בואו נודה על האמת, אחד התחביבים הגדולים שלנו הוא להשוות את עצמנו לאחרים. מי יותר מוצלח? למי יש עבודה יותר שווה? למי יש יותר כסף? מי יותר יפה? למי יש יותר לייקים על החלפת תמונת פרופיל? למי יש יותר עוקבים באינסטגרם ושאלת השאלות – למי יש זקן יותר ארוך (תכניסו כאן בדיחה שאתם יודעים שאנחנו לא יכולים לכתוב). האמת שמסתתרת מאחורי כל ההשוואות האלה היא שאנחנו אוהבים לגרום לאנשים לקנא בנו ולהרגיש שהמעמד שלנו עולה. אם כך, הגיוני שיהיה אתר שיתעסק רק בזה – דירוגים, דירוגים ודירוגים.

באתר "ראנקר" ("המדרג") ב מבקרים יותר מ-20 מיליון גולשות וגולשים מידי חודש, ריכזו את כל הכייף הזה למקום אחד עם מלא מלא רשימות מדורגות. כל אחד יכול לייצר רשימת דירוג, החל ממדינות, דרך סלבס, מכוניות, אוכל ותכניות טלוויזיה. כל דבר שאפשר למדוד ולהשוות נמצא ב"ראנקר" תחת כותרות מסקרנות בהחלט. הדירוגים באתר מתבססים על הצבעות הגולשים מרחבי העולם ומתעדכנים כל הזמן. אז איפה ארצנו הקטנטונת ממוקמת ביחס למדינות אחרות בשאלות הרות גורל כמו "המדינות הכי שמחות", "המדינות הכי נקיות" ו"המדינות שהכי טוב לגדל בהן ילדים"? מתוך עשרות הרשימות בהן ישראל נמצאת מצאנו עבורכם את הכי מעניינות. הנה אנחנו מתחילים:

נתחיל מהחדשות הרעות: ישראל נבחרה במקום הראשון למדינה הכי לא אהודה בעולם מתוך 210 מדינות בדירוג. כנראה שגל גדות ועגבניות השרי שלנו לא מרשימות את המדרגים. אנחנו לא מופתעים אם להיות כנים, אבל ממש לא מרוצים. בדירוג הזה אנחנו מפצירים בכם לעזור לנו להתמקם בתחתית הרשימה, או לפחות מתחת לקובה. הנה חמש השנואות ביותר - ישראל, קובה, רוסיה, מקסיקו וארצות הברית.

במדד המדינות הכי נקיות בעולם נבחרנו למקום ה-18 מתוך 21 מתמודדות על התואר. המדד אמנם כולל את המדינות שנמצאות ברשימת "המדינות הכי יפות בעולם", אבל מה שווה כל היופי הזה אם הוא מכוסה באשפה? לפעמים פשוט אי אפשר לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח. ניר ברקת, לתשומת לבך.

ויכול להיות שבגלל חוסר הניקיון ממש בא לנו לברוח מישראל לפעמים, אבל את פלאי העולם שיש בארצנו הקטנטונת אי אפשר להעלים. ישראל מדורגת במקום השני והמכובד (מתוך שמונה, אבל היי, עדיין מכובד) ברשימת "המקומות שאני רוצה לבקר בהם בימי חיי". לידיעתכם, עקפנו את מגדל אייפל והמאצ'ו פיצ'ו, אבל לא את  מכה. לדירוג הזה אין הרבה מצביעים, אז אתם מוזמנים להיכנס ולהשפיע. במקום השלישי דרך אגב, נמצאת ירושלים. ישראל ממוקמת במקום ה-29 מתוך 56 ברשימת "המדינות הכי טובות לתרמילאים", ואולי הגיע הזמן שאת הטיול הגדול אחרי צבא נעביר לשביל ישראל? הנה אנחנו במקום לא רע יחד עם נורבגיה, ארה"ב, ברזיל וסינגפור. 

אבל אם הליכות ברגל הן לא הקטע שלכם ואתם במקרה חולי הגה, (ומאוד נתבאס אם נדע שאתם קוראים את זה בזמן נהיגה) ישראל מוקמה במקום השלישי מתוך 15, ברשימת "המדינה עם הדרכים הכי טובות לנהיגה". ישראל כץ ישמח לדעת שעקפנו בסיבוב מדינות כמו צרפת ואוסטריה, אפילו עוד לפני שכביש 1 המשודרג נפתח באופן מלא.

נצנן את אווירת השמחה עם הידיעה שישראל מדורגת במקום ה-11 מתוך 12 מדינות במדד המדינות הכי שמחות בעולם. אז זה אומר שאנחנו שמחים או לא? בואו נקווה למהפכה של שמחה, ונספר לכם על הדירוג המעודד שלנו ברשימת המדינות הכי מושחתות בעולם. תנו כבוד גדול לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שהתברגה למקום ה-150 מתוך 180 ברשימת המדינות המושחתות. זה ממש לא רע, אבל היינו מעדיפים להיות במקום ה-180.

