כבר יותר משמונה שנים שארגון StandWithUs הפועל לקידום חינוך אודות ישראל בעולם שולח חיילות וחיילים ישראלים למסעות הסברה ברחבי העולם. השנה נשלחתי יחד עם בן-זוגי איתי לאיזור צפון-מזרח ארצות-הברית כדי לדבר על ישראל. דיברנו בקמפוסים, בתיכונים, בקהילות היהודיות והלא יהודיות - כדי ליידע ולפתח דיאלוג בנושא הקונפליקט הישראלי-פלסטיני. אנחנו מראים את הפנים האנושיות והאמיתיות של חיילות וחיילי צה"ל והחלטתי לערוך תיעוד מיוחד של המסע שלנו. 14 ימים דרך 14 תמונות, וזה המסע שהיה:  

יום 1
יומן מסע
יומן מסע

נשלחתי יחד עם איתי לאיזור צפון-מזרח ארה"ב, ובשבועיים של המשלחת ביקרנו בשש מדינות בסך-הכל. איתי ואני היינו קצינים בצבא ושנינו משרתי מילואים פעילים. שירתנו באותה יחידה במהלך מבצע צוק איתן, וממש במקרה גם נשואים. אבל צר לי לאכזב אתכם: תשכחו מכל דבר שדומה לחופשה זוגית. החוויה המשותפת שחווינו הייתה עמוסה, טעונה רגשית, מאוד לא פשוטה ולעיתים קשה להכלה.

יום 2
יומן מסע
יומן מסע

המשלחת החלה בצורה יחסית קלילה, רוב הקבוצות בימים הראשונים היו מעוניינות ומכבדות. היה חשוב לנו להציג את הסיפור האישי שלנו, כל אחד ואחת מתוך החוויה האישית. לא יצאנו כדי להגיד שצה"ל הוא ארגון מושלם ולא שישראל מדינה מושלמת. יצאנו להילחם נגד ניסיונות דה-לגיטימציה חדורי שינאה, שביניהן לבין ביקורת שנועדה לשנות לטובה יש תהום שחורה ועמוקה. יצאנו להיאבק למען הזכות שלנו להתקיים במרחב.

יום 3
יומן מסע - אילנה שרינגטון - פרובוקציות והתרסה
יומן מסע

זה לא סוד שחיילי צה"ל נמצאים בחזית המתקפות של תנועת החרם וניסיונות הדה-לגיטימציה נגד ישראל. מבחינתם לגיטימי לבצע דמוניזציה לחיילי צה"ל ובכך לחתור תחת הזכות של ישראל להגן על עצמה. בתמונה רואים פעילים אנטי-ישראלים שהגיעו להרצאה שלנו בקולג' בניו ג'רזי, לבושים כאפיות. הבחורה הבלונדינית משמאל צילמה את ההרצאה בפלאפון, תוך שהיא תוקפת בשאלות פרובוקטיביות בתקווה להוציא תגובה קיצונית. זוהי טקטיקה שחזרה על עצמה בהרצאות נוספות. זו ללא ספק הייתה קבלת פנים לא נעימה מטעם ה-BDS בארה"ב.

יום 4
יומן מסע - אילנה שרינגטון - קרב מגע
יומן מסע

אם לספר על השירות הצבאי בצה"ל מחזיר אותך לימי הצבא, היו ימים שהחזירו אותנו לצבא בצורה מאוד מוחשית! איתי מוצא את עצמו מלמד תרגילים בסיסיים ב"קרב מגע" לקבוצת תלמידי תיכון שביקשו זאת לאחר ההרצאה שלנו.

יום 5
יומן מסע - אילנה שרינגטון - פלאיירים
יומן מסע

ארגוני סטודנטים אנטי-ישראלים נהיים קולניים ופרובוקטיביים יותר ויותר ברחבי קמפוסים בארה"ב. כאן תראו איך פעילים אנטי-ישראליים חילקו פלאיירים לקהל מלאים בפשעי מלחמה בהם הם מאשימים את חיילי צה"ל. כמובן שמדובר בשקרים והדבר קרה מול הפנים שלנו בעודנו מחכים להתחיל את השיחה.

יום 6
יומן מסע - אילנה שרינגטון - איומים אסטרטגיים
יומן מסע

אחת הבעיות איתן מתמודדת ישראל בזירה התדמיתית היא חוסר ידע ומידע אמין. ישנה בורות רבה בנוגע למציאות של החיים כאן ולשכונה הלא פשוטה בה אנחנו מתקיימים. ניסיונות דה-לגיטימציה הינם חזית נוספת נגדה ישראל צריכה להילחם כיום. כאן אתם רואים את איתי בהסבר על האיומים האסטרטגיים עמם מתמודדת ישראל יום-יום.

