בני בריגה

78. בית הקפה הכי טוב: משק עפאיים בבית הנסן

יש המון בתי קפה מצוינים בארץ. כאלה שאפשר להיזרק בהם שעות, כאלה פסטורליים, כאלה אורבניים, כאלה עם קפה מצוין או כאלה שאפשר לשבת בהם לארוחת ערב של ממש. הפעם נודד תואר בית הקפה הטוב ביותר לבירתנו היפה, שתחת כנפיה פועלים בתי קפה משובחים כמו קפה קדוש והזוכה השנתי - משק עפאים בבית הנסן. מקום שללא צל של ספק היינו עוברים לגור בו בין רגע. בית הנסן משלב את הטוב שבכל העולמות, אוכל מעולה (מארוחת הבוקר ועד המאפים), אווירה ירושלמית אמנותית וצעירה, וגם אפשרות להתחמש בגבינות המצוינות של משק עפאים ולקנות שפע מהן הביתה. 

איפה? גדליהו אלון 14, ירושלים

בורקסון, משק עפאים בבית הנסן (צילום: אסף קרלה,  יחסי ציבור )
צילום: אסף קרלה, יחסי ציבור

79. חנות היין הכי טובה: דרך היין

קשה למצוא ספריית יין ומגוון כל כך רחב של אפשרויות לבקבוקים מהארץ ומהעולם, כמו אלה שבחנויות דרך היין ברחבי הארץ. להסתובב בחנויות הרשת זאת הנאה שקשה לתאר לחובב יינות, שלא לדבר על אפשרויות הטעימה שתמיד יש בנמצא והשירות המפורט והמקצועי שיסייע לכם להתאים ציפיות למציאות. בנוסף למגוון הבאמת רחב (ושממשיך להתחדש כל הזמן), ההרצאות ואירועי היין שמקיימים כאן, לצד המבצעים הרבים כמעט בכל סוף שבוע, מאפשרים להכיר המון יינות חדשים ולרכוש אותם במחירים מצוינים.

איפה? בחנויות דרך היין ברחבי הארץ

חנות היין הכי טובה - דרך היין (צילום: אייל טואג באדיבות אתר מפה)
צילום: אייל טואג באדיבות אתר מפה

80. השוק הכי טוב: שוק רמלה

כנראה שאין אדם בישראל שלא בילה לפחות פעם אחת בשוק מחנה יהודה המפורסם בירושלים או בשוק הכרמל התל אביבי העמוס. אבל מבחינתנו, אחד השווקים הטעימים והמשתלמים בישראל נמצא במקום לא אחר מאשר רמלה. מדובר בשוק שמציע תמהיל משובח במיוחד של ירקות ופירות טובים לרכישה במחירים משתלמים בהרבה מאלה של שווקי תל אביב למשל, דגים מלוחים, ממתקים, תבלינים וכמובן בתי אוכל ותיקים שקשה להתחרות בהם כמו הבורקס התורכי בלב השוק שהוא חלום פחמימתי שמנוני (גם את בורקס סיסו פה אנחנו אוהבים), או סנדוויץ' טוניסאי מהמם בטוניסאי של אלי. ביקור חובה.

איפה? רחוב ז'בוטינסקי, רמלה

שוק רמלה

 

