הפרקליטות תדרוש עונש של יותר מ-20 שנה על נהג אוטובוס התיירים
לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר את נהג האוטובוס, אדוארד גלפונד, בפרקליטות מדגישים כי ידרשו עונש מירבי: "ניתן היה למנוע את התאונה הזו אם הנהג היה נוהג בהתאם לתנאי הדרך ומציית לתמרורים. נדרוש לגזור עליו עונש של 20 שנה ויותר", אמר בכיר בפרקליטות. גלפונד הורשע בהריגת 24 סוכני נסיעות מרוסיה שעשו דרכם באוטובוס בו נהג מעובדה לאילת ב-2008


התאונה התרחשה בדצמבר 2008, גלפונד אסף קבוצה של אזרחי רוסיה, בהם מדריכי טיולים, סוכני תיירות ובעלי חברות נסיעות שבאו לסקר את ענף התיירות באילת משדה התעופה עובדה בדרכם לאילת. באחת העקומות גלפונד, תושב פתח תקווה בן 44, נסע במהירות של 98 קמ"ש במקום 80 קמ"ש, המהירות המותרת בחוק, ביצע עקיפה מסוכנת בסיבוב, איבד את השליטה על ההגה והאוטובוס הדרדר לתוך התהום. כתוצאה מכך, נהרגו 24 מנוסעי האוטובוס ו-26 אחרים נפצעו באורח קל עד קשה מאוד.
חקירת המשטרה העלתה, כי גלפונד לא הפעיל את הקופסא השחורה האמורה לתעד את מהירות נסיעתו. בוחני התנועה הגיעו למסקנה שהוא נהג במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הדרך. הטיעונים לעונש נדחו לחודש פברואר 2014, ומספר שבועות לאחר מכן צפוי להינתן גזר הדין.
גורם בכיר בפרקליטות ציין בשיחה עם mako, שהכרעת הדין של השופטת חמורה מאוד וכי הענישה חייבת להיות תקדימית ומרתיעה שכן הוכח שהנהג אשם בתאונה הקטלנית: "הדרישה לעונש חמור נובעת בין השאר מהכרעת הדין של השופטת. כשקוראים את נימוקי השופטת להרשיע את הנהג מגיעים למסקנה עד כמה התאונה הזו הייתה מיותרת ושחיי אדם קופחו לשווא", טוען אותו גורם, "אם הוא היה נוהג בסבירות ועל פי כל כללי הנהיגה, האסון הזה לא היה מתרחש. העונש חייב להיות בעל אלמנט מרתיע מאוד כדי שתאונות כאלה לא תתרחשנה בעתיד".
סנגורו של הנהג, עו"ד שמעון מזרחי מסר, כי טרם החליט אם להגיש ערעור: "קיבלנו רק תקציר של הכרעת הדין. אחרי שאקרא אותה לעומק אחליט באלו צעדים לנקוט ואם להגיש ערעור".