mako
פרסומת

מותג הרכב LEAP עושה מהפכה בשוק הרכב

שמעתם כבר על ?LEAP מותג הרכבים הסיני, שכבר התחיל לצבור תאוצה בישראל השיק לאחרונה את ה-LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID, רכב משפחתי בקטגוריית ‏D-SUV שכבר מסתמן כאחד הדגמים הכי מעניינים שנראו כאן לאחרונה. הנה כל מה שצריך לדעת עליו

פורסם:
רכב
הקישור הועתק

LEAP היא יצרנית סינית צעירה שנוסדה בשנת 2015, וכבר נחשבת לאחת השחקניות המסקרנות בשוק הרכב החשמלי. בשנים האחרונות התחזק מעמדה כשחקנית מובילה בסין, עם כמעט 294 אלף מסירות ב-2024 - עלייה של למעלה מ-100% לעומת 2023. גם בשנת 2025 נרשמת מגמת צמיחה מצוינת, כך למשל בחודש מאי בלבד נמסרו 45,067 רכבים. לישראל נכנסה החברה בשנת 2022 עם הדגם העירוני הקטן T03 שהתקבל היטב בעיקר בזכות המחיר הנמוך יחסית והאבזור המרשים - מאז נמסרו מאות רכבים מדגם זה בארץ.

כיום, ברמה העולמית, הדגם הבולט ביותר של החברה הוא LEAP C10  (החשמלי המלא) שזכה לביקוש נרחב עם כ-12,000 מכירות בחודש מרץ 2025, אבל בימים אלה החברה עושה צעד משמעותי קדימה עם השקת :LEAP C10 PLUG-IN HYBRID רכב פלאג אין הייבריד חדשני שמכונה בעולם אולטרה הייבריד בזכות טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת נהיגה חשמלית מלאה עם פתרון לחרדת הטווח.

LEAP C10 PLUG-IN HYBRID – פלאג אין הייבריד מהפכני

מערכת ההנעה של LEAP C10 ההיברידי מבוססת על טכנולוגיית REEV - ראשי תיבות של Range Extended Electric Vehicle , כלומר רכב חשמלי עם מאריך טווח. בפועל, מדובר ברכב עם הנעה חשמלית מלאה: המנוע החשמלי הוא זה שמניע את הגלגלים, בעוד שמנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד ונכנס לפעולה רק כדי להטעין את הסוללה במקרה שהיא מתרוקנת במהלך הנסיעה.

רכב
מותג הרכב LEAP

למרות השילוב בין סוללה למנוע בנזין, החוויה ברכב היא חשמלית לחלוטין - שקטה, ירוקה וחסכונית. הסוללה עצמה נטענת מ-4 מקורות: עמדת טעינה AC ביתית, עמדת טעינה מהירה DC (עד 65 קילוואט), מנוע הבנזין הפנימי שפועל כתחנת כוח ניידת, וטעינה רגנרטיבית שמנצלת את האנרגיה מהבלימה. כמו כן, המערכת מנוהלת בצורה חכמה באמצעות ארבעה מצבי אנרגיה: EV, EV+, FUEL ו‑ POWER+ששולטים בעיתוי כניסת הגנרטור לפעולה ובעוצמתו.

דגם זה מצויד במערכת עדכוני תוכנה מרחוק (OTA) שמאפשרת לבצע שדרוגים מבלי להגיע למוסך - מדובר במהפכה אמיתית בעולם הרכב. תוסיפו לכך לוח מחוונים דיגיטלי הכולל שליטה מההגה, כיול הגה עם שלושה מצבים לבחירה, הפעלה קולית ואפליקציה באמצעותה ניתן לנהל את הרכב מכל מקום ובכל זמן (הפעלת מיזוג, נעילה ופתיחה מרחוק, בדיקת סטטוס הרכב ועוד) – וקיבלתם חוויית נהיגה מתקדמת וחדשנית.

