עוד הוכחה שהקשרים הבינלאומיים של ישראל רק מתחזקים: משלחת של יזמים ישראלים - יהודים וערבים, שבה בימים אלו מביקור בפינלנד. את הביקור יזמה שגרירות פינלנד בישראל בשיתוף עם ארגון "צופן" ובמשלחת לקחו חלק שישה סטארטאפיסטים ישראלים, ערבים ויהודים. היוזמה נוצרה בזכות הנס שקור, יזם ומייסד פורום וקהילת ההיי-טק "מובייל מאנדיי" בנצרת, מתוך החשיבות שרואה לקידום יזמות ופיתוח טכנולוגי בכלל ובשיתוף יהודים וערבים בפרט. מטרת הביקור הייתה איתור הזדמנויות עסקיות והגברת שיתוף הפעולה בין היזמים מהארץ ובין נציגים מהאקוסיסטם הפיני, והוא הוכתר כהצלחה. הביקור כלל פגישות, הדרכות ואירועי נטוורקינג עם גופים מתחום המסחר והחדשנות, דוגמת TEKES, סוכנות מימון החדשנות הפינית ו-FiBAN הרשת העסקית הפעילה ביותר באירופה.

משלחת מעורבת לפינלנד
סטארטאפ ניישן - גם בפינלנד

הסטארטאפיסטים הישראלים הצדיקו את התדמית החיובית של ישראל כ"סטארטאפ ניישן" ובין החברות שיזמיהן השתתפו במשלחת, נמצאו למשל חברת IMAGRY המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וקטלוג תמונות ווידאו במהירות, חברת GBOOKING המפתחת מערכת לניהול חכם של זימון תורים עבור נותני שירותים, חברת INNOSPHERE המפתחת מכשיר רפואי לא פולשני לטיפול בזרמי חשמל בהפרעות התנהגות מוחיות, לרבות טיפול רפואי בהפרעות קשב וריכוז וחברת NIMD המפתחת מכשיר רפואי לא פולשני מבוסס חלקיקי נאנו וגלי רדיו לריפוי גידולים סרטניים.

משלחת מעורבת לפינלנד
"פגישות ההכרחיות לצמיחת הכלכלה וההייטק"

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן מסר לאחר חזרת המשלחת לארץ כי: "פגישות עם יזמים ממדינות כמו פינלנד המובילה בתחום החדשנות, הכרחיות לצמיחת הכלכלה וההיי טק בארצנו. אירועים מסוג זה גורמים לנו להתגאות ביזמים שיש כאן בארץ ומשמח אותי לראות שיש להם מה ללמד גם בקהילות יזמים בחו"ל". לדבריו הוסיף אלון גולד, יועץ למדיניות כלכלית ומסחר בשגרירות פינלנד בארץ באומרו כי: "המשלחת הזו היא עוד צעד בדרך לחיבור בין האקוסיסטם של שתי המדינות. אנחנו צופים מפגשי המשך ושיתופי פעולה נוספים בין הקהילות".

>> גם היחסים עם איטליה מצוינים
>> מה עם לייק בפייסבוק?