בסרטון הראשון שהופק ע"י קבוצת הסטודנטים Act.il מהבינתחומי הרצליה, מוצגים תהליכי המשא והמתן בין ישראל לרשות הפלסטינית. מדובר בהצעות הרבות שישראל הציעה והפלסטינים סירבו, הסכמי השלום עם מדינות ערב האחרות והמסר שחשוב להעביר לעולם - ישראל רוצה שלום. האם יש לנו פרטנר?

הסרטון הבא הוא של פרופ' אלן דרשוביץ, משפטן ועיתונאי יהודי מוכר אשר מסביר את היסטוריית ההתיישבויות ביהודה ושומרון ומדוע הן אינן המכשול לשלום. מדובר בסרטון שלקוח מעמוד הסרטונים של דניס פרגר, פובליציסט יהודי-אמריקאי שהקים את "פרגר יוניברסיטי". נכון, יש לסרטונים האלה צד פוליטי די ברור, אבל אתם לא חייבים לקחת מהם הכל אלא רק מה שמתאים לכם. הסרטונים של פרגר יאתגרו אתכם, ירחיבו את הידע ויאפשרו לכם להרגיש יותר בטוחים בדיונים על נושאים כלכליים, חברתיים ופוליטיים כי הם מאוד נגישים. 

והנה דניס פרגר בעצמו מספר על הבעיות המורכבות של המזרח התיכון:

עוד סרטון קצת ישן אבל שעדיין לא נס ליחו, הוא הוידאו שעשה סגן שר החוץ לשעבר דני איילון, על הסכסוך והגדה המערבית:

 

ועוד אחד על מאזן הכוחות באיזור:

למתמידי הלכת נמליץ על סרטון שהוא יותר שיעור באורך 20 דקות ובו הסברים מפורטים יותר על מה שהתרחש בשנים הראשונות של הקמת המדינה - שהוביל למצבנו היום:

ואחרון חביב אבל הכי מעמיק, מרתק ומעניין לטעמנו, הוא "קללת אדריאנוס" של הערוץ הראשון - סדרת דוקו מושקעת על הקונפליקט ארוך השנים שמשפיע על חיינו:


יש עוד הרבה מאוד סרטונים שמתייחסים לסכסוך הישראלי פלסטיני בזוויות רבות, וניסינו להביא לכם את אלה שעוסקים בהיסטוריית הסכסוך ולא מעבר. מכירים עוד סרטונים טובים שמסבירים על הסכסוך? כתבו לנו בתגובות ואולי נפרסם אותם בכתבה הבאה. והכי חשוב - אל תפסיקו ללמוד. ידע הוא כוח. 

תודה רבה לגור ילון ועידו דניאל על הסיוע.