לא חסרים בישראל דברים שאפשר לשפר: טרור, עוני, תקיפות מיניות, אלימות, תאונות דרכים, אפלייה, שחיתות והרשימה עוד ארוכה. מתוך הרבה דברים שצריכים להשתנות כאן לטובה, בחרנו שמונה משאלות שהיינו שמחים שיתגשמו בשנת 2017, כי תכל'ס, מגיע לנו טוב יותר.

1. נישואים גאים בישראל

מצעד גאווה משוגע בתל אביב זה מגניב וגם לא רע בכלל לתדמית של ישראל, אבל זה ממש לא מספיק. אנחנו מקווים ששנת 2017 תהיה השנה שבה זוגות חד מיניים יוכלו לוותר על הגיחה לקפריסין, ולהתחתן - אולי לא כדת אבל בהחלט כדין - בישראל.

2. הכנרת מוצפת

כשחושבים על זה, יש משהו מוזר בגאווה הלאומית שנפוצה במדינה עם כל סנטימטר שעולה במפלס הכנרת. בכל אופן, תארו לכם את המוראל ברחובות אם הכנרת תעלה על גדותיה. ימים שמחים.

3. שלום עם כל שכנותינו

חשבנו לבקש שלום עולמי, אבל בכל זאת, אנחנו לא מיס עולם וכנראה שזה טו מאצ'. לעומת זאת, תרחיש שבו הכוחות הליברלים עולים לשלטון בסוריה, ונסראללה מפנה את מקומו למנהיג צעיר ומגניב, הוא אולי קצת יותר סביר. מצרים וירדן: סוריה ולבנון מאחוריכן.

4. מקום ראשון באירוויזיון

אפשר לומר ששלוש זכיות באירוויזיון (78', 79' ו-98') זה נתון סביר; מצד שני, אם לא נגיע למקום הראשון בשנתיים הקרובות - נסגור שני עשורים בלי זכייה. הגיע הזמן לשלוף את הנשק הסודי (לא זה שבדימונה).

5. שיעור הטבעונים הגבוה בעולם נמצא בישראל

ישראל היא הרבה יותר vegan-friendly משהייתה פעם, ונראה שהטבעונות ממש תפסה כאן, ובכל זאת יש עוד הרבה לאן להתקדם. מי ייתן ובתום שנת 2017 ישראל תהיה המובילה העולמית בנושא זכויות בעלי החיים והטבעונות.

6. משפחת המלוכה הבריטית תבוא לביקור מלכותי בישראל

כמעריצים מושבעים של משפחת המלוכה, לא יכולנו לוותר על זה. אז אנחנו מזמינים בזאת את הדוכס והדוכסית מקיימברידג' להגיע לביקור בארץ הקודש, ביחד עם הנסיך ג'ורג' והנסיכה שרלוט, כמובן. ואם הנסיך הארי מחפש בחורה ישראלית מבית טוב - אנחנו על זה.

7. במבה זוכה (סוף-סוף) להצלחה בינלאומית

לא לגמרי ברור לנו איך במבה, החטיף ש"אסם" מייצרת עוד משנת 64', עדיין לא פרץ את גבולות ישראל. תכלס, עוד לא ראינו תייר שלא התלהב כשטעם במבה, והגיע הזמן להטביע חותם ישראלי בתחום הקולינריה (כי פלאפל זה ממש לא מספיק). חוץ מזה, הגיע הזמן להחליף את הצ'יטוס. 

8. ביונסה בישראל

הופעה של ביונסה בישראל מתחילה להיראות כמו הדברים האלה שמרוב שמדברים עליהם - כבר לא יקרו לעולם. אבל אנחנו לא אומרים נואש, ומקווים שהשנה קווין בי תגיע להופעה בארץ הקודש.

מה אתם מאחלים לישראל לשנה הבאה? ספרו לנו בתגובות