יכול להיות שהשם אוברלין נשמע לכם מוכר, לאחר שבימים האחרונים מתרחשת פעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות כנגד האוניברסיטה הזו, לה אחראים פעילים פרו-ישראלים. הסיבה היא ג'וי קרג'ה, פרופסורית לרטוריקה וקומפוזיציה באוניברסיטת אוברלין השוכנת במדינת אוהיו, בסמוך לקליבלנד. קרג'ה הציתה סערה שגררה בין השאר קריאות לפיטוריה, לאחר שכתבה פוסטים פרובוקטיביים בגנות ישראל בחשבון הפייסבוק שלה.

>> ערוץ Love Israel גם בפייסבוק - עשו לנו לייק והישארו מעודכנים

באחד מהפוסטים למשל האשימה קרג'ה את ישראל בארגון מתקפת הטרור במגדלי התאומים ב-11/9, זאת לפי ערוץ פוקס ניוז שהעלה צילום מסך של דף הפייסבוק של קרג'ה. מאז התפוצצות הפרשה, הגדרות האבטחה של חשבון הפייסבוק שלה שונו, וכעת אי אפשר להגיע לכל הפוסטים שלה ולהיחשף לתכנים האנטי-ישראליים שהעלתה.

Grateful for this article from Kevin Barrett. Also, grateful for Robin Kelley and the support I've gotten from other...

Posted by Joy Karega on Thursday, March 3, 2016

* התייחסותה הראשונה של קרג'ה לסערה סביבה

"המוסד עומד מאחורי דאע"ש"

המילים של קרנג'ה היו חריפות והתבטאויותיה כנגד יהודים וישראלים כללו שלל האשמות. באחד הפוסטים שהעלתה, צורפה תמונה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כשהוא מושך את פניו כאילו הם מסכה, שמתחתיה נחשף פרצוף עם כיתוב של ארגון הטרור דעא"ש. יחד עם תמונה זו נכתב "צרפת רוצה לשחרר את פלסטין? זה הזמן ל'דגל כוזב'". 'דגל שחור' או 'דגל כוזב' הוא ביטוי המתאר מבצע שנעשה להשגת מטרות פוליטיות או צבאיות, תוך הסוואת הגורמים העומדים מאחוריו. בכיתוב זה התכוונה קרג'ה להטיל על ישראל את האחריות למתקפת הטרור בפריז, מאחוריה עמד כזכור ארגון דאע"ש.

בפוסט אחר טענה קרג'ה כי ה-CIA והמוסד הם אלו שעומדים מאחורי הקמת ארגון דאע"ש וזאת, לדבריה, כדי שהישראלים והיהודים הציונים יוכלו לבצע את פיגועי האחד-עשר בספטמבר.

כאשר המידע על התבטאויותיה הגיע לאוזניהם של פעילים פרו-ישראליים בישראל ובארצות-הברית, נפתח קמפיין שמטרתו דירוג בכוכב אחד את אוניברסיטת אוברלין. נכון לכתיבת שורות אלה הדירוג של האוניברסיטה צנח באופן ניכר והוא עומד כיום על 1.9 כוכבים. כמו כן יש מאות תגובות שליליות של גולשים שמבקשים מהנהלת האוניברסיטה לפטר את אוברלין ולא לאפשר לגיטימציה לנאומי השנאה וההאשמה שכתבה.   

צילום מסך של דירוג האוניברסיטה

* צילום מסך של הדירוג בפייסבוק, שירד ל-1.9 בעקבות מחאת הגולשים הפרו-ישראליים

"עקרונות החופש האקדמי הם לא סתם עקרונות" 

למרות המחאה הציבורית, קרג'ה ממשיכה ללמד באוברלין וכן לכתוב על הסערה סביבה פוסטים חדשים. באחד הפוסטים האחרונים שמוגדרים כפומביים, קרג'ה טוענת כי היא חשופה לתגובות חריפות ואיומים אותם היא מייחסת לגזענות כלפיה, הנובעת מעובדת היותה פרופסורית שחורה.

כמו כן, אוניברסיטת אוברלין עומדת לצידה של פרופסור קרג'ה ומסרבת לפעול בעניין, תוך שהיא טוענת לחופש אקדמי. "טיפוח חופש אקדמי עלול לעיתים להיות קשה ואף מכאיב לכל קהילת הקולג'", כתב נשיא האוניברסיטה, מרטין קריסלוב, במכתב לקהילת חברי קולג' אוברלין "אך עקרונות החופש האקדמי וחופש הביטוי הם לא סתם עקרונות אליהם אנו פונים כדי להתמודד עם אתגרים אלו, אלא עקרונות המאפשרים לנו לפתח תגובות מלאות משמעות לדעות קדומות".

בנוסף, ציין קריסלוב כי כיהודי שומר מצוות, אמירותיה של הפרופסורית השפיעו עליו באופן אישי, אך הוא עדיין סבור כי טיפוח תרבות החופש האקדמי הינה הכרחית לאוניברסיטת אוברלין. האוניברסיטה הוציאה הודעה פומבית לפיה דעותיה של קרג'ה הינן אישיות ולא מייצגות כלל את עמדת האוניברסיטה.

מקור

>> רוצים להצטרף למאבק? פנו לשי אלפסי
>> לכל הכתבות שאתם יכולים לשתף עם חברים בחו"ל לחצו כאן