פרסומת

C10 מצויד ב-17 מערכות סיוע לנהג כחלק מחבילת הבטיחות המתקדמת LEAP Pilot הכוללת בין היתר מערכת בלימה אוטומטית קדמית ואחורית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על פתיחת דלת במצב מסוכן, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי מהירות מותרת, מערכת לזיהוי עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות גבוהים והתרעה על השארת ילדים. מערכות אלו פועלות באמצעות 12 סנסורים שמנטרים את סביבת הרכב בזמן אמת ומסייעים לנהג להתמודד עם תרחישים משתנים בכביש. בנוסף, הרכב כולל מערכת חניה חכמה, מצלמות היקפיות 360° ושבע כריות אוויר.

וזה לא הכל, הרכב מציע חבילת אבזור מרשימה במיוחד: בקרת אקלים דו-אזורית, הגה מחומם ומתכוונן חשמלית בחלק מרמות הגימור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים ומערכת שמע בעלת 12 רמקולים. הטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית יוכל להיטען בקלות על משטח טעינה אלחוטי, ודלת תא המטען החשמלית נפתחת בלחיצה ברמת הגימור הגבוהה. כמו כן, ניתן לפתוח ולנעול את הרכב גם באמצעות מערכת NFC. ולא פחות חשוב, הנהג נהנה מממשק דיגיטלי מלא שכולל לוח מחוונים ומסך מרכזי הנשלט במגע - שניהם ברזולוציה גבוהה, וקישוריות מתקדמות הכוללת Wi-Fi, Bluetooth וארבע יציאות USB.

רכב סמלת

קווי דמיון בין גרסת הפלאג-אין לגרסה החשמלית

מבחינת ממדים, ה- C10 פלאג-אין כמעט זהה לגרסה החשמלית המלאה: אורכו של הרכב עומד על 4,739 מ"מ, רוחבו 1,900 מ"מ, וגובהו 1,680 מ"מ. גם בעיצוב החיצוני הקווים זהים - פנסי LED , פס אור אחורי עם אנימציה, ידיות הדלתות נסתרות, חישוקי סגסוגת בקוטר 18 או  20 אינץ' תלוי ברמת הגימור, גג פנורמי עם הצללה חשמלית ומוטות גג.

פרסומת

מעבר לכך, הרכב מוצע בצבעים לבן, שחור, אפור וירוק, ואילו בפנים ניתן לבחור בין גימור כתום או סגול. נפח תא המטען עומד על 435 ליטר במצב הרגיל, ויכול להגיע ל-1,410 ליטר עם קיפול המושבים. בנוסף, ישנו תא מטען קדמי בנפח של 32 ליטר. בפנים הרכב יש מרחב נדיב במיוחד, גם לראש וגם לרגליים, והמושבים מרופדי

מפרט טכני:

- הספק מנוע: 215 כוח סוס

- מומנט: 32 קג"מ.

- קיבולת סוללה: 28.4 kWh

- טווח נסיעה מקסימלי (משולב): עד 970 ק״מ ע"פ תקן WLTP

- משך טעינה: 18 דקות בעמדת טעינה מהירה DC בקצב של 65 kWH

- תאוצה: 0-100  קמ"ש תוך  8.5 שניות

- מהירות מקסימלית: 170 קמ"ש

- צריכת דלק ריאלית: 6.4 ל' / 100 ק"מ (בשימוש מעורב)

Leap היא חלק מגל יצרניות הרכב הסיניות שמציעות תמורה גבוהה למחיר. בימים אלה, בזכות מיזם משותף עם קבוצת סטלנטיס, אחת מענקיות הרכב בעולם, היא משיקה את דגם C10 פלאג-אין הייבריד. שיתוף הפעולה הזה, הפועל תחת השםLeapmotor International , מאפשר לה כניסה מסודרת לשווקים גלובליים, בהם גם ישראל. את הרכב מייבאת חברת סמלת, שמובילה את תחום השיווק, ההפצה והשירות בישראל

טווח הנסיעה הינו בהתאם לנתוני מעבדה WLTP והצהרות רשמיות של יצרן הרכב . האבזור הינו בהתאם לרמות הגימור השונות.

לפרטים ומידע מלא באתר הרשמי בישראל – לחצו כאן