81. הבראנץ' הכי טוב: גוז' ודניאל

ארוחות בוקר מפנקות יש לא מעט אבל תודו שבראנץ' זה משהו אחר. לרוב תקבעו לכם אותו לשעה מאוחרת יותר ביום, הוא מכיל בתוכו שתי ארוחות, מספק שובע עד לשעות הערב ובעיקר עמוס בכל טוב. כזה הוא הבראנץ' של "גוז' ודניאל". החוויה הבוטיקית של הבראנץ' הזה מתחילה באווירה הכפרית של המסעדה, ממשיכה בטריות והאיכות של המנות המוגשות בבופה או לשולחן, וכשתסיימו להתפנק, בקלות תוכלו להתבלבל, לחפש את המפתחות לצימר בכיסים - ולהיזכר שבאתם מהבית. הבראנץ' כולל בופה עשיר של גבינות, דגים מלוחים, ירקות טריים, אנטיפסטי, מאפים, ריבות ועוגות, עם מנת ביצים לבחירה (התוספות בתשלום) או ללא, שתייה חמה ושתייה קלה. למי שלא מעוניין לאכול עד בלי די מהבופה, יש גם אופציות של מנות אישיות כמו שקשוקה, מוזלי או פוקצ'ה שמוגשות גם הן עם שתייה חמה וקלה. אם מזג האוויר מאפשר, מומלץ להזמין מקום למרפסת, שם תהנו מבריזה משגעת ונוף שפותח את התיאבון.

איפה? אנשי בראשית 39, בני ציון

ארוחת בוקר גוז ודניאל (2) (צילום: טל סיון-צפורין )
צילום: טל סיון-צפורין

82. האטרקציה הכי טובה לילדים: פארק החבלים "אתגר בהר"

פארק החבלים "אתגר בהר" שבקיבוץ סאסא הוא אחד המקומות המאתגרים והמגניבים ביותר שיצא לנו להיות בהם, בארץ ובחו"ל יחדיו. מסלול נמוך לקטנים יותר ומסלול גבוה לגדולים (או לקטנים שמספיק גבוהים ואמיצים במיוחד), הופך את האטרקציה הזאת למתאימה לכל הגילאים ומאתגרים במידה מספקת. המסלול הגבוה הוא מעגלי ויקח לכם כשעה לסיים אותו, כשהוא מבטיח לא לעשות חיים קלים ולהשאיר אתכם עם תחושת סיפוק גדולה. והכי חשוב: הצוות במקום אדיב, חביב ובעיקר מקצועי מאוד ואפשר להיות רגועים ולהרגיש בטוחים. במקום יש גם קיר טיפוס, סולם טיפוס, אומגה ואפילו רכיבה על טרקטורונים, מה שמסדר לכם שלוש שעות לפחות של הנאה.

איפה? קיבוץ סאסא

 

פארק חבלים אתגר (צילום: הווארד סמיטליין)
צילום: הווארד סמיטליין

83. המוזיאון הטוב ביותר לילדים: מוזיאון לונדע

מוזיאון הילדים של באר שבע, הלונדע, מתפרס על פני שלוש קומות גדולות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, שבו פזורים שמונה מתחמים בהם למעלה מ-50 מיצגים ומשחקים. כל מתחם עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים: אמנות ומזיקה, רגשות, שפות, תיאטרון ועוד. מגלשות, בריכת כדורים, קיר טיפוס, חדר המדמה אוקיינוס סוער וחדר המדמה מעבדת חלל, כבר ידאגו להעסיק את הילדים שלכם וללמד אותם על הדרך כמה שיעורים על העולם שמסביבם. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים, לשלב המוכר בו ממצים את החוויה המוזיאונית.

איפה?  רחוב דוד הראובני 25, באר שבע

לונדע (צילום: אולפני קקטוס)
צילום: אולפני קקטוס

84. האטרקציה החינוכית הכי טובה: מוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בירושלים הוא אחד מאותם מקומות קסומים שברור לך שלא תוכל למצות בביקור אחד, גם לא שניים. חדרים ואולמות שלמים מלאים במכונות מרתקות, אשליות אופטיות שמסבירות חוקים פיזיקליים מוכרים, מתקנים חשמליים צופני סוד ומופעים שיגרמו לכם לשכוח את המילה "פסטיגל". מותר למשש, מותר לגעת, ובעיקר מותר לפתוח את הראש וליהנות תוך כדי למידה.

