ארגון הצופים הפלסטיני, אשר התקבל רק לפני כחצי שנה להיות חבר מלא בארגון הצופים העולמי, החל בהפעלת קורס מנהיגות חדש לילדות ולילדים הלוקחים חלק בפעילות הצופים. הבעיה היא שהקורס נקרא על של בהאא עליאן, המחבל שרצח שלושה ישראלים בפיגוע טרור בקו 78, בארמון הנציב בירושלים. בפיגוע נרצחו ריצ'רד לייקין (76), חיים חביב (78) ואלון גובברג (51) זכרונם לברכה.

הידיעה, שהתפרסמה במקור באתר "דה טיימס אוף איזראל", מציגה את מחאתו של בנו של ריצ'רד לייקין שנרצח בפיגוע, מיכה לייקין אבני, אשר קורא לארגון הצופים העולמי להסיר את חברותו של הסניף הפלסטיני מהתנועה העולמית, בשל העובדה שזה מהלל את רוצחו של אביו.

הבן השכול שטח את טענותיו בפוסט מיוחד אותו פרסם באתר "דה טיימס אוף איזראל", ובו מעלה שאלה נוקבת כלפי ארגון הצופים העולמי - האם הוא מאפשר לסניף הצופים הפלסטיני לשמור על החברות בתנועה, כאשר הם הופכים רוצח שפל למודל חיקוי לדור המנהיגים הצעיר. "אם כך, הארגון שלכם תומך בצורה אפקטיבית בקידום הטרור", כתב. להלן קטע מתוך הפוסט המקורי של לייקין אבני:

יואב בקשי-ייבין, חבר מועצת ירושלים מטעם סיעת התעוררות ומחזיק תיק החינוך בעיר, הגיב גם הוא לסיפור ושלח מכתב חריף לתנועת הצופים העולמית, עם עותק לשר החינוך נפתלי בנט ולמזכ"ל תנועת הצופים.

"מטרת העל של תנועת הצופים העולמית, כהגדרתה היא "לתרום לחינוך של הדור הצעיר דרך ערכי ו"חוקת הצופה", לבנות חברה טובה יותר ולייצר שינוי חיובי בעולם, בעזרת נוער וצעירים אשר מהווים אזרחים מועילים ותורמים לחברה", כתב במכתב.

אין תמונה
הצופים בפעולה. למצולמות ולמצולמים אין קשר לכתבה.
"עבורי, הסיפור של תנועת הצופים הוא סיפור של תקווה לעולם טוב יותר דרך עשיה חינוכית. אני מאמין כי ליהודים, ערבים ונוצרים כאחד מגיע להתחנך לאור ערכים של תקווה ושלום ולא לאור ערכים של אלימות ורצח. כצופה לשעבר וכמחזיק תיק הנוער בירושלים אני דורש מתנועת הצופים העולמית להשעות את חברותם של תנועת הצופים של הרשות הפלסטינית, עד אשר זו תסגור את הקורס שנפתח, ותתחייב כי היא תפעל ללא לאות לחינוך לאור ערכי היסוד של תנועת הצופים העולמית".

יואב ייבין (צילום: טלי בקשי-ייבין)
יואב בקשי-ייבין, מחזיק תיק הנוער בעיריית ירושלים | צילום: טלי בקשי-ייבין
עוד הוסיף בקשי-ייבין לערוץ LOVE ISRAEL, כי "גם התושבים הערבים וגם התושבים היהודים בירושלים מאסו בקמפיין ההסתה של המיעוט הקיצוני האסלמי, שפועל נגד מדינת ישראל על כלל תושביה. אל תגעו לי ולמיליוני ילדים בעולם בתנועת הנוער שלנו ובבית הערכי עליו גדלנו. אל תכניסו בו את חיצי הרעל שלכם. על כל ילד שאתם תחנכו שרצח ושנאה הם הדבר הנכון, אנחנו נחנך שניים לאהבת אדם ושלום".

"כל עוד ההנהגה הפלסטינית תמשיך לטפח תרבות של שנאה, המעודדת את הילדים הצעירים לצאת ולהרוג, תהיה עוד ועוד אלימות", הוסיף לייקין אבני. "על ידי עידוד השנאה הם מרחיקים אותנו מאהבה ואמונה שניתן לקיים כאן חיים משותפים של דו קיום, כמו שאבי האמין שניתן". 

עדכון: מתנועת הצופים העולמית נמסר כי אין להם קשר לקבוצת הצופים של פלסטין

>> המשיכו לעקוב בפייסבוק
>> הנה משהו שאירופה צריכה ללמוד מאיתנו