עוד גאווה לא קטנה קיבלנו על הדגל שלנו, שדורג במקום ה-28 מתוך 261 דגלי מדינות, ברשימת הדגלים היפים בעולם. ובמקום ה-24 מתוך 71 ברשימת הדגלים המגניבים. אלבניה אגב, במקום הראשון:

דירוג שלא ממש מסתדר לנו עם השאר הוא המקום של ישראל ברשימת המדינות הכי יפות בעולם. אנחנו במקום ה-137 מתוך 173 מדינות ודי מאוכזבים למען האמת. זה המקום הראשון למקרה שתהיתם:

מי שהצילה את כבודנו בענייני יופי היא בר רפאלי שהתברגה במקום ה-87 מתוך 1,609 נשים ברשימת "הנשים הכי יפות בעולם". גל גדות לא ברשימה וגם כאן אתם יכולים להיכנס לתמונה ולהוסיף עוד נציגה ישראלית מרשימה. הנשים הישראליות נמצאות במקום ה-54 מתוך 126 ברשימת "המדינות שהכי טוב להכיר בהן נשים", כשנורבגיה, גרמניה ופינלנד ממוקמות במקומות הראשונים. ואם כבר בנשים עסקינן, ישראל מדורגת במקום ה-27 ברשימת "המדינות הכי טובות לנשים" מתוך 48 מדינות. לא מקום ממש משמח אם תשאלו אותנו, אבל מתחתנו נמצאות נורבגיה וצרפת, ואפילו ארצות הברית. מעניין. 

אם קיבלתם 800 בפסיכומטרי ויש לכם שבע שנים פנויות בוודאי תשמחו לדעת שאתם חיים במדינה הממוקמת במקום ה-28 מתוך 56 ברשימת "המדינות שכדאי ללמוד בהן רפואה". את זה שישראל היא אומת הסטרטאפים אתם כבר יודעים, אבל איכשהו בדירוג של כדאיות השקעה אנחנו נמצאים במקום לא משהו בכלל, 34 מתוך 61. אנחנו נמצאים גם במקום סביר באמצע ברשימת "המדינות שהכי כדאי לפתוח בהן עסק" וממוקמים במקום ה-32 מתוך 56.

עוד מתברר שאנחנו לא רק חכמים ביום אלא גם חכמים בלילה. נבחרנו למקום ה-30 מתוך 62 באיכות חיי הלילה, שזה מקום אחד מתחת לארגנטינה ושני מקומות מעל תאילנד. הזוכה היא הולנד אם אתם סקרנים. אולי ביקום מקביל תאילנדים וארגנטינאים מטיילים בישראל בטיול שאחרי צבא. אבל לפני ואחרי שיוצאים לבלות צריך גם לאכול. ישראל אכן ידועה באיכות הקולינריה שלה ולא אכזבה הפעם, דורגנו במקום ה-43 המכובד מתוך 167 במקומות עם "האוכל הכי טוב בעולם".

 

אם חשבתם פעם איפה הכי כדאי לגדל את ילדכם, תגלו בדירוג הבא שאולי שווה לבחור בישראל. מדינתנו נבחרה למקום ה-34 מתוך 42 ב"מדינות שהכי כדאי לגדל בהן ילדים". נציין שהיה ניתן להוסיף עוד הרבה מדינות לרשימה אבל היא מכילה ככל הנראה את המדינות שבאמת כדאי בהן ולכן אנחנו די מרוצים. במדד החינוך אנחנו במקום ה-30 מתוך 54, קצת אחרי האמצע. ואם כבר ילדים אז בסוף המסלול מחכה בתקווה שלכולנו – הפנסיה המיוחלת. ישראל נמצאת במקום ה-19 מתוך 37 מדינות בהן הכי טוב לפרוש.

במדד המדינות שהכי טוב לחיות בהן ישראל נמצאת במקום ה-37 מתוך 56, ויש מקום לשיפור אבל זה גם לא כזה נורא. אבל בחרנו לסיים בנימה אופטימית, ואם נראה לכם שזה הזמן לרדת מהארץ תדעו שאחרי הכל ישראל נמצאת במקום ה-52 מתוך 112 מדינות אליהן כדאי לעבור. אחרינו נמצאות ארגנטינה, ברזיל וסרי לנקה, ולפנינו בראש הרשימה דנמרק, הולנד וסקוטלנד.

אז הגענו לזמן שצריך להזמין חשבון ואחרי כל הדירוגים והמקומות וההצבעות, זה הזמן לסכם. 27,556 אנשים מרחבי העולם הצביעו באתר, קצת פחות ממספר התושבים ביהוד, בלי לזלזל כמובן. ישראל מופיעה בלא פחות מ-62 רשימות כאשר 51% מהן בהקשר שלילי ו-49% בהקשר חיובי. אולי אנחנו לא ממש אהודים, גם לא ממש נקיים וגם קצת עצובים אבל התרגלנו לבלגן שלנו - כי הוא שלנו. אבל תכל'ס לא יזיק לנו להשתפר, אז בואו נדרג ביחד את ישראל למקום טוב יותר. מבטיחים לעקוב.