איפה? הרב שמואל מוהליבר 6, ירושלים

מוזיאון המדע ירושלים (צילום: Photo by Hadas ParushFlash90)
צילום: Photo by Hadas ParushFlash90

 

85. המסעדה הכי טובה לילדים: קפה גן סיפור

כל הורה יבין היטב את הסעיף הזה, המבדל מסעדה טובה, ממסעדה טובה המתאימה לילדים. ברשת בתי הקפה "גן סיפור" שלה סניפים בכל הארץ, יש כמה שיטות בטוחות לגרום לקטקטנים לגמור מהצלחת ולהתמסר לבילוי: תפריט "ילדוד'ס" עם קלאסיקות שנלקחו מארון הספרים והפכו לארוחה מזינה, כמו "הביצה שהתחפשה", "הנה באה הרכבת", "עוגיפלצת" ו"יש לי גלידה הכי טובה". התעדכנו באתר בנוגע לשעות סיפור מוזיקליות המתקיימות במקום.

איפה? סניפי הרשת נמצאים בחולון, הרצליה, ראשל"צ, קרית אונו, אשדוד וירושלים

קפה גן סיפור קריית אונו (צילום: לינה מיארה )
צילום: לינה מיארה

86. המרכז ההתפתחותי הכי טוב: טיף וטף חולון

מרכז טיף וטף לגיל הרך בחולון מיועד לקטנטנים בגילאי לידה ועד גיל שלוש. במרכז משחקיה התפתחותית עם שפע אביזרי משחק, משטחי פעילות ומשטחים אינטראקטיביים, המפתחים את הילד מבחינה מוטורית וקוגניטיבית, ומסדרים כמה שעות של כיף להורה ולתינוק. המרכז  מציע ספרייה עם ספרי ילדים וחומר קריאה להורה, וצוות חינוכי מקצועי שנמצא במקום מזמין את ההורים להתייעץ ולקבל תשובות בנוגע להתפתחות המנטלית והגופנית של תינוקם. ההרשמה מראש, באתר או בטלפון, הינה חובה.

איפה? רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון

מרכז טיפ טף לגיל הרך בחולון (צילום: טל קרשנבאום)
צילום: טל קרשנבאום

87. הפעילות החינמית הכי טובה לילדים: מיני סיטי מתחם שרונים

איזה ילד לא אוהב להצטרף לקניות בסופר? מיני סיטי מדמה עיר ריאליסטית קטנה שבה הילדים יכולים לחוות את עולם המבוגרים, באמצעות משחק תפקידים במתחמים שונים. הם נכנסים לעיר פעילה עם תחנת מכבי אש אינטראקטיבית, מיני סופר, מפעל שימורים, סלון 'מיני פרינסס' שבו הם מוזמנים להתגנדר ולסיום, אף על פי שמדובר בפעילות שאיננה נכללת בסדר יומם של מבוגרים רבים, הם מציירים על קיר גרפיטי משלהם. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 3-10.

איפה? הרקון 2, הוד השרון

מיני סיטי במתחם שרונים (צילום: שירן צברי)
צילום: שירן צברי

88. פארק השעשועים הכי טוב: פארק גן בעברית

הפארק כולל מתחם מתקני פעוטות מקוריים, מתקני כושר ומדשאות רחבות ידיים לפיקניקים, בריכות גדולות עם דגי נוי, מזרקות שמזמינות את הילדים להעביר שעות של אושר בדילוג ורחצה ביניהן, בית קפה המותאם ומונגש לילדים, מגרשי כדורגל,כדורסל וקטרגל ושבילי אופנים היקפיים​. בקיצור, מקום מושלם לאחר צהריים נעים.