יום 7
יומן מסע - אילנה שרינגטון - התקפות ברשת
יומן מסע

ביום השביעי קיימנו אירוע במכללה של בנות בלבד. לאיתי לא נתנו לדבר, כך שנאלצתי לקיים את האירוע לבד. כבר לפני האירוע פרסמו סטודנטיות החברות בתא SJP - Students for Justice in Palestine פוסט עסיסי  בפייסבוק על בואי לקמפוס. מסתבר שאני נחשבת עבורן חלק מ"קמפיין הפרופוגנדה הלאומי לטשטוש הפשעים שישראל מבצעת - מתוך פחד שהם יצאו לאור". הן טענו שהן "חכמות מכדי ליפול בפח של העמדות הפנים הפמיניסטיות של חיילת ישראלית" וכמו אחרים, תקפו אותנו עוד לפני שהגענו.

יום 8
יומן מסע - אילנה שרינגטון - פנים אל פנים
יומן מסע

רוב העבודה המתוכננת במשלחת היא בעמידה מול קבוצות ואירועים רשמיים. אבל חלק לא פחות חשוב הוא השיחות אחד-על-אחד, פנים מול פנים, מלב אל לב. אין דבר יותר חזק מזה וכאן לפעמים מרגישים את השינוי האמיתי. כאן צולמנו בשיחות מסדרון עם סטודנטים באוניברסיטת UConn.

יום 9
יומן מסע - אילנה שרינגטון - האשמות שחור על גבי לבן
יומן מסע

זהו דף מידע שהוכן במיוחד על ידי התא הסטודנטיאלי SJP שהוזכר לפני כן, מהתאים המובילים בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, על פשעי המלחמה בהם הם מאשימים את צה"ל. הם עבדו קשה על התוצר, כתבו מילים מודגשות ואפילו הוסיפו הפניות מאחורה. המקורות? Electronic Intifada ו-Human Rights Watch. תחפשו בגוגל, הם רחוקים מלהיות מקור מידע אמין ומאוזן בנוגע לישראל.

יום 10
יומן מסע - אילנה שרינגטון - ערבות הדדית
יומן מסע

הכי נהנינו משיחות עם קבוצות בעלות אוריינטציה לצבא האמריקאי. אירוע שריגש אותנו במיוחד היה ערב בו דיברנו מול קהל של כ-100 צוערים באקדמיה של משמר החופים. אולם ענק, שורות-שורות של צוערים אמריקאים לבושים מדים בצבע כחול-כהה – והמון הבנה ואמפתיה לאתגרים של הגנה על המדינה, שלא קל למצוא אצל אזרחים שלא לבשו מדים מעולם.

יום 11
יומן מסע - אילנה שרינגטון - טקטיקות הפחדה
יומן מסע

פוסטרים אנטי-ישראליים תלויים ברחבי קמפוס אמריקאי, לקראת בואם של שני חיילי צה"ל לקמפוס.

יום 12
יומן מסע - אילנה שרינגטון - רוח צה"ל
יומן מסע

רבים שדיברנו איתם לא הכירו אפילו במעט את תהליך השירות בצה"ל והמערכת החינוכית והערכית שסובבת אותו. רוח צה"ל, הקוד האתי של הצבא, מוצג מאחורינו במהלך השיחה. הוא מאפשר לנו לקיים שיח עמוק על המציאות של שירות בצה"ל, המתח בין ביטחון לשמירה על חיי אדם והמורכבות מולה צה"ל מתמודד יום-יום.

יום 13
יומן מסע - אילנה שרינגטון - הפגנות ושלטים
יומן מסע

בהפגנה שארגנו סטודנטים אנטי-ישראלים כנגד השיחה שלנו בקולג', הם הכינו שלטים כדי לנסות לעורר סערה של מחאה סביב האירוע. אז הכנו שלט משלנו, שלט פשוט בו כתבנו בטוש שחור שנקנה בוולמארט הקרוב: "כאן כדי לשוחח. אל תשתיקו ניסיון לשלום".

יום 14
יומן מסע - אילנה שרינגטון - גאוות יחידה
יומן מסע

למרות כל מה שראינו שם אצל קבוצות אנטי-ישראליות קיצוניות, והמצב רחוק מלהיות פשוט, יצאנו עם טעם טוב. זה נכון שיש המון מידע מטעה ומוטעה בתקשורת וברשתות החברתיות על ישראל. אבל אין דבר יותר חזק ממפגש בלתי אמצעי. ההשפעה של שיחה של מישהו מחו"ל עם ישראלי, שמדבר על החוויה האישית שלו מתוך אירועים שהוא עצמו נכח בהם, היא עצומה. רוב האנשים יקשיבו, יתעניינו ויגיבו ברציונאליות. תדברו, תספרו, תהיו פעילים ותעמדו בגאווה – אל תיתנו למישהו אחר לספר את הסיפור שלכם.

משלחת החיילים הינה יוזמה של ארגון StandWithUs הפועל לקידום חינוך אודות ישראל בעולם. מידע נוסף על המשלחת ניתן למצוא בפייסבוק Israeli Soldiers Tour או היכנסו ל: www.standwithus.co.il. למידע נוסף על הפעילות של הארגון לקידום חינוך על ישראל בעולם, עקבו אחרי ארגון StandWithUs בפייסבוק.

תודה רבה לסטודיו mako על העיצוב

>> ממשיכים לתמוך גם בפייסבוק