רסמייה יוסף עודה, 70, הורשעה במעורבות בפיגוע טרור בסניף שופרסל בירושלים בו נרצחו שני ישראלים בשנת 1969. ארגון זכויות האדם היהודי "הקול היהודי לשלום - Jewish Voice for Peace", הזמין אותה להשתתף כדוברת בכנס הארצי של הארגון שיתקיים בסוף מרץ. 

עודה פעילה בארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", היא מפלגה וארגון טרור פלסטיני סוציאליסטי אשר חבר באש"ף. לאחרונה פורסם באתר האינטרנט של ארגון זכויות האדם היהודי כי עודה הוזמנה לקחת חלק בפאנל במסגרת כנס החברים השנתי של הארגון שצפוי להתקיים בין ה-31 למרץ ל-2 באפריל.

עודה צפויה לדבר בסדנה בשם "הכל בפנים!", בה יקחו חלק פאנליסטים נוספים ביניהם לינדה סרסור, אחת המארגנות הבולטות של מצעדי המחאה נגד טראמפ וחוקרת המגדר ג'ודית באטלר. 

בשנת 1970 נידונה עודה למאסר עולם על ידי בית משפט צבאי ישראלי בשל חברותה בארגון טרור שהיה אחראי לשני פיגועים בשנת 1969 כאשר הראשון היה בשופרסל ירושלים. בפיגוע נרצחו ליאון קנר ואדוארד יפה ז"ל, שניהם סטודנטים של האוניברסיטה העברית, ונפצעו תשעה אחרים. הפיגוע השני שהתרחש מספר ימים מאוחר יותר כוון לקונסוליה הבריטית אך הסתיים במזל ללא נפגעים בנפש, אך עם נזק למבנה הקונסוליה. 

עודה נשלחה לכלא ולאחר ריצוי של עשר שנות מאסר יצאה לחופשי במסגרת עסקת שחרור מחבלים, לצד 78 אסירים נוספים שהיו בכלא הישראלי. לאחר שחרורה עברה לירדן ובשנת 1995 היגרה לארה"ב והשתקעה בפרבר סמוך לעיר שיקגו. לאחר כתשע שנים קיבלה אזרחות אמריקאית. עודה, שלא חשפה את עברה בפני רשויות ההגירה, הועמדה בשנת 2013 בפני גירוש מהמדינה משום שלא גילתה על מעורבותה בפיגועים. באם המידע היה גלוי לרשויות עודה לא הייתה מקבלת את האזרחות. 

לאחר שנעצרה על ידי סוכני FBI בעקבות חשיפת המידע על עברה הטרוריסטי בישראל, נכתב בכתב האישום נגדה: "ארצות הברית לעולם לא תהיה חוף מבטחים עבור אנשים המחפשים להרחיק את עצמם מן העבר שלהם. כאשר אנשים משקרים במסמכי ההגירה שלהם, הם מחלישים את המערכת והביטחון של האומה שלנו נמצא בסכנה", כך לדברי וויליאם הייס, הסוכן האחראי בזמנו על חקירות ההגירה בדטרויט.

עורכי דינה של עודה הגנו עליה בטענה כי הודאתה בישראל למעורבות בפיגועים הושגה תחת לחץ וכי היא סובלת מהפרעות פוסט-טראומטיות. כתב אישום חדש הוגש נגדה ומשפטה צפוי להתקיים בחודש מאי.

עודה מהווה אייקון מעורר השראה עבור הקהילה הפלסטינית באיזור מגוריה וכעת נראה שבארה"ב כולה. בכנס הארגון אשר מקדם אג'נדה המתנגדת בין השאר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וטוען לקידום שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים, עודה תקבל מקום של כבוד. JVP אשר תומך בגלוי בחרם על ישראל פועל כיום בקרב קהילות יהודיות וליברליות במיוחד וכן בקמפוסים ברחבי ארה"ב.

פעיל הרשת הישראלי לב סולודקין הביא את הסיפור המקומם בפני עוקביו ברשת החברתית והוא זכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים:

ארגון "הקול היהודי לשלום" לא הגיב לפניית מגזין Algemeiner שביקש תגובתו. נמשיך ונעדכן.

מקור