איפה? דרך חיים הרצוג, ראשון לציון

גן עברית (צילום: דר אבישי טייכר)
צילום: דר אבישי טייכר

89. הקניון הכי טוב: TLV Fashion Mall

קניון TLV נפתח לפני כשנה וחצי, ומאז לא נחשב להצלחה כבירה – אבל יש שיטענו, וביניהם אנחנו, שכאן בדיוק טמון סוד הקסם שלו. הוא מאגד בתוכו את כל המותגים הכי אהובים, החל ממייקל קורס דרך COS ועד H&M, זארה, MAC ועוד, ולמרות זאת המסדרונות המעוצבים שלו עומדים ריקים במשך רוב שעות היום. מדובר בקניון שבו אף עובר אורח לא יתנגש בכתפיכם במרוצה אל עבר הרכישה הבאה, תמיד תהיה חניה פנויה בסמוך למעליות, המוכרים יחכו לכם בחיוך נרגש כשתיכנסו בדלת ורוב הסיכויים שתהיו הראשונים בתור לתאי המדידה ולקופות. אז נכון שיש משהו קצת קריפי בכרכרות ובפסלי הסוסים הניצבים בחלל רחב הידיים, אבל האווירה הסוריאליסטית הזאת רק מוסיפה לחוויית הבריחה מהמציאות. לא מאמינים? אל תבואו. הרווח כולו שלנו.

איפה? קרליבך 4, תל אביב

 

קניון טי אל וי אין (צילום: יובל אצילי)
צילום: יובל אצילי

90. הטיילת הכי יפה: טיילת חופי נתניה

עשרות אלפי צרפתים לא טועים: אין כמו הטיילת של נתניה. מדובר בכ-8 ק"מ של טיילות בהן כל אחד יכול למצוא מה לעשות – החל מנקודות תצפית שמשקיפות אל הים (מומלץ כמובן להגיע בשקיעה), דרך פינות ישיבה מבודדות, אתר מצנחי רחיפה לחובבי האקסטרים, מסעדות ובתי קפה ופינות משחקים לקטנטנים. כמו כן, בקיץ מתקיימים אירועים שונים באמפיתיאטרון הפתוח, שמאפשר גם הוא תצפית אל הים. לאחר שסיימתם לבלות בטיילת, תוכלו לרדת אל החוף דרך מעלית מיוחדת שממוקמת במרכז טיילת הראשונים, מה שהופך את החוויה לנגישה ולנוחה עבור עגלות וכיסאות גלגלים.

איפה? החל מטיילת ניצה בצומת המלכים ועד לטיילת המצוק שמסתיימת בקצה הדרומי של נתניה.

טיילת בנתניה (צילום: shutterstock )
צילום: shutterstock

91. מתחם הקריוקי הכי טוב בישראל: פלאג אין

בין אם אתם מעריצים שפוקדים אותם על בסיס קבוע, צופים בסטורי של חברים נותנים פרשנות אישית ל״שני משוגעים״ של עומר אדם או זוג עייף ששמח לגלות שהשכנים מהבית ליד הפכו שקטים במפתיע  - כולם מסכימים שמתחמי הקריוקי תפסו חלק נכבד מתרבות הבילוי של הישראלים בשנים האחרונות. ה״פלאג אין״, על שלל סניפיו, הוא כנראה המוצלח שבהם. מתחם קריוקי שופע שהוא יותר מבחירה מתבקשת למסיבת רווקים או אירוע חברה, בו תשמעו את הבוסית שלכם מחרבת את ״אני חיה לי מיום ליום״ של ריטה. את ההנאה האמיתית מפלאג אין תגלו דווקא בסתם ערב עם חברים. האפשרות להרכיב פלייליסטים אינסופיים שנעים בין הים תיכוני המתבקש (מי ביקש את ״בגשם נרטב״?) לרוק אלטרנטיבי מימי התיכון (״Secretly״ של סקאנק אנאנסי), אוכל כיפי (הלהיטים: פלטת מטוגנים וסלט טוסט) וסאונד מעולה, מבטיחים בילוי שכולו פאן מגבש. רצועת בונוס: האפשרות לסמן את החבר הכי טוב שלכם כנציג הבא שלנו לאירוויזיון.

