לכבוד פתיחת שנת היובל לאיחוד ירושלים הפיקו בעיריית ירושלים סרטון בשם "Voices of Jerusalem", שילוב מיוחד של מגוון הקולות והאנשים שנמצאים בירושלים ומתארים אותה ואת מה שהיא מסמלת עבורם - מהזווית האישית. הסרטון מאופיין בנראות ובצבעוניות ייחודית, שהופכת אותו לייחודי ולכזה שלא תשכחו כל כך מהר.

מעיריית ירושלים מספרים כי תהליך העבודה על הסרטון היה ארוך ומורכב, והחל כבר לפני חצי שנה. 540 שעות צילום ברחבי ירושלים ו-30 ימי עריכה, התנקזו לשתיים וחצי דקות שמציגות ירושלים קצת אחרת. עוד מעניין לדעת כי לאורך שנת 2017 כולה נציין חמישים שנה לאיחודה של ירושלים, ומכאן המטרה הייתה להביא לידי ביטוי את כל מה שמרכיב את ירושלים ביובל האחרון: האנשים מכל הקצוות, ההיסטוריה והאדריכלות שאין שניות להן בארץ והעובדה שכל אחד יכול למצוא פה משהו שהוא אוהב ומתחבר אליו. יש בירושלים חיבור בין תיירים למקומיים, בין ילדים, נוער, צעירים ומבוגרים ולכולם יש מקום בה. העיר הנפלאה הזו מכילה אנשים מכל הדתות והאמונות, שלמרות הכל מצליחים לחיות בה ביחד ולא מעט פעמים - גם בהרמוניה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "הייתי בן 7 כשירושלים אוחדה, ולא הבנתי לעומק מדוע המבוגרים בכו מהתרגשות. יובל שנים לאחר מכן אנחנו חוגגים ירושלים פתוחה מתמיד, מתפתחת, נבנית ומרגשת. לכולם יש בה מקום והיא שייכת לכולם. בסרטון הבאנו את הקולות השונים והמיוחדים שבוקעים ממנה, את ההיסטוריה המפוארת, ההווה התוסס והעתיד שאנחנו בונים בה. ומעל הכל - את הפסיפס האנושי של הירושלמים שהופכים את ירושלים לעיר שאין עוד כמוה בעולם". אדם רובין, יוצר הסרטון ובעלי חברת "כוורת" שהפיקה את הסרטון עבור העירייה הוסיף כי "להביא את מגוון הסיפורים של כל אחד ואחת בתוך ירושלים היא אינה משימה פשוטה. כיוצר, זו הייתה המטרה הראשית שלנו. ירושלים היא צבעונית ורב גונית, ובטעימה קטנה של שתיים וחצי דקות ניסינו להראות רק מן המעט שיש לה להציע".

בואו לעשות איתנו הסברה ישראלית מצוינת