"כי אחרי ככלות הקול והתמונה/ מישהו יכול לשאול בלי כוונה/ מתי בפעם האחרונה/ עשית משהו בשביל מישהו?" 

השיר המצוין הזה של דני בסן מזכיר לכולנו שיש דברים חשובים בחיים חוץ מעבודה. לעזור לאחרים, לעשות עבור מי שקשה לו, לא לעצום עיניים. במסגרת כנס שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר, הוענקו פרסים חברתיים ליזמיות ויזמים שעושים כל יום, שעה שעה - משהו בשביל מישהו. מחמם את הלב. 

הרבנית עדינה בר שלום - מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל, בתם הבכורה של המרן, הרב עובדיה ומרגלית יוסף ז"ל

בשנת 1975 החלה ללמוד עיצוב אופנה במכללת שנקר, לאחר שבעלה ואביה התנגדו לרצונה ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה. בשנת 2000 הקימה, באישור אביה, את המכללה החרדית ירושלים מתוך אמונה שלימודים אקדמיים הם לפני הכל מפתח לפרנסה, מכשיר להתמודדות עם העוני ולמוביליות חברתית.

פרס היזם החברתי לשנת 2016 מטעם ובשיתוף מרכז להנצחת מורשתו של מנחם בגין ניתן למרים פריאר שהקימה את עמותת שלהבת

פריאר הקימה את "עמותת שלהבת", מיזם ייחודי מסוגו בארץ המשמש דוגמה ומופת לשילובם של נכים בסביבה תומכת. המיזם הינו מודל ראשון המאפשר לנכים פיזיים קשים לחיות חיים עצמאיים בכבוד בתוך הקהילה. לשם השגת מטרותיה הקימה העמותה מוסדות ומועדונים רבים המציעים שפע של פעילויות למילוי שעות הפנאי בהנאה תוך הקפדה על  תמחור נמוך השווה לכל נפש. ניהולם והפעלתם נעשית באמצעות צוות עובדים קבוע ומסור ומספר רב של מתנדבים העושים עבודה נפלאה למען קהילתם.

אות המופת החברתי לעמותת "אביב לניצולי השואה" בראשות עו"ד אביבה סילברמן

העמותה נוסדה בשנת 2007 על ידי עו"ד אביבה סילברמן, במטרה להקל על ניצולי השואה להתמודד מול חסמי הבירוקרטיה ולסייע להם לקבל את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. במהלך תשע שנות פעילותה סייעה העמותה לכ-50,000 ניצולי שואה לקבל זכויות והטבות. 

ד"ר מיקי מירו הענקת פרס חברתי לד"ר מיקי מירו, חוקר החברה האזרחית על תרומתו וחלקו ביצירת סדר יום חברתי-כלכלי בתקשורת בישראל

מיקי מירו החל את דרכו ככתב, שדר ועורך תוכניות חברתיות ברשת ב' של קול ישראל בנושאי חברה וסביבה בתכניות חברתיות "שעת חברה" ואת התוכנית "בדרך אל הטבע". הוא זה שהגה וייסד את "מוקד התנועה" של קול ישראל. במהלך כהונה בת שלוש שנים וחצי כמנהל חטיבת החדשות ברשת ב', עיצב מירו לוח משדרים מוכוון אזרחים ושפע של תוכניות חברתיות, ששיקפו את העשייה האזרחית בחברה רב-תרבותית.

אות המופת החברתי לעמותת "קרן-שמש" לעידוד יזמיות ויזמים צעירים

העמותה הוקמה במטרה לעזור לצעירים מכל רחבי החברה הישראלית להקים עסקים ולהתפרנס מהם לאורך זמן. העמותה מפגישה את היזמים עם בעלי ניסיון עסקי שילוו את העסק ודואגת להעצמת היזמים הצעירים.

פרס הצילום החברתי ניתן לדניאל שטרית, סטודנטית בחוג לתקשורת צילומית במכללת הדסה. שטרית צילמה את ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים כשנתפס בדיוק לאחר שרצח את שירה בנקי ז"ל

מצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015 הסתיים בטרגדיה. שירה בנקי, תלמידת תיכון בת 16 מירושלים, נרצחה על ידי ישי שליסל שהשתחרר מהכלא עשרה ימים לפני כן. מדינה שלמה כאבה את מותה של שירה, שנשארה צעירה לנצח וכעדות כואבת להסתה ולשנאה שעלינו לעצור. 

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם בחו"ל.