איפה? בסניפי פלאג אין ברחבי הארץ

 

פלאג אין חדר

92. היכל ההופעות הכי טוב: סמי עופר

הבחירה באצטדיון סמי עופר בחיפה כהיכל ההופעות הכי טוב בישראל ברורה מאליה בדיוק באותה מידה בה היא לא ברורה בכלל. מצד אחד, מאז שנפתח לקהל בספטמבר 2014 אירח סמי עופר רק הופעה אחת (ביומיום הוא משמש כמגרשן הביתי של מכבי והפועל חיפה); ומצד שני, הופעת המוזיקה היחידה שנערכה במקום היא המופע ההיסטורי (וההיסטרי) של עומר אדם שהתקיימה בחודש מאי האחרון. למרות שהוא יכול לארח כ-31 אלף צופים בתפוסה מלאה, הכרטיסים להופעת הבכורה של אדם בסמי עופר, אזלו תוך דקות ספורות מהרגע בו נפתחה מכירת הכרטיסים. כרטיסים שנמכרו מאוחר יותר דרך ספסרים, הגיעו לסכומים של אלפי שקלים לכרטיס בודד. ההופעה של אדם באצטדיון התאימה כמו כפפה ליד: כוכב הפופ הכי גדול שהיה כאן, זה ששבר סופית את כל הדיבור על "ז'אנר" והוכיח שכל מה שישראלים רוצים לעשות זה "להרים", מופיע באצטדיון היחיד בישראל שמציע חווית הופעות "חו"לית" לגמרי. בדיוק כמו שאנחנו רגילים לראות כשאנחנו טסים לראות את ביונסה, קולדפליי ודומיהם. גם אם אין כרגע אמן ישראלי נוסף בסדר גודל של עומר אדם שיכול למלא את סמי עופר, אנחנו בטוחים שבשנה הקרובה נשמע על כמה הופעות שנסגרו שם. אמפי קיסריה - אאוט, סמי עופר - אין.

איפה? פנחס ואברהם רוטנברג 2, חיפה

 

סמי עופר (צילום: ארז עוזי )
צילום: ארז עוזי

93. פארק הופעות הכי טוב: לייב פארק ראשון לציון

מה שהופך את הלייב פארק לפארק ההופעות הטוב בישראל הוא גם מה שהופך את העיר בה הוא שוכן לפופולרית ביותר בישראל. שילוב של הרבה ״טעמים״ שחוברים יחד למוצר מיינסטרים מצוין שיעניק לכם את התמורה הטובה ביותר לכסף. הפארק יכול להכיל בסך הכל אלפי צופים בודדים, מה שאומר שהוא לא יתאים לאירוח הופעות בסדר גודל ענק (נניח אם ביונסה תואיל בטובה לבקר כאן) אבל מציע פתרון מעולה לכמעט כל הופעה אחרת. הלייב פארק בנוי כמדשאה ענקית המסודרת בחצי סהר סביב במה ולרגליה רצפת בטון, הסאונד שמקבל כל מי שנוכח בפארק הוא מצוין ומלא והמבנה המעוגל שלו מבטיח שגם מי שלא רכש כרטיס צמוד לבמה, יקבל זווית טובה לבמה. העובדה שהוא נמצא במרכז הארץ, באזור שנוח גם לבעלי הרכבים וגם לנוסעים בתחבורה הציבורית, מבטיחה שגם את ההופעה הבאה שלכם כנראו תראו בלייב פארק.

איפה? שדרות מרילנד, ראשון לציון

לייב פארק ראשון לציון (צילום: shutterstock)
צילום: shutterstock

94. מתחם הלילה היפה ביותר: פאי, אלפאבית

בתור מקום שהתחיל כמועדון אפלולי ונסתר, האלפאבית התברג לאט לאט להיות אחד ממתחמי הבילוי הבולטים בישראל בכלל, ובתל אביב בפרט. הרחבה המרכזית במועדון אמנם לא גדולה, אבל הטכנו המתנגן, האורות האדומים והעשן במידה הנכונה כבר ידאגו לכך שתישאבו לאווירה. בגמא, החדר האחורי, הקצב רגוע, התאורה מעומעמת עוד יותר ופינות הישיבה נמוכות ומאפשרות לנוח לרגע ולהסדיר נשימה, למרות שזאת הכוונה האחרונה של מקום הזה. בשנה האחרונה נוסף למשפחה גם הפאי, בר-קוקטיילים מעוצב בקוליות אופיינית, מה שאומר ניאונים, ספסלי עץ מוגבהים, הרבה צמחייה ואווירה קלילה ופוטוגנית. קהל היעד מגוון ומתחמי האלפא-גמא-פאי ידועים בפתיחות שלהם לקהילה הגאה.

איפה? מונטיפיורי 54, תל אביב

 

פאי (צילום: גיא חביב)
צילום: גיא חביב

95. המועדון המבטיח ביותר: הדזרט

חיי הלילה המקומיים מתקשים להמציא את עצמם מחדש: הטכנו המחתרתי הפך למיינסטרים האולטימטיבי, קלאבים גדולים נסגרים לטובת הפקות חוץ, והבירוקרטיה חיסלה מזמן את שאריות השאפתנות של יזמים צעירים. בתוך תקופת היובש הזו, נמצא לפני כחודשיים משב רוח מרענן, דזרט שמו. מתחם שבו נמצאת אחת ממערכות הסאונד הטובות בארץ, גלגל תאורה ענקי, אזור וי.אי.פי ושלוש בריכות שחייה, שכולם הוצבו באמצע החולות. בזמן הקצר בו המתחם פתוח, הצליח הדזרט להוכיח את עצמו כמקום האולטימטיבי לאירוח הפקות חיצוניות, כבמה ראויה עבור דיג'ייז מובילים מהעולם וגם כבילוי סופ"ש המוני שמצליח להעלות את הרף לכלל מתחמי הקיץ בישראל.

איפה? פרויקט האלף, ראשון לציון

מועדון הדזרט  (צילום: יוסי מאמיה )
צילום: יוסי מאמיה

96. הבר הכי מפתיע: הברנרד

הברנרד הוא ההוכחה הניצחת שאין צורך להגיע לתל אביב בשביל בירה טובה. העיצוב הכפרי, הסנדוויצ'ים המעולים, הפלייליסט הספק נוסטלגי-ספק קומי, והמרקם האנושי הן של הלקוחות והן של נותני השירות, הצליחו לייצר תרכובת משובחת שלכבודה עולה לרגל כל מי שכמה לביס, צ'ייסר, שאכטה ומשחק שש בש כתחליף להאפי-האוור משמים באיזה לאונג' אפרורי בעיר הגדולה. מבלי לעבוד בערב שישי, הצליח הברנרד להפוך לסמל החדש של "הישיבה" ב-2018.

איפה? רוטשילד 77, ראשון לציון

מועדון ברנרד (צילום: tal shachar photographer)
צילום: tal shachar photographer

97. המבנה הציבורי הכי יפה בישראל: מוזיאון הטבע, תל אביב

לאחרונה נפתח לקהל הרחב מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט ברמת אביב, אותו תכנן משרד האדריכלים התל אביבי "קימל אשכולות אדריכלים" לאחר שזכו בתחרות בשנת 2009. המבנה משתרע על פני שטח של כ-9,000 מ"ר כשבחזית בולטת תיבת עץ בעלת מבנה זוויתי ומאחוריה אוסף עצום של אוצרות טבע, שהיה עד כה מפוזר ברחבי הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב. לעומת החזית הקדמית האטומה, שתוכננה כך על מנת לשמור על האוסף הייחודי ועל תנאים מתאימים לחללי התצוגה, החזית האחורית פתוחה כדי לספק אור ואוויר לחוקרים שעובדים בבניין. 

איפה? קלאוזנר 12, תל אביב

מוזיאון הטבע תא ויקיפדיה  (צילום: מוזיאון הטבע תא ויקיפדיה )
צילום: מוזיאון הטבע תא ויקיפדיה

98. חנות הווינטג' הכי טובה: מפעם, חיפה

"מפעם", חנות וינטג' אמיתית וקסומה בשוק הפשפשים בחיפה, בבעלותן של גבריאלה רובין ועינת בן אריה, התחילה כחדר קטנטן בגודל 12 מ"ר. השתיים התחילו את דרכן בשיפוץ רהיטים ומאז התרחבו לכדי גלריה גדולה אליה הן מלקטות באהבה, בקפדנות ובסבלנות פריטי וינטג' מהארץ ומאירופה. בחנות תמצאו פריטים מקוריים ואותנטיים כמו כלי בית, רהיטים ופריטים משלימים, שעברו גלגולים קודמים וזהו וסוד קסמם - שיכול להכניס עניין בכל חלל וחדר. בעלות החנות מקפידות להתחדש ולדייק את המקום כל הזמן במחירים נגישים והוגנים, עם שירות משלוחים לרוב חלקי הארץ. חפצים ורהיטים קטנים נעים סביב 10-450 שקל והריהוט סביב 600-3,500 שקל.

איפה? קיבוץ גלויות 16, שוק הפשפשים, חיפה

הגר דופלט מפעם (צילום: הגר דופלט מפעם)
צילום: הגר דופלט מפעם

99. חדר הבריחה הכי טוב: קיוב

זה לא רק חדר בריחה, זו חוויה עתידנית ומסריטה. "קיוב" נשען על סרט מדע בדיוני משנת 97', בו קבוצת אנשים מתעוררת במבוך קטלני בצורת קובייה, כשאת הפנטזיה המפחידה הזו הפכו לכדי מציאות בפתח תקווה. מדובר בדור הבא של חדרי הבריחה בישראל: רמת החידות בו גבוהה ולא דומה לשום חדר בריחה שהיינו בו, הטכנולוגיה חדשנית ומתוכחמת והעיצוב של החדר משאיר אותך נדהם גם שבוע אחרי שיצאת משם. אם הצלחת לצאת.

איפה? נבטים 6, פתח תקווה

קיוב (צילום: קיוב מתחמי בריחה )
צילום: קיוב מתחמי בריחה

100. מתחם העבודה המשותף הכי טוב: מארקספייס, תל אביב

אחרי שהספדנו את המשרדים - גילינו שזה בעצם לא כל כך כיף לעבוד בבית בפיג'מה ושלפתוח לפטופ בבית קפה זה רחוק מלהיות חסכוני. אז שאלנו איפה כן כדאי לעבוד והתשובה היא כבר כמה שנים חללי עבודה משותפים. בעוד שרבים מהם הפכו למפונפנים מדי ועמוסי פונקציות בלתי הכרחיות שמנפחות את מחירם, חיפשנו את המתחם שאפשר לעבוד בו 24/7, בעלות הוגנת, אבל שלא חוסך מאיתנו כלום. החללים של מארקספייס שנמצאים במיקומים נגישים ברחבי תל אביב - הם הבחירה שלנו, בראש ובראשונה כי הם מציעים אפשרויות רבות להשכרתם. החל מחדר ישיבות להשכרה יומית, דרך שולחן "חם" או קבוע להשכרה חודשית ועד עמדה באופן ספייס שמחירה נמדד בדקות. כל מה שתרצו אפשרי, וסביבת העבודה שתעמוד לרשותכם גם היא נותנת את התחושה הזאת: העיצוב הייטקיסטי, המטבח מפנק ויש גם הסדרי חנייה ושאטלים שהופכים את ההגעה לקלה ומשתלמת.  

איפה? דבורה הנביאה 121, קרליבך 10, דרך בגין 65, תל אביב. בקרוב בירושלים

מארקספייס (צילום: אילן נחום)
צילום: אילן נחום

 ----

כתבים:
אילן ארנון, דורין רוטנשטרייך רובין, ריטה גולדשטיין, גיל גוטקין, ניצן לנגר, ירדן שגב, יובל פגי, נגה זילבר, אפרת נומברג יונגר, מיכל ישראלי, קרן לוי צדק, רועי צור, רן ברנע, נמרוד מירום, ניר ליברך, נטע רייצס, מיטל שבח, עפרי פז, קרין